Zelda - Ocarina of Time - Hjälp!

Permalänk

Zelda - Ocarina of Time - Hjälp!

Det är första gången jag spelar det här spelet och jag är inte direkt van vid just den här typen av spel. Spelet är otroligt bra, men lite väl svårt för en sån newbie som jag. Just nu håller jag på att försöka få tag på "Biggoron's Sword", men det är så förbanat svårt att jag håller på att brista av ilska

Problemet är alla hinder man stötter på när man ska springa på tid. Det börjar med Eyeball frog som man ska springa med till en ful gubbe vid Lakeside Laboratory. Det klarar jag någolunda (1 på fyra försök). Men sen kommer den värsta delen - då jag trodde det var över - Då ska man springa med de förbannade ögondropparna man får till Death Mountain och än värre PÅ 4 MINUTER. Ja tack vare hästen Epona kommer man iaf till botten av berget snabbt, men sen går det rent åt fanders. Det är för de där spindlarna som är precis under toppen av berget som förstör allt.

Hur gör man för att snabbt bli av med dem och samtidigt hinna upp?

Hoppas ni vet vad jag pratar om annars får ni väl be mig beskriva mer i detalj.

Permalänk
Medlem

MMMMMMMMumma nu väcker du gamla minnen till liv!!! Kommer inte ihåg hur man gjorde men jag ska se om jag har guiden liggandes någonstans.

Förresten, går inte det svärdet sönder om man slår det i sten eller liknande? Helt värdelöst alltså

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
MMMMMMMMumma nu väcker du gamla minnen till liv!!! Kommer inte ihåg hur man gjorde men jag ska se om jg har guiden liggandes någonstans.

Förresten, går inte det svärdet sönder om man slår det i sten eller liknande? Helt värdelöst alltså

EH! Vad säger du! Håller jag på att kämpa för ett värdelöst svärd?! Tyst med dig, jag vill inte höra mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
MMMMMMMMumma nu väcker du gamla minnen till liv!!! Kommer inte ihåg hur man gjorde men jag ska se om jg har guiden liggandes någonstans.

Förresten, går inte det svärdet sönder om man slår det i sten eller liknande? Helt värdelöst alltså

Jo men kunde inte han knixxa ihop det till megasvärdet man spöar ganon med?. Jag kommer bara ihåg till eldtemplet =/.

Permalänk
Medlem

Hittade en länk, står på engelska Där ser det ut som att det står en specifik instruktion hur man får tag i det svärdet du letar efter!
http://www.geocities.com/TimesSquare/Dome/2012/sword.html

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Jo, vad jag kommer ihåg så är inte svärdet värdelöst senare, vill inte spoila, men svärdet är coolt. Det ska bara va o springa på och hitta 'genvägar' så ska det gå.

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Medlem

Jag hade nog helt fel du! Biggoron's svärd är det riktiga. Skiten som jag skrev av var nog ett svärd som man kunde vinna tror jag.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Ja ohden är sannerligen en knasig liten pojke!
Men följ som sagt bara min länk:
http://www.geocities.com/TimesSquar...2012/sword.html
Så har du svärdet väldigt snart Good luck!

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Jag hade nog helt fel du! Biggoron's svärd är det riktiga. Skiten som jag skrev av var nog ett svärd som man kunde vinna tror jag.

Ja köpte man inte det andra för en massa pengar, och så fort man slog något så gick det i bitar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pHeerB
Hittade en länk, står på engelska Där ser det ut som att det står en specifik instruktion hur man får tag i det svärdet du letar efter!
http://www.geocities.com/TimesSquare/Dome/2012/sword.html

Den länken gav mig inget nytt, allt det där vet jag redan, men problemet är strategin. Jag kommer så långt som till väggen man klättrar upp för att komma till toppen, men där är det ju en massa spindlar och man har ju inte direkt tid att döda dem. Jag vill veta om det finns alternativa vägar upp eller om det finns nått jäkligt effektivt sett att ta död på spindlarna.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns rätt så där du ska svänga höger vid grottingången en bit ner vid berget kan du på nått sätt smita upp o tjäna lite tid.

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Medlem

Jahaaa okej, läste nog inte din post tillräckligt noga!
Ber om ursäkt för en värdelös länk

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pHeerB
Jahaaa okej, läste nog inte din post tillräckligt noga!
Ber om ursäkt för en värdelös länk

Det gör inget. Det var iaf den bästa guiden jag läst hitills om det är nått som glädjer dig? Den var väldigt punktlig och inte så jobbig som vissa andra

Permalänk

Kan du inte springa förbi bara ^^?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wonka
Om jag inte minns rätt så där du ska svänga höger vid grottingången en bit ner vid berget kan du på nått sätt smita upp o tjäna lite tid.

Förklara mer, vilken grottingång?

Shino_san: Försökte det, men spindlarna attackerade mig så jag flög hela vägen ner igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wonka
Om jag inte minns rätt så där du ska svänga höger vid grottingången en bit ner vid berget kan du på nått sätt smita upp o tjäna lite tid.

Tror du blandar ihop Zelda och Super Mario64 då man kunde teleportera sig i dom små grottorna i bergväggarna.

ontopic: Jag är helt säker på att du har Hookshoten, eller vad rackarns den nu heter.
Tryck in Z-knappen (den under kontrollen) när du är i närheten av en spindel så siktar du in på den fiende som din fairy har märkt, skjut av ett skott, tar inte mer än 2 sek...boom död Spindel, skjut upp dig med hjälp av hookshoten på bergväggen, och gör om samma procedur på alla spindlarna.

Tycker själv det går rätt fort, klarar av det på lite mindre än 3 min.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Förklara mer, vilken grottingång?

