Ångerrätt, företag och service

Permalänk
Medlem

Ångerrätt, företag och service

Hej!

Jag skall köpa en ny bildskärm men har ingen lust att dras med lysande subpixlar i ansiktet. Problemet är bara att jag egentligen ska köpa skärmen på företaget, frågan är bara om man kan genomföra köpet som privatperson så att ångerrätten gäller och sedan överföra varan på företaget vid deklarationen?

Någon som kan skattereglerna?

Permalänk
Medlem

Re: Ångerrätt, företag och service

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlfonsA
Hej!

Jag skall köpa en ny bildskärm men har ingen lust att dras med lysande subpixlar i ansiktet. Problemet är bara att jag egentligen ska köpa skärmen på företaget, frågan är bara om man kan genomföra köpet som privatperson så att ångerrätten gäller och sedan överföra varan på företaget vid deklarationen?

Någon som kan skattereglerna?

Ring Skatteverket på tel 0771-778 778, måndag-fredag 08:00-16:00 och fråga. Det är gratis och du får garanterat rätt information.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

Tänkte göra det på måndag. Har t o m redan sparat numret i mobilen. Tänkte mest kolla om någon visste hur det låg till i o m att man kan köpa saker och efterregistrera mot kvitto för ett företags räkning. Någon hake måste det dock finnas, annars vore företagsundantaget för ångerrätten meningslöst.