Eran mest nostalgiska konsoll?

Permalänk
Medlem

Hade tyvärr bara en konsol som liten, ett Sega Master System, så självklart är det heligt för mig

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Nes m. zelda
Sega mega drive m. nhl & elitserien
Och min Amiga 500 som lever än idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Solklart Gameboyn Med tetris till mina tummar har fortfarande inte hämtat sig.. Sen så var ju den första Gameboyn något rejält att hålla i också, inte som de portabla konsollerna som släpps idag, som man är rädd för att ta i..

Visa signatur

i5-4890k

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg vad konsollen heter, men den hade 3 inbyggda spel. Tennis, fotboll och något mer.. Alla gubbar var sträck

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

jag kommer ihåg donkey kong på en sån där som man hade i händerna med dubbla skärmar. kommer inte ihåg vad dom heter

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Bara jag som inte fastnade så mycket för nes?
Tyckte super mario bros var lite tjatigt och ice climber som var mitt första spel sög jag på...
Gumshoe var lite kul fast spelet blev ju bara svårare och svårare tills man ville slänga pistolen i väggen.

Metroid och zelda I & II var de spelen som gjorde att jag aldrig kommer glömma NES.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Zelda II satt man ju förstås några timmar med. Inte för att det innebar att jag var särskilt bra på det... Var ju halvt omöjligt utan en guide.

Castlevania kan jag dock erkänna är bra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

1. Snes: Zelda III
2. Mega Drive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
jag kommer ihåg donkey kong på en sån där som man hade i händerna med dubbla skärmar. kommer inte ihåg vad dom heter

Game & Watch

Visa signatur

!
!
!

Permalänk

Det finaste jag har i konsoll väg är ett Nintendo Game & Watch, donky kong väl bevarat.

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

SNES med Megaman X och Super Mario allstars

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lirade det väldit väldigt väldigt många timmar back in the days. A winner is you!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Hehe, självklart har jag spelat Golvellius, det var ju SMS svar på Zelda fast Golvellius hade både toppvy och sidscrpllande vy. Helt klart ett givet köp för den sanna Rollspelaren. Jag har det också, köpte det begagnat men får det inte att funka.. trasigt på nåt sätt.
Rollspelen till SMS var ju grymt hardcore, så det kändes som om SMS riktade sig till lite äldre barn.

Kolla in dessa rollspel:

-Miracle Warrios (klarade jag aldrig av, fann aldrig slutbossen. Svårt som snus var det i alla fall)
-Phantasy Star (ingen barnlek för den oinvigde, olika syrka på defence och attack fanns på karaktärerna)
- YS (Ett av de bästa rollspelen tillsammans med Phantasy Star. Skulle någon veta vart man kan få tag på detta spel, PMa mig på momangen!)
-Ultima 4 (Grymt avancerat och tog extremt lång tid att klara ut när man är 11 år)

Hehe. Jag har fortfarande min (eller rättare sagt farsans) SMS i gott skick, trots att jag spelat väldigt väldigt många timmar vid det. Har faktiskt "YS: The vanished omens" kvar. "Miracle Warriors" oxå för den delen Ys har jag klarat ut. (visst, det tog liksom bara 15 år innan jag klarade det men...) MW har jag snart fixat. (lika lång speltid på det för övrigt) Vet vart Terrarin är, men har inte fullt liv med alla ännu..

Som svar på frågan i tråden så e det alltså Sega Master System som ligger närmast hjärtat. Bästa spelet är nog YS, tätt följt av MW...

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Playstation med MGS1

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk

Eftersom morsan en sorglig dag sålde mitt NES + 30 spel i mycket bra skick för några hundringar när jag inte var hemma, så har jag bara mitt SNES och SEGA Megadrive I+II kvar som är nostalgiska. PSone bör ju räknas dit också.

Permalänk
Medlem

Sega Master System, fan vad man lirade Golvellius när man var mindre.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Sega och Playstation

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Första gameboy tror jag? grått jätte stort typ

Permalänk
Medlem

Listar konsollerna efter nostalgiskt värde:

1.Sega Mastersystem> Phanatsy Star, Ys,

2.Sega Megadrive > Phantasy Star 4, Golden AXE 1,2,3 ,Castlevania Bloodlines

3. Sega 32X > Jupp, jag gillade den maskinen när den dök upp..lirade Doom som aldrig förr..synd att det aldrig släpptes några höjdar titlar..ett Castlevania lir planerades men utvecklades vidare och släpptes till PSX/saturn, och kom att heta Symphony of the Night.

4.PSX > Catslevania Symphony Of The Night, Resident Evil mm

Det är fan va det görs lite 2d spel till stationära konsoller, tänk er nyversioner av Castlevania, Metroid och Zelda i full 2d.
Dom nya Castleroid liren på PS2 är ju så fruktansvärt tråkiga om man jämför med ex. Castlevania AoS eller Dawn of Sorrow.
varför?

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Utan tvekan NES 8-bit inkl. hela nintendos franshise.

Permalänk

Super Nintendo Entertainment System och Shadowrun som förstaplats.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk

Min första konsoll var Sega Mega Drive. Så jag får väl säga att det är den. Älskar den djupt:D

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk

Min Amiga 500 satt jag många timmar med, kommer ihåg hur besviken jag blev i början då vi skaffade en PC.

Har givetvis inte slängt den för det, men den står och ugglar i förrådet. Kanske borde dra fram den igen någon dag.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Har bara haft en (och har den)

En nintendo 64 med 4 spel till.

Den är väldigt använd just nu när när (nästan) alla i familjen sitter och spelar igenom spelet Banjo-Kazooie.

Permalänk
Medlem

NES<---solklart! aldrig har jag haft sån förkärlek till prylar såsom nes när jag lirade på den

Permalänk
Medlem

NES->Gunsmoke, Zelda, Ice climber, Cobra Triangle mf.
Amiga 600-> Moonstone

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Proffsmoddare

Grått original-Gameboy med Bamse FFS!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Sega Master System, den enda konsol som (min bror) jag hade som liten

Permalänk

NES med Gun Smoke vet jag.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Avstängd

Megadrive eller Dreamcast. Sonic Adventure och Phantasy Star Online

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio