Eran mest nostalgiska konsoll?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Playstation (1)
Sega
Game Boy Color

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Sega Megadrive, aah så glada minnen

Permalänk
Testpilot

Enda konsollen jag ägt än ett NES så det måste väl bli den. Har även PSX och Xbox men dom är så pass nya att det inte är frågan om nån nostalgi.

Det jag spelade mest på är dock Amiga (500) men jag tycker inte alls det räknas som en konsoll, det är ju en hel dator

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Gammal Amiga och NES, iofs. var jag bara ett barn då

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
N64 med Ocarina Of Time. Min första konsoll btw, lite sent kanske, men jag är lite sen på konsoll fronten

N64 var också min första egna konsoll, körde Golden Eye, var rätt svårt att göra uppdragen när man knappt kunde engelska.

Permalänk
Medlem

Biplanes på Mattel Intellivision, hur många timmar har man inte lagt på det ( Burgertime?)
Afterburner, Outrun, Paperboy mfl på Sega
Ghosts 'n Goblins, alla Summer/Winter/World-games mfl på C64
Det är för många att kunna peka ut något speciellt spel till Amigan
Fast överlägsen etta är ändå Gran Turismo-serien.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

smugglers run på playstation, vet inte hur många timmar jag satt med det

Permalänk

Nessen var min första konsol. Sega 8-bit strax därefter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
N64 med Ocarina Of Time. Min första konsoll btw, lite sent kanske, men jag är lite sen på konsoll fronten

samma för mig

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Har väl ingen nostalgisk konsol direkt, men mitt Neo Geo Candy-kabb slår väl alla konsoler i detta universum

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

NES - Super Mario Bros 1 & 3, Megaman 1 & 2 & 3, Zelda: Adventure of Link, Punchout, Dream Master, Kung Fu, Turtles och Life Force! Vad mer kan man begära?

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk

NES + Zelda 2 och Ice Climber

Det var tider det

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

N64 såklart med spel som Goldeneye , Mario 64 , Super Mario Kart 64 , Mario Party spelen osv osv och sen älskade jag verkligen mitt PS2 i många år :')

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

NES - duck hunt

Sega Megadrive micromachines 2

upp till 4 spelare så jävla revolutionerande

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

NES med super mario och zelda.

och N64 med golden eye och Zelda.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Många spel som har varit kul men det som jag hade roligast med var nog UFO:Enemy unknown till Amiga CD32

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

NES är den dom flesta kommer ihåg. Men jag kommer även ihåg Colecovision.

Och två av favoriterna:
Mouse Trap

Och Pepper II

Nu vill jag ha konsolen igen.. Jag ska inte gå in på sådana här trådar.

Permalänk
Medlem

Dreamcast eller Playstation tror jag. Haft så många underbara minnen med dessa. N64 också, svårt att säga en definitiv favorit.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

pony slaystation och final fantasy 9

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Gameboy med pokemon blå!:D

Även fast jag hade sen tidigare ett nes men, det var ju inte riktigt bara mitt som mitt pokemon blå! <3<3

Permalänk
Medlem

Snes

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

NES helt klart. Jag brukade föredra SNES, men på sistone har jag börjat samla på och spela mer och mer NES spel. Spel jag gillar på den förutom de vanliga som SMB och Zelda osv är de flesta Sunsoft spelen (särskilt Ufouria, Journey to Silius, Blaster Master och Mr.Gimmick), Shadow Warriors (Ninja Gaiden) spelen och Mega Man 2 och 3.
Sen har vi Castlevania-serien, pusselspel som Solomon's Key, Puzznic och Tetris. Kid Icarus, Capcoms Disney-platformspel, Little Nemo osv osv.

Och nu efter man har kollat igenom alla "Chrontendo" avsnitt så har man fått en större uppskattning för spelen, eftersom man ser hur många skitspel det kom ut i Japan. Så man vet ungefär hur ett NES spel från ett visst år bör vara för att klassas som bra och spelbart. Nästan alla spel som släpptes som SCN är faktiskt "bra spel" i jämförelse med en hel del japanska famicom spel...

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

N64 när jag var barn. Hade mkt kul med den!

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

super smash bros och golden eye på nintendo 64
zelda på super nintendo

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Atari och spelet Summer games, om jag inte minns helt fel, sen något spel som hade ett namn med anknytning till ubåt, ja man körde en ubåt, eller vad det nu var. Har fortfarande prylarna kvar någonstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NES med Kid Icarus, Super mario & Turtles-serien, Ducktales, Metroid osv