Starta DX-motor från konsollprojekt

Permalänk

Starta DX-motor från konsollprojekt

Jag och en polare har börjat lite lätt på vårt lilla sommarprojekt, en mycket simpel dx-motor. Mest för skoj skull och för att lära oss hur det fungerar.

Men det dök upp ett litet problem ganska direkt.

INT WINAPI NA3DE_MAIN(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPTSTR lpCmdLine, int nCmdShow )

den funktionen "startar" hela motorn, och ligger inbakad i en .lib

Vi vill starta motorn från ett konsollprojekt, som länkar libben.
Hur ska vi gå till väga för att lyckas med det? Vet inte riktigt vad som ska skickas in när man skapar ett konsollprojekt.

Ett vanligt WinAPI projekt startar ju motorn genom:

INT WINAPI _tWinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPTSTR lpCmdLine, int nCmdShow ) { return NA3DE_MAIN( hInstance, hPrevInstance, lpCmdLine, nCmdShow ); }

Men vi vill åt den fina konsollen mest för att det är skönt att ha den när man debuggar.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Varför inte bara skapa ett win32 projekt och sen bara allokera en konsol?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Antagligen för att jag inte vet hur man gör. Och för att jag vill inte vara knuten vid vilken slags applikation som skapas. Mest det förra.

Permalänk
Medlem

int main(int argc, char *argv[]) { return NA3DE_MAIN(GetModuleHandle(0), 0, GetCommandLine(), SW_SHOWNORMAL); }

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toj_ts

int main(int argc, char *argv[]) { return NA3DE_MAIN(GetModuleHandle(0), 0, GetCommandLine(), SW_SHOWNORMAL); }

holy hell, det fungerade
Tackar tackar