Morrowind comes alive?

Permalänk
Medlem

Morrowind comes alive?

Eftersom det känns som att luften gick ur Oblivion sen jag klarade Main Questen så har jag blivit sugen på att lira Morrowind igen, men helst då utan de två stora nackdelarna som fick mig att sluta spela förra gången;

1. Dessa satans förbannade Cliff Racers (som jag nu hittat en mod som utrotar... hurra )

2. Den statiska, döda världen

För nr. 2 har jag hört att det ska finnas en mod som heter "Morrowind comes alive" som gör det hela lite livfullare, så jag undrar ifall ngn har ett bra tips på en sida där jag kan downloada den från?

Den finns på fileplanet men jag _hatar_ verkligen fileplanet och dess förbannade tjat om att REGISTRERA REGISTRERA BLABLABLA.... och moden är väl ändå gratis antar jag, så det är väl inget man ska behöva betala för på något sätt?

Och sen undrar jag - ÄR Morrowind comes alive den BÄSTA moden för att "liva upp" Morrowind, eller finns det någon bättre?

Tack!

Permalänk
Medlem

Re: Morrowind comes alive?

Morrowind Comes Alive lägger till dussintals random generarade folk i barer osv. De gör inte så mycket, de står bara där. Visst, världen blir ju lite mer befolkad, men den känns verkligen inte mer "vid liv" bara för att en namnlös "Rogue" står och hänger vid bardisken.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Morrowind comes alive?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Morrowind Comes Alive lägger till dussintals random generarade folk i barer osv. De gör inte så mycket, de står bara där. Visst, världen blir ju lite mer befolkad, men den känns verkligen inte mer "vid liv" bara för att en namnlös "Rogue" står och hänger vid bardisken.

Ok... finns det några andra moddar du rekommenderar?

Permalänk
Medlem

Jag ska oxå börja spela morrowind igen i väntan på mitt nya grafikkort.
Jag kan rekomendera modden "Sword of peritha", det är en helt ny main quest som är väldigt välgjord(Helt ny ö och minst 80+ timmars spelande). Den finns lite överalt att ladda ner så sök på google ifall du är intresserad.

Visa signatur

Mmm........Marabou

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Morrowind comes alive?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Ok... finns det några andra moddar du rekommenderar?

Ladda ner Morrowind Comes Alive, kopplat med CM_Partners.

Den senare modden lägger till en del kompanjoner man kan bli vän med och tillslut kan man ha med sig dem på sina äventyr. Om du gillar sådant så är den att rekommendera.

Båda moddarna innehåller dåligt programmerat sex, beware. (kurtesaner i den första och av någon anledning kan man ha sex med sina kompanjoner i den andra.)

Permalänk
Medlem

http://www.mwmythicmods.com/telesphoros.htm
Telesphoros' List o'Mods

Fick länken ifrån tråd här förut, finns nog lite gott där.

Permalänk
Medlem

En till fråga -

är GOTY-versionen (Game of the year) av Morrowind patchad och klar...? eller finns det ytterligare patchar till den? och vilken patch i så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
En till fråga -

är GOTY-versionen (Game of the year) av Morrowind patchad och klar...? eller finns det ytterligare patchar till den? och vilken patch i så fall?

Det finns nog en Bloodmoon patch till den. Har jag för mig iallafall. Kolla på www.elderscrolls.com