Behöver hjälp med bildvisning.§

Permalänk

Behöver hjälp med bildvisning.§

Hej,
När man ska titta på bilder på päronens dator (en ny fräsch snabb) så går det segt som sirap att öppna den första bilden man dubbelklickar på. I min enfald trodde jag att det var acdsee som spökade så jag avinstallerade det. Men nu när windows visningsprogram används så blir det likadant. Efter dubbelklick på bildfilen så stannar visningsprogrammet på "förhandsgranskar..." i 15-20 sekunder för att sedan visa bilden. Att sedan klicka vidare till andra bilder i samma mapp (utan att stänga programmet) går utmärkt.

Vad kan vara fel? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Re: Behöver hjälp med bildvisning.§

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbie123
Hej,
När man ska titta på bilder på päronens dator (en ny fräsch snabb) så går det segt som sirap att öppna den första bilden man dubbelklickar på. I min enfald trodde jag att det var acdsee som spökade så jag avinstallerade det. Men nu när windows visningsprogram används så blir det likadant. Efter dubbelklick på bildfilen så stannar visningsprogrammet på "förhandsgranskar..." i 15-20 sekunder för att sedan visa bilden. Att sedan klicka vidare till andra bilder i samma mapp (utan att stänga programmet) går utmärkt.

Vad kan vara fel? Tack på förhand!

Är det en bild som det tar så länge för eller har jag missförstått ?

Ligger bilderna på en digitalkamera eller liknande när du öppnar bilderna ?

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem, det gäller alla bilder som ligger på skrivbordet. Aldrig varit så här förr :s