The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Jag har precis köpt mig ett eget hus, men är saker och ting säkert där? Är det någon som råkat ut för inbrott eller på något annat vis blivit av med något? Törs man förvara saker utan att de försvinner?

Permalänk
Medlem

Kan man köpa grejer till husen? Alltså tavlor, bord etc eller är det redan färdigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Gjorde precis det questet, usch säger jag! Hatar när cpoblivion gör så man inte kan röra sig utan måste stå på och kolla när någon blir dödad! Den stackars dark elfen blev ju dödad av en jävla Cheydinal Guard tack vare mig
Jag försökte kötta äckelvakten sen efteråt men det gick inte heller han blev bara unconscius fastän hans del i questet var över, pfff! Valde iallafall att döda den korrupta jäveln sen, gött att se han bli uppkäkad av råttor :]

Redgrave: Nja, om grottan/fortet du hittat är ett questställe så är oftast den delen avskärd av en dörr som inte går att öppna utan nyckel etc
Men skulle man utforska allt man hittade på vägen skulle man aldrig komma fram ;D

Jo det där irriterade mig med. Jag löste questen till slut iallafall, hade ju missat att man kunde scrolla bland svarsalternativen

Jag kunde dock inte lura honom till bruden för ihjälslagning, något som irriterrade mig lite. Jag försökte slå ihjäl honom ändå men det kom bara en massa vakter.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Argh!
Jag hade lagt massor av gear i en låda och nu är allt borta T_T
Jag misstänker bossen över dark brotherhood -_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Kan man köpa grejer till husen? Alltså tavlor, bord etc eller är det redan färdigt?

Det kan du, det är dyrt, men blir fint Det är nått hus som redan är färdigt.

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wonka
Det kan du, det är dyrt, men blir fint Det är nått hus som redan är färdigt.

Vilka merchants säljer såna grejer? Har inte kollat så noga antar jag, men inte stött på nån ännu.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Vilka merchants säljer såna grejer? Har inte kollat så noga antar jag, men inte stött på nån ännu.

När du köper huset kommer säljaren att nämna var du kan skaffa inredning till huset ifråga. Har du glömt vad säljaren sade kan du titta här. Det står även en del om uppdrag i samband med husen, så jag kanske bör påpeka att länken innehåller smärre spoilers, men jag tror att alla redan har avhandlats i den här tråden.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Argh!
Jag hade lagt massor av gear i en låda och nu är allt borta T_T
Jag misstänker bossen över dark brotherhood -_-

Det där har jag också varit med om. Lade en massa utrustning i en kista hos The Blades, inklusive min gladiator-armor. När jag kom tillbaka efter ett tag så var allt borta:( Så man ska tydligen inte lägga sina grejer hos guilds och dylikt, även om dom säger att man kan det. Då är det bättre att köpa sig ett eget hus, där man även kan inreda lite själv med dödskallar på hyllorna och dylikt:D

Man har blivit lite sugen att ladda ner och installera moddar där folk har gjort hela slott som spelaren äger och kan förvara sina grejer i. Men är lite orolig för hur det skulle bli om man sparade saven, installerade om datorn och råka starta spelet med saven igen, fast utan denna mod. Man har ju sammlat på sig en del grejer som kan vara svåra eller omöjliga att få tag på igen om det nu skulle försvinna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag håller på med en quest där man ska smyga sig in hos en snubbe i bruma(?) och skruva lös ett älghuvud/djurhuvud som är över en stol så det ska se ut som att han råkat ut för en olycka. men fattar inte riktigt vad jag ska göra? när jag tittar mot huvudet och trycker på space så händer det ingenting. behöver jag typ en skruvmejsel eller något? vad heter dom i spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysteriouz
Jag håller på med en quest där man ska smyga sig in hos en snubbe i bruma(?) och skruva lös ett älghuvud/djurhuvud som är över en stol så det ska se ut som att han råkat ut för en olycka. men fattar inte riktigt vad jag ska göra? när jag tittar mot huvudet och trycker på space så händer det ingenting. behöver jag typ en skruvmejsel eller något? vad heter dom i spelet?

Följ pilen på kartan / kompassen. Du ska inte greja med huvudet..

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer? De sista 5 dagarna ( i spelet) så har det varit full storm dygnet runt, kolsvart med tunga svarta regnmoln. Håller de onda på att ta över?

Har bara gjort första delen av huvud-questet.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

har fastnat hos mankar camoren eller va han heter nu, han var ju assvår... och sen alla hans barn o medhjälpare o vafan det är....gah!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag har sökt runt lite grotter/tempel eller vad man ska kalla det runt staden, förstör jag quests på deta sätt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Jag har sökt runt lite grotter/tempel eller vad man ska kalla det runt staden, förstör jag quests på deta sätt?

JAg har gjort så och inte märkt av att det förstört något

Permalänk
Medlem

Har precis fått en grym sköld efter en quest.

Den har 30% reflect spell, och bra defense och så. Är en heavy armor sköld.

Men eftersom jag inte andvänder sköldar, så undrar jag även om man har den i sitt inventory och den är gråmarkerad, ger den en då någon hjälp, eller måste man ha den framme och slåss med för att man ska kunna dra nytta av dess krafter??

Visa signatur

Dator: (Amd Athlon 3000+) (Asus K8N-E Deluxe Nforce 3 250gb)(Gainward 6800GT 350/1000) (Apacer 512 PC3200 400mhz ddr)
(Seagate Barracuda 80gb)

Permalänk
Medlem

hjälp!

