Windows XP 64 Problem!

Permalänk
Medlem

Windows XP 64 Problem!

Jag fick en idé att jag skulle installera XP 64 med min nya 3700+. Men tyvärr fick det vissa konsekvenser. Jag är inte helt hundra på att det är ett Windowsfel men ända sedan jag installerade det så går det inte att starta i vanligt läge.
Det blir bluescreen två-tre sekunder efter att laddnings-skärmen kommer upp. Det står ingenting viktigt (läs: användbart, stackdumpen är typ bara 0x000000238, 0x00000232 och så vidare. För att komma in i Windows måste jag använda mig av last known configuration, det fungerar varje gång. Det konstiga är att jag måste använda det även om jag inte har ändrat någonting alls i Windows! Så i och med det så kan jag inte ens installera grafikkortsdrivrutinerna nu. Jag sitter helt fast, jag fick på moderkortsdrivrutinerna i början och jag har testat att uppdatera BIOS, men utan framgång.

Hjälp någon?!

Jag vet inte riktigt vad för specs som skulle vara hjälpsamma, jag har en Asrock 939Dual-SATA2.
Startup tror jag inte det har med att göra i och med att det är så tidigt.

Och vad skriver man i msconfig-filerna så att man ser exakt vad som startas istället för loadingskärmen? Jag hade det på förra OSet men nu kommer jag inte ihåg.

Permalänk

Alltså, Bluescreens beror ju oftast på tokiga drivrutiner, så jag om du har någon speciell del av datorn som du tror kan orsaka problem så testa att koppla ur den, x64 har antagligen inte så 100%igt verkande drivisar till ALLT än. Om inte det funkar så kan du ju testa att helt enkelt installera om, vem vet, det kanske blev en korrupt fil någonstans?

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Tack . Testade att reparera, men det sabbade bara allt ännu mer i och med att det inte fanns någon bra konfiguration då. Inte ens felsäkert fungerade och jag fick lägga på vanliga XP igen.

Suck.