Permalänk
Medlem

Thermaltake Mozart TX

Någon som har några erfarenheter av detta chassit, tror inte det finns i Sverige dock men jag har itne orkar kolla på detta. Verkar ju jävligt najs skulle passa bra in imellan två av mina skop, men tror det är lite för mkt.

Synd att det var "färdig moddat" ananrs kunde ju Sleepsteamer, Gotall, ellwe wolwerine hittat på något roligt med det, det gör ni kansk ändå

http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/mozart_t...

Permalänk

satan vilken låda, dock ful som stryk

Permalänk
Medlem

Som fyra burkar ju! Grym! men men...

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte det såg kul ut. Synd bara att de inte skickar med en stor 240mm fläkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag tyckte det såg kul ut. Synd bara att de inte skickar med en stor 240mm fläkt.

Men installera 10st 120mm fläktar och en 80mm fläktar ^^

2 Moderkort och ett förjävligt stort hus som katten/hunden/hamstern/musen eller liknande kan ha som bo

Och köpa till dammfilter som tar några timmar att tvätta.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Hur mycket kan det kosta?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa en bra bit över 3000, är ju som nästan som två Lian Li Modular Cube (som wolverine moddar just nu). Men som sagt utseendet e lite sådär men att få med en 7" LCD e ju rätt najs.

Om någon sett där den säljs så säg gärna till.

Permalänk

Jävligt mys att ha en sån, gott om plats och bra ventialtion. Och med så stora fläktar lär den ju inte väsnas för mycket heller.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

mja.. tror inte den är så bra.. hade hällre sett den i mer server utförande.. tex med 2 moderkort

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
mja.. tror inte den är så bra.. hade hällre sett den i mer server utförande.. tex med 2 moderkort

det kan du så länge du har ett micro ITX kort, står så läs igenom specifiktionerna innan du klagar på dem

Permalänk
Medlem

Haha första tanken, de e säkert någon liten version av den vanliga Mozart htpc chassit , Detta verkar mer vara en "Lian Li- Cube" fast stående de mixtrat ihopa. Rätt mäktig pjäs

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Om någon ser detta, hojta.

Hojta högt, och hojta hårt.

Recension: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Tt_Mozart_Tx/ind...

Permalänk
Avstängd

SHG.BIZ listar nu fyra olika varianter av MOZART TX

Priset varierar beroende på modell 2101 kr - 2411 kr

Beräknad leverans OKTOBER 06

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=811088

Permalänk

Tycker detta chassi verkar riktigt fint, snyggt var det också

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

H 72, B 33

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Japp, där snackar vi ett riktigt tower ^^

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Dumt dumt dumt att placera nätagget precis ovanför kortplatserna. Ska man slita ut nätagget varje gång man pillar hade de tänkt sig?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Hela den lådan ju plocka ut om jag inte minns fel?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar inte den placeringen av hårddiskarna, man måste ju ha alldeles för långa kablar och dragningen blir ju usel. Om någon någonsin lyckas fixa en fin kabeldragning i den lådan, show me!!!!

Permalänk
Medlem

Lite annorlunda design. Säkert bra innuti.

Permalänk
Medlem

jag har detta chassi nu det är grymt och bra ventilation.
jag byte ifrån mitt chitech mesh big till denna. gillar denna grymt mycket kan jag säga.

Permalänk
Medlem

Tycker att detta chassit är ett steg i rätt riktning, även om det ännu inte är helt "rätt" gjort.

Skulle vilja se större lådor med möjligheten att sätta 2 st Atx/Matx på ena sidan "ovanpå" varandra, för enkelhetens skull med expansionskorten (gkort/ljudkort/nätverk osv).

En hel radda 3,5 och 5,25 i fronten

Och plats för ett eller två nätagg på sidan som vätter mot moderborden, kanske med separat fläkt/kylsystem.

Fullt med 80/120 mm fläktplatser och möjlighet att ljuddämpa chassit.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
jag har detta chassi nu det är grymt och bra ventilation.
jag byte ifrån mitt chitech mesh big till denna. gillar denna grymt mycket kan jag säga.

Bilder?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

nu kommer de efterlängtade bilderna skulle jag tro. jag vet ej hur man lägger in dem här men jag hoppas det blir rätt nu

obs taget med min k800i men jag hoppas kvalite är bra nog

Permalänk
Medlem

the_elk:
Wow! Coolt! Bra bilder för att vara mobilkamera.

En fråga. Hur många mer hårddiskar tror du man kan få in än de som sätts på 3,5" platserna samt en 4-in-3 på 5.25" platserna?

Där ITX-moderkortet ska monteras borde man väl få in ett gäng 4-in-3?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Fan vilket coolt chassi.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

MrRunaway ja du det blir nog en 8 till skulle jag tro plus att du kan ju ställa några sådana på golvet på andra sidan. i fall du inte ska ha ett itx moderkort där.

det roliga är också att detta chassi väger minder än mitt chitech mesh big. trots att jag anser detta mer rymligare än det.

lungt klart bästa chassit.

Permalänk
Medlem

the elk:
Är det inget problem med kabeldragning från moderkortet till ITX-platsen där man kan lägga 4-in-3? Strömkablar kommer väl från den sidan? Så det borde ju inte vara problem att nå, men man behöver nog långa kablar.

MrRunaway

Visa signatur

Permalänk
Medlem

från itx platserna så kanske eller nja man kan ju dra under chassit och ut på andra sidan så det är nog inget problem ändå.

Permalänk
Medlem

the_elk:
Tre 4-in-3 bör man få in, men kan man få in så många som sex 4-in-3 där?

Eller man kanske kan få in fler. Dock måste man nog göra en egen ställning så de sitter stabilt.

MrRunaway

Visa signatur