WoW tråden om förstörda sociala relationer och problem

Permalänk
Medlem

Hahaha, men ni måste hålla med om att det är så löjligt. Plötsligt, som med CS, spelar "alla" nu. Alla som inte ens har vett att fatta vad de håller på med. Slänga bort sina liv på ett skitspel som inte är värt att nöta ens inom spelsammanhang. Okej blizzard, ni skapade ett i många aspekter sett bra MMO, och ni gjorde det så nybörjarvänligt att ni drar in storkovan på det, men i övrigt är spelet ren skit i slutändan =( Nån skrev i nån annan tråd att han var stolt med att tröttna på spelet, wow vilken bravad du. Snarare dom som inte tröttnar som förvånar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
Hahaha, men ni måste hålla med om att det är så löjligt. Plötsligt, som med CS, spelar "alla" nu. Alla som inte ens har vett att fatta vad de håller på med. Slänga bort sina liv på ett skitspel som inte är värt att nöta ens inom spelsammanhang. Okej blizzard, ni skapade ett i många aspekter sett bra MMO, och ni gjorde det så nybörjarvänligt att ni drar in storkovan på det, men i övrigt är spelet ren skit i slutändan =( Nån skrev i nån annan tråd att han var stolt med att tröttna på spelet, wow vilken bravad du. Snarare dom som inte tröttnar som förvånar.

ligger något i det du säger, jag har aldrig spelat wow men kört diablo2 så jag vet att det kan vara kul o glida runt o döda och sånt för att hitta bra grejjer men vafaan, man måste ju bara tröttna.
fast jag tror att grejjen är att de är beroende at de MÅSTE bli bäst.

man skulle varit en hund, allt skulle vara så enkelt då, någon kastar en pinne lite då och då och man skulle ha skit kul!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
Hahaha, men ni måste hålla med om att det är så löjligt. Plötsligt, som med CS, spelar "alla" nu. Alla som inte ens har vett att fatta vad de håller på med. Slänga bort sina liv på ett skitspel som inte är värt att nöta ens inom spelsammanhang. Okej blizzard, ni skapade ett i många aspekter sett bra MMO, och ni gjorde det så nybörjarvänligt att ni drar in storkovan på det, men i övrigt är spelet ren skit i slutändan =( Nån skrev i nån annan tråd att han var stolt med att tröttna på spelet, wow vilken bravad du. Snarare dom som inte tröttnar som förvånar.

snarare tvärt om, eller den första gubben man skapar var kul lvl 1-20 sen är det bara ett jävla nötande till 60 då det blir en helt annan spelupplevelse o helt plötsligt blir det kul igen, så var det iaf för mig.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa tråden men det har garanterats snackats spelberoende på ett eller annat vis, aja, en krönika iallafall...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2484&a=564261&previo...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hin Håle
Glöm inte bort att det oftast är omgivningen som ser problemet. Den som är beroende anser ytterst sällan att han/hon har problem, utan man intalar sig att man gör det för att man "mår bra" utav det.

Du som sitter 4-8 h om dagen och påstår att du inte är beroende, försök vara utan en vecka. Inte för att bevisa något för mig, eller någon annan, utan för dig själv. Jag vet redan på förhand att du inte tänker göra det, för du är ju inte beroende och vill ju bara ha kul... (vad skulle du göra annars?)

Det är väl knappast någon som påstår att man är en junkie bara för att man spelar wow, men om all ens tid kretsar kring spelet borde man kanske ta sig en funderare...

För din och även andras information tog jag faktiskt en break på 1 vecka sedan åkte på semsester i nästan 2 veckor för att jag ville komma bort ett tag.
Jag personligen tror att beroendet uppstar av Guilden man är med i, är du med i en "casual" guild som spelar tillsammans kanske 3 ggr i veckan tror jag inte det är så farligt men om man tittar på hardcore guilds så tror jag nog att en rätt stor andel av medlemmarna där är beroende eller näst intill beroende. Alla som påstår att man blir eller är beroende av WoW eller liknande spel måste även komma ihåg att det finns folk som verkligen tycker det är _skitroligt_ att spela det.
Förlåt om det låter rörigt, börjar bli lite trött

