Permalänk
Medlem

x850XT och dess prestanda

Fick hem mitt Powercolor x850XT igår och är inte helt nöjd med prestandan.
ligger på 40-50 fps i WoW och tycker att fpsen borde ligga något högre.

Har för tillfället Catalyst's nyaste drivrutiner.

Så till min fråga, finns det något bättre val av drivrutiner till mitt grafikkort prestanda mässigt för WoW?

Övrigt:
AMD 3700+
2GB PC3200
MSI nForce4
40gb 7200rpm Western Digital

WinXP SP2

Tack på förhand! ;]

Permalänk
Medlem

har du den prestandan me kortet när du maxxat alla inställningar ? då äre väl de bästa du kan ha.

Permalänk
Medlem

prova äldre drivare? typ 5.12

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Du kan oxå prova med Omega eller NGO drivrutiner

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Ett sätt att testa om det är något "fel" är ju att köra 3dmark05 då skall du ligga på just över 6000 poäng med ett oklockat kort. Ligger du en bra bit under det så kan du ha något fel tex att du har gamla drivrutiner som spökar. om du ligger däromkring så är det bara att acceptera. Sen så ligger väl WoW på max 64 fps. så om du ligger på 40-50 så är det ok. Du kan ju alltid prova med att överklocka kortet. Jag har ett likadant som du har och jag kör det i 610/630. Har dock klockat ner det nu under sommaren när det är varmt.

Permalänk
Medlem

Loranga1, jag har också ett sådant kort men AGP-slot och kan som mest köra det i 550/580. Har bytt till en zalmanfläkt. Kör Catalyst 6.4. Så jag undrar vad du kör för drivers? Provade omega drivers (catalyst 6.5) men då var klockningsmöjligheterna ännu lägre. mkt tacksam för svar.

Visa signatur

e8400 @ 3,6 ghz Freezer 7 pro. Gigabyte GA-EP35-DS3. XFX 5770 Corsair XMS2 8500 2*2024 mb. Corsair 650w. Antec three hundred.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är ganska normalt för ett x850XT. Har en polare som har ett likadant och han ligger runt 55.

Hoppas jag får lina din tråd lite...;)
Jag har tänkt att köpa ett 6600gt Golden Sample.
Kommer det flyta på fint i Wow?

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk

Jag är/var väldigt missnöjd med prestanda när jag fick kortet, men efter tag som började de funka.

Permalänk
Medlem

kör med arcticcooling fläkt men mitt är pci-e och dom brukar generellt klocka bättre än agp fråga mig inte varför