Permalänk
Medlem

Ny Processor eller nytt minne.

Hej. jag undrar vad som är bäst att köpa mellan ett nytt minne lr Processor , största anledningen till att ja vill "uppgradera" datorn är att jag vill ha bättre prestanda när det gäller spel som t.ex WoW, LoTR BoFME 2 , Call of Duty 2.

Minne eller processor priset ska ligga på ungefär 1500 KR.

Jag har INtel Pentium 4 1.80 GHz och 512 DDR Pc2100 minne

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

pallar processorn med dem spelen nu lr?

om den gör de så hade jag kört på minnen. med tanke på att du bara har 512 pc 2100. köpa två 512 pc 5400 lr något sånt. då har du i alla fall hyfsat bra minnen som duger väl. men du skulle nog behövt en ny processor med faktiskt. eller så får du klocka den lite.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Sapphire X1800XT, 4x512 HyperX DDR2, Gigabyte GA-965P-DS3, Hiper 580W, HDD 200Gb + 250Gb + 2x320Gb

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen direkt koll på vad som är viktigast för de där spelen.

Men eftersom processorn börjar bli gammal så kanske du även ska fundera på att köpa något uppgraderingspaket. T.ex. http://komplett.se/k/ki.asp?sku=321515 eller liknande.

Men någon som har bättre koll på de där spelen kan säkert ge ett bättre tips.

Permalänk
Medlem

aa jag har. i all fall på call of duty. för att köra de med bra upplösning och med bra detaljer så krävs de en rätt bra dator.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Sapphire X1800XT, 4x512 HyperX DDR2, Gigabyte GA-965P-DS3, Hiper 580W, HDD 200Gb + 250Gb + 2x320Gb

Permalänk
Medlem

Rekomenderar att du väntar WarpaX. Conroe släpps om mindre än 3 veckor, då kommer vi få se stora prisfall på både intel och amd cpu:er. Detta gäller både Intels Pentium D -och Pentium 4 linje, samt AMDs X2 socket 939 och deras nya AM2 processorer

Permalänk
Medlem

WarpaX , det laggar på wow ibland , cod 2 med och defenetivt på LoTR . med jag vet inte varför om det e mitt minne lr processorn .

Jag nu tror att ja ska köpa ett uppgraderingspaket.

Permalänk
Medlem

jaja men jag ska inte köpa ny dator än. jag ska inte köpa ny förrän om 1 till 2 månade. pgs pris droppen.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Sapphire X1800XT, 4x512 HyperX DDR2, Gigabyte GA-965P-DS3, Hiper 580W, HDD 200Gb + 250Gb + 2x320Gb

Permalänk
Medlem

när man läser faq så står det att man inte ska klocka compaq datorer med mera.
Så ja tror inte ja kan klocka

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarpaX
pallar processorn med dem spelen nu lr?

om den gör de så hade jag kört på minnen. med tanke på att du bara har 512 pc 2100. köpa två 512 pc 5400 lr något sånt. då har du i alla fall hyfsat bra minnen som duger väl. men du skulle nog behövt en ny processor med faktiskt. eller så får du klocka den lite.

PC5400? Vad rökte du till frukost? Killen har ett moderkort som stöder DDR SDRAM i 133 MHz, PC2100. Han behöver minst nytt moderkort, processor och minne om det ska funka överhuvudtaget.

Det är bara att vänta till du har råd med en totaluppgradering.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."