Spoiler

Gäller huvud-questet när jag precis lämnat över Martin i Weynon Priory, när soldaterna har hyllat honom så krashar spelet direkt ut till skrivbordet.... hela tiden

Har provat att köra utan ljudkort (soundblaster) efter tips på olika sidor, har även kört någon specular-patch som kanske kunde hjälpa, ingen skillnad.

Detta känns inte så kul milt sagt, vill gärna fortsätta liksom. Någon?

A64 2.8+ GF6800LE 1024minne, senaste dx9.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
hjälp!

Detta känns inte så kul milt sagt, vill gärna fortsätta liksom. Någon?

A64 2.8+ GF6800LE 1024minne, senaste dx9.

Låter ju inte alls kul...

Kanske något av tipsen från officiella forumet kan hjälpa?

HÄR

ELLER HÄR

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Låter ju inte alls kul...

Kanske något av tipsen från officiella forumet kan hjälpa?

HÄR

ELLER HÄR

Tack Sid, har kollat i desssa trådar innan och gjort allt, inget hjälper. Får väl strunta i det uppdraget till efter patchen

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

ÅÅÅH <SPOILER>

Jag skulle döda den där Falian eller vad han heter, skulle göra det snyggt så ingen skulle misstänka Dark Brotherhood.. Men det spårade ut och Falian började jaga mig runt Imperial City för jag försökte pickpocka nyckeln till stället där han brukade hänga. Så Falian springer som en galning och försöker döda mig och så kommer det en vakt och hugger ner han. Suveränt tänkte jag, nu misstänker väll ingen Dark Brotherhood. Men när jag stolt ska hämta ut min bonus så säger Archeeva eller vad hon heter att jag döda honom på ett för öppet ställe. Suck jaja, inte för att d va jag som döda honom :S

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

I vilken stad kan man hitta en blades affär som säljer svärd?
Och där man kan träna blade skill liknande så man kan träna heavy armos i market district?
Har en massa svärd som ska säljas men får så lite på alla ställen.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Tack Sid, har kollat i desssa trådar innan och gjort allt, inget hjälper. Får väl strunta i det uppdraget till efter patchen

Har varit tvungen att installera om Oblivion några gånger då det krashat. Innan ominstallationen så krashar spelet hela tiden på ett specifikt ställe, men efter ominstallationen så funkar det utan problem. Har varit tvugen till det 4-5 gånger på olika ställen.

Det verkar som om någon fil i spelet blir korrupt när spelet krashar. Ominstallation kanske hjälper i ditt fall också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
I vilken stad kan man hitta en blades affär som säljer svärd?
Och där man kan träna blade skill liknande så man kan träna heavy armos i market district?
Har en massa svärd som ska säljas men får så lite på alla ställen.

Tränna blade kan du göra i de flesta fight gulid, imperial city marktet har en blade store.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

ingen som har klarat spelet än? alltså main questet.. känns som att jag har komit långt, då jag nästan bara gör main quest uppdragen...

jag skriver var jag är: SPOILER::::SPOILER:::::

SPOILER

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::SPOILER:::::::::::::::::::::::::::::::

Jag är i empire city och martin har precis blivit kung, ska o tända dragonfires nu. Empire city är belägrad. Någon som har kommit längre? så fort jag har klarat main quest ska jag göra en pilbågsskytt/magiker och köra fler sidouppdrag.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
har fastnat hos mankar camoren eller va han heter nu, han var ju assvår... och sen alla hans barn o medhjälpare o vafan det är....gah!

Själv har jag ökat svårighetsgraden jag tycker att det är för lätt på original inställningarna
Jag är en lvl 38 ORC battlemage

Dom enda monsterna som ger mig problem är goblins

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen hjälp med Nocturnals Shrine, Hittar inte det man skall hitta.
Om någon vänlig själ kunde PM:a mig svaret istället för att riskera att spoila för resten av folket här.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Själv har jag ökat svårighetsgraden jag tycker att det är för lätt på original inställningarna
Jag är en lvl 38 ORC battlemage

Dom enda monsterna som ger mig problem är goblins

Goblin Warlord, fy för åå vara seg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel

- Lite Spoilers -

Du är snart klar med det.

EDIT: Själv tycker jag de odöda är jobbigast. Inte Goblins.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenoniz
Har precis fått en grym sköld efter en quest.

Den har 30% reflect spell, och bra defense och så. Är en heavy armor sköld.

Men eftersom jag inte andvänder sköldar, så undrar jag även om man har den i sitt inventory och den är gråmarkerad, ger den en då någon hjälp, eller måste man ha den framme och slåss med för att man ska kunna dra nytta av dess krafter??

jag hadde en ring i som jag inte hadde på mig den gav endå + på diverse skills så man kan säga att jag hadde på mig 3 ringar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenoniz
Har precis fått en grym sköld efter en quest.

Den har 30% reflect spell, och bra defense och så. Är en heavy armor sköld.

Men eftersom jag inte andvänder sköldar, så undrar jag även om man har den i sitt inventory och den är gråmarkerad, ger den en då någon hjälp, eller måste man ha den framme och slåss med för att man ska kunna dra nytta av dess krafter??

Damn vilken quest då?

Jag har en daedric sköld med 20% reflect spell just nu

Permalänk

Jag har fortfarande problem med han Martin som är i kyrkan. Han vill inte följa med mig eftersom han inte vill lämna dem andra, vad ska jag göra?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)