Shino_san: Försökte det, men spindlarna attackerade mig så jag flög hela vägen ner igen.

Tror du springer förbi en grottingång på vägen upp dit, om inte så bry dig inte om detta inlägg
Aja, vad jag kommer ihåg om just det är att jag hoppa omkring så jag kom ovanför grottan o tjänade att kuta en lång sväng.

Men du kan ju när du inte är i tidspress kolla omkring lite överallt ifall du kan se någonstans du kan springa istället.

Snoddas87: Nene, här blandas inget ihop har bilden framför mig, grotta och en sådan brun snäll monster som ser ut som sten. Men kanske är ett annat ställe i världen.

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Tror du blandar ihop Zelda och Super Mario64 då man kunde teleportera sig i dom små grottorna i bergväggarna.

ontopic: Jag är helt säker på att du har Hookshoten, eller vad rackarns den nu heter.
Tryck in Z-knappen (den under kontrollen) när du är i närheten av en spindel så siktar du in på den fiende som din fairy har märkt, skjut av ett skott, tar inte mer än 2 sek...boom död Spindel, skjut upp dig med hjälp av hookshoten på bergväggen, och gör om samma procedur på alla spindlarna.

Tycker själv det går rätt fort, klarar av det på lite mindre än 3 min.

Jag har Hookshoten ja, men när jag är där har jag inte mer än 30-40 sekunder kvar och den där fairyn är väldig seg när det gäller på att markera targets så ofta får det bli att jag siktar manuellt.
Som sagt är inte så bra på det här spelet

Permalänk

Skit i spindlarna och skjut upp dig med hjälp av hooken istället då, ganska säker på att det fungerar på bergväggarna också.

En sak till, på vägen uppför berget så försök rulla eller vad man ska kalla det, istället för att springa, går fortare och tjänar några sekunder.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Skit i spindlarna och skjut upp dig med hjälp av hooken istället då, ganska säker på att det fungerar på bergväggarna också.

Okej, får pröva det. Men tyvärr inte idag, måste ta igen mig efter den ilskan jag kände innan. Den fick mig att villja ta en rejäl paus från spelandet. Måste skaffa mig bättre tålamod

Tack för tipset iaf.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har för mig jag klarade detta på första försöket. ^^

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Hmm, jag har för mig jag klarade detta på första försöket. ^^

Du hjälpte mig verkligen jätte mycket med den informationen. Tack så hemskt mycket. Nej, men seriöst, jag borde skrivit med i mitt första inlägg att jag inte vill ha med nått trams och definitivt inte skryt.

skäms på dig

Permalänk
Medlem

När du kommer till den väggen så använd hook eller pilbåge*om du har* och döda spindel. När du inte längre når så klättra upp ett steg o döda nästa osv. Du bör hinna dit ganska exakt i tid.

BTW: GIVF ZELDA TWILIGHT PRINCESS!!111111

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Tänk på att använda Epona smart, dvs inte använda alla morötter på en gång. Jämna mellanrum, och använd för allt i världen inte den sista moroten, då kommer de inte tillbaks på en stund. Det borde ge dej en stund extra. När du väl e framma så använd, som nån sa innan, hookshoten på spindlarna.
Annars e de bara å sitta å nöta så lossnar de!

Permalänk

hade fan 1,5min över när jag kom upp till goronsnubbenm, vafan tar du för väg egentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
hade fan 1,5min över när jag kom upp till goronsnubbenm, vafan tar du för väg egentligen?

Ungefär samma.
Som jag gör.

1. Ha hästen utanför proffesorn. In och snacka med han.
Upp på hästen och rid som en galning. Det är lite olika vägar man kan ta men jag brukar köra den precis brevid ranchen så den nästan går en rak linje till berget.

Det måste du sedan träna på för det borde vara någon minut kvar och beronde på vilken Hockshot du har eller om du har longshot.
Har du den lilla så Använd först pilbågen och döda alla spindlar. Sedan hookshoten och hoppar upp ett steg hela tiden.

Det är det jag alltid har gjort och det har inte varit nåt problem varit tid t.o.m kvar.

Och ni som sa att det är värdelöst har säkert köpt svärdet. Det är ruskigt dåligt men just detta svärd förenklar allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
hade fan 1,5min över när jag kom upp till goronsnubbenm, vafan tar du för väg egentligen?

Nej fan! det här börjar bli irreterande. Hur får du så mycket tid över?!

Jag får alltid hur jag en gör 30-40 sekunder kvar när jag är nere vid klätterväggen. Du måste ta nån jäkla bra väg. Men sen är det ju sånt som händer på vägen för mig som försämrar möjligheten att ta sig fram. Som t.ex. när Epona utan anledning stannar och ställer sig på två ben, skitirreterande. Hon skall väl kunna hoppa över staket eller? Ibland gör hon det till och med i början när man ska springa från proffesorn. Precis vid backen stannar hon bara, gnägger och backar. Varför händer detta?

Permalänk
Medlem

Har du bara Hästen (epona) så e de skitlätt och Biggorons Sword är de riktiga svärdet

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Har du bara Hästen (epona) så e de skitlätt och Biggorons Sword är de riktiga svärdet

Säger inte mig så mycket eftersom jag har Epona, men fortfarande inte kommer fram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Säger inte mig så mycket eftersom jag har Epona, men fortfarande inte kommer fram

iaf rid från Snubben vid Lake hylia, sen till Hyrule Field över hindren, sen till Kakariko village, upp i berget, du ska hoppa upp vid ett ställe där du ser en flagga sen kuta över vulkanutbrottet, sen döda Spindlarna sen klättra upp,snacka med gubben. när du gjort de spela Suns song några gånger så får du svärdet

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400