Permalänk
Medlem

Skärmen bara dog

Min tft-monitor bara gav upp mitt under tjänst. Allt blev helt svart, men när man lyser när skärmen med en lampa så ser man den är igång, men saknar bakgrundsbelysning.

Vad ska jag göra?

Jag måste väl få en ny eller få den reparerad på garantin?

Permalänk
Avstängd

Tänk om det e graffet som skojar?

Permalänk
Medlem

Nepps, har min gamla skärm nu och är frid och fröjd

Permalänk
Medlem

Testa skärmen i en annan dator. Testa en annan skärm till din dator.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Alltså jag har min gamla CRT-skärm, och den funkar perfekt. Misstänker att ett bildrör eller något sånt. Kan det stämma?

Permalänk
Medlem

tft har inga bildrör så det kan du utesluta iaf

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Visst har väll endå skärmarna någon form av bakgrunds belysning?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

jo det har dom, men någon som vet vart man kan köpa ny bakgrundsbelysning?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]