Permalänk
Medlem

Hur ska en bärbar se ut idag?

Hej!

Kan någon ge senaste status?

Vilken processor intel eller amd, och modell?

Märke IBM, Dell, HP, ... erfarenheter?

Andra saker som man ska beakta.

Hinner inte läsa gamla trådar nu.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem

Det beror ju självklart på vad du har för krav vad det gäller prestanda, byggkvalitet och storlek osv.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en bärbar med bästa möjliga pris/prestanda.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem

Det går nog fortare att läsa gamla trådar.

Well,
Vad ska du ha datorn till ?
Ska du bära med dig den mycket?
Osv.

Permalänk
Medlem

han vill ju ha bästa möjliga prestanda/pris

8-)

Visa signatur

!Guns N Roses!

Permalänk

Enligt mig:

Processor: INTEL!! gärna centrino (om du har tid att vänta ett tag så satsa på CoreDuo, de har diverse barnsjukdomar än så länge, men om ett halvår tror jag de kommer vara suveräna)

Minne: Minst 512MB

Grafik: Absolut minst 64MB grafikminne, men jag vill rekomendera 128MB för annars kommer du nog ångra dig om nåt år

Skärm: De flesta skärmar idag är av WideScreen-format. Jag har själv en sådan och kommer aldrig gå tillbaka till 4:3-skärmar igen
WideScreen-formatet är ju namnet på formatet 16:9

Själv har jag en HP NX8220

HP vilket jag haft ett par stycken innan också tycker jag är ett riktigt bra märke och de krånglar i princip aldrig. Kvalitet på tangentbodet är mycket bra vilket är viktigt om man t.ex. sitter mycket med ordbehandling.
Skärmen är extremt bra med bra färgåtergivning etc.

Så jag rekommenderar starkt en HP

Hoppas du hittar något bra och glad påsk!