Permalänk

Logga in på domän via VPN

Försöker koppla upp mig mot jobbet hemifrån via vpn. Jag har lyckats ansluta mig mot nätverket rent fysiskt, men jag vet inte hur jag loggar in på domänen.

Jag kommer alltså åt allting via de lokala ip-adresserna, men för att kunna köra vissa applikationer behöver jag vara inloggad på domänen.

Hoppas någon förstår vad jag menar och sitter på en lösning...

Permalänk

Så länge lösenordet är cachat och du loggar in på domänen fast du inte är ansluten så fungerar ju allt som vanligt exklusive eventuella loginscript, ändrade policies samt ändrade lösenord.

Annars kan du skaffa en klient som klarar av att logga in dig per VPN innan du loggar in i windows, ciscos gör det iaf vet jag.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, har googlat runt och sökt en del snackar om att man måste speca wins servrar m.m. Löste du problemet Patek Philippe??

Kör med windows vpn mot en win2k server.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

vid inloggningspromten i windows ska ni om det är rätt installeras kunna välja att ni ska logga in med fjärranslutning och då ska eran vpn uppkoppling finnas med där. Så ansluter jag mig om jag vill logga in på domänen med loginscript m.m

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk

Nej, jag har inte löst det ännu. Har gjort något försök, bland annat som Nuub säger att lägga till det som en fjärranslutning. Ska ta och göra ett försök till om någon dag. Säg till om du lyckas.

Permalänk
Medlem

Lyckade faktiskt till slut. Var tvungen att lägga in ip adressen till vår egna DNS inne på jobbet i vpn anslutningen. Så fungerade alla inloggnings script som vanligt. Solklart va!?