Permalänk
Medlem

Zepto dator beställd! Tyck till!

Hej...

Har beställt en...

Znote 6214W 14" WXGA
http://www.zepto.se/Default.aspx?page=Configurator&configurat...

som ska innehålla...

* Intel® Centrino® Duo mobile teknologi
* Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
* 14" WXGA+ skärm 1280x768, inbyggd mic
* nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort
* Intel® Pentium™ M Yonah 1.66~2.33 GHz
* DDRII dual channel (533/667) max 2048MB
* 4 x USB 2.0 port, 1 x Firewire, 1 x VGA utgång
* Ljud in- och utgång , 1 x TV-Out, Express Card
* Inbyggd 3i1 kortläsare, Inbyggd Bluetooth
* Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådlöst nätverk
* 100/1000 Megabit nätverk, 56K modem
* 341mm x 247mm x 27mm, 2,25 kg

och valt....

Intel Core DUO T2400 1,83GHz FSB
100 GB 2,5" 7200RPM SATA HÅrddisk
1024 MB DDR2 PC5300 Org Zepto
Dual Layer Slot-in CD/DVD-RW

Vad tror ni om den här konfigurationen?

Vad säger ni om en 7200 RPM hårdisk hur mkt påverkar det batteri tiden osv?

Mm...

Ska jag göra någon sista minuten ändring!?

Alla kommentarer är välkomna...

Tack på förhand!

Visa signatur

C2D 6600 | 4096 DDR RAM(644) | Radeon HD 6850 1GB GDDR5

Permalänk
Medlem

batteritiden påverkas inte så jättemycket av 7200 disk, inte temperaturen heller.

Ser bra ut i övrigt :), hade nog själv valt nått liknande om jag haft pengar.

Permalänk

Hur är byggkvaliteten på Zepto? Samt skärmen? är det Glare?

Permalänk
Medlem

Funderar också på en Zepto dator ala http://www.zepto.se/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&not...

Eller en Thosiba - M70 som är så poppis...och billigare:)

Men iaf för min del så är Zepto något nytt och oprovat, så man är väl för feg helt enkelt:)

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk

Zepto - PC-direct

Kvalite o kvalite..

Utan att ha sagt för mycket (efter 4 reparationer) så nöjd det är man inte..

Permalänk
Medlem

kanske inte så passande.. men för er som vill köpa bärbar med bra kvalitet så kan jag stark rekommendera ThinkPad.. av IBM/LENOVO.. sitter själv med en X41.. och kan bara säga positiva saker om den..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Re: Zepto - PC-direct

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bompaholm
Kvalite o kvalite..

Utan att ha sagt för mycket (efter 4 reparationer) så nöjd det är man inte..

Hm, vad är det då som har slutat att fungera?

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
kanske inte så passande.. men för er som vill köpa bärbar med bra kvalitet så kan jag stark rekommendera ThinkPad.. av IBM/LENOVO.. sitter själv med en X41.. och kan bara säga positiva saker om den..

Kan bara instämma. Äger ingen själv för närvarande. Sålde min nc6120, som fungerade bra, eftersom att kvalitén inte var särskillt bra i gämförelse.

Det blir nog en X60 så snart som möjligt.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Hedersmedlem

Hade också en som gick sönder. Datorpylar går iofs. sönder, svårt att avgöra om zepto är sämre än något annat.
Men byggkvalitén är ju inte direkt premium, känns som en billig acer eller dylikt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

men varför kostar IBM mer än Macbook pro? är IBM bäst eller? De är ju inte snabba, men kostar mycket mer än konkurrenterna.
btw, 40% rabatt med CSN-kortet på IBM Lenovo serien!!

Permalänk

Re: Zepto dator beställd! Tyck till!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K3
Hej...

Har beställt en...

Znote 6214W 14" WXGA
http://www.zepto.se/Default.aspx?page=Configurator&configurat...

Tack på förhand!

Det var så dags det!
En liten fundering.... Bondånger eller vad ?

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

Kanske inte så smart att först beställa och sen rådfråga, "ser det bra ut..osv"...

Sådana frågor ställer man innan lagd order så man är 100% säker på att man verkligen valt rätt grejs för pengarna.

Permalänk

Har haft min 6214W i några månader nu utan några som helst problem med vare sig funktionaliteten eller bygget. Det försnämnda tycker jag snarare känns bra på den här modellen.

Skärmen är matt (om det nu är en nackdel), men har annars inga särskilda problem med sig. Ingen nämnvärd motion-blur i spel t ex.

Permalänk

Har haft en laptop från Zepto i över ett år nu och den har fungerat kanon! Verkligen nöjd med den, förutom skärmen som är lite dassig och har dålig betraktningsvinkel.

Kör både Ubuntu och XP på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Har haft min 6214W i några månader nu utan några som helst problem med vare sig funktionaliteten eller bygget. Det försnämnda tycker jag snarare känns bra på den här modellen.

Skärmen är matt (om det nu är en nackdel), men har annars inga särskilda problem med sig. Ingen nämnvärd motion-blur i spel t ex.

Lite OffT kansek men:
Det kommer snart en "Crystal Clear" skärm till 6214W. Vet dock inte vad de blir för max upplösning på den men troligen samma som på den vanliga.

Permalänk
Medlem

hörde att dom, zepto, inte har någon bra garanti. Att dom tar 500 för att göra en undersökning om det blir nått fel på den, och därför skiter i konsumentverkets lagar. Men det var bara vad jag hörde... Och det kanske inte betyder nått för dig.

Du har ju hur som helst redan beställt den, så det är ju liksom lite sent att ändra sig kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kima
hörde att dom, zepto, inte har någon bra garanti. Att dom tar 500 för att göra en undersökning om det blir nått fel på den, och därför skiter i konsumentverkets lagar. Men det var bara vad jag hörde... Och det kanske inte betyder nått för dig.

Du har ju hur som helst redan beställt den, så det är ju liksom lite sent att ändra sig kanske..

1 år Garanti med möjlighet att köpa till 1år till, Försäkring, På platsen service m.m. är väl ganska normalt?
500:- i undersökningsavgift är om vi konstaterar att det inte är något fel på datorn. Precis som typ alla andra tillverkare har.
Skulle vi felsöka alla hela maskiner i flera timmar utan att debitera något för de skulle vi naturligtvis förlora massor med pengar. Rör det sig om ett gilligt garantiärende så debiterar vi naturligtvis ingenting.

Nu är jag i för sig teckniker och jobbar bara lite timmar då och då så kan inte alla detaljer men att vi skulle följa konsumentverkets riktlinjer tror jag absolut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
men varför kostar IBM mer än Macbook pro? är IBM bäst eller? De är ju inte snabba, men kostar mycket mer än konkurrenterna.
btw, 40% rabatt med CSN-kortet på IBM Lenovo serien!!

Kvalitet..

Har en IBM R40 som jag är jättenöjd med. Har tappat den ner för trappor och allt möjligt. Men den håller än.

Visa signatur

IBM R40