Permalänk
Medlem

Själv har jag otroligt lätt för att fastna i saker. Inte bara datorspel utan andra slags spel, sex och nikotin. Skälet till att jag inte ens börjar spela wow är samma skäl som varför jag inte testar andra droger än alkohol (alkoholen tar lång tid att bli beroende av och omgivningen märker det relativt lätt): Därför att jag vet att jag skulle fastna i det.
Jag menar inte att jag skulle spela mycket. Skulle jag börja så skulle jag strunta i andra saker i livet, smygspela och ljuga om hur mycket jag spelar. Det är rejäla tecken på beroende.
Tänk över själva om ni ljuger för era nära och kära om hur ofta ni spelar. Är det inte något fel på gång då?

Permalänk
Medlem

Jag är inte beroende av nått spel, jag är bara beroende av kommunikation, msn och telefon och sånt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vadå? Livet går bara ut på WoW. INSE!

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaskeN
Vadå? Livet går bara ut på WoW. INSE!

Ja, du har förstått det hela .. Men du spelar väl inte för mycket?

Visa signatur

Marcus Lindberg
www.marculin.se
marculin@g33k.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marculin
Ja, du har förstått det hela .. Men du spelar väl inte för mycket?

Nej. Bara 20timmar om dagen. Så det är ganska lungt än så länge.

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaskeN
Nej. Bara 20timmar om dagen. Så det är ganska lungt än så länge.

Bra. Man har ju hört om folk som spelar 23timmar o 59 minuter om dan . Då har det ju gått lite till överdrift.

Visa signatur

Marcus Lindberg
www.marculin.se
marculin@g33k.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marculin
Bra. Man har ju hört om folk som spelar 23timmar o 59 minuter om dan . Då har det ju gått lite till överdrift.

Mm.. Vet. Men jag funderar på att stiga till 23timmar o 58minuter o 59sekunder om dan. DÅ är det ganska lungt.

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Permalänk
Medlem

Börjar man släta av kompisar har det gått på tok för långt.

- Örrö fan häng på ut nu

- nej aldrig det är dubbel honor nu på helgerna ju.

-nu ska du med ut, ne ja ska hälsa på morsan över helgen.

- ok, loggar man in på natten när man kommer hem från krogen, där är han i wsg gnidandes.

- en annan kompis va och skulle hälsa på spontant med lite bira, plingar på, ingen öppnar men han hör ljud där innefrån, plingar på inge svar.

vafan går ner och ringer, svara hallå, ja vad gör du va öppnar du inte förr, ja sorry men vi var på en boss i molten core kunde inte öppna just då.'

han kommer in men lämnar efter 15 minuter efter många försök att bara ta en bärs och snacka. Då han inte ens slitit ögonen från skärmen.

vet flera kompisar som är på samma vis. det är ju helt konstigt ibland att ett spel får gå före saker i verkliga livet.

en annan kompis blev fan besatt av battlegronds, han körde till rank 13, så satt han fan dag ut och dag in, gick inte få tag på msn, telefon, ingame nästan. och fick man tag va det som att prata med en maskin med förprogrammerade svar, ja, nej, kanske, vi får se, nej. hej då.

Så kan det vara i spelets underbara värld eller? =).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Börjar man släta av kompisar har det gått på tok för långt.

- Örrö fan häng på ut nu

- nej aldrig det är dubbel honor nu på helgerna ju.

-nu ska du med ut, ne ja ska hälsa på morsan över helgen.

- ok, loggar man in på natten när man kommer hem från krogen, där är han i wsg gnidandes.

- en annan kompis va och skulle hälsa på spontant med lite bira, plingar på, ingen öppnar men han hör ljud där innefrån, plingar på inge svar.

vafan går ner och ringer, svara hallå, ja vad gör du va öppnar du inte förr, ja sorry men vi var på en boss i molten core kunde inte öppna just då.'

han kommer in men lämnar efter 15 minuter efter många försök att bara ta en bärs och snacka. Då han inte ens slitit ögonen från skärmen.

vet flera kompisar som är på samma vis. det är ju helt konstigt ibland att ett spel får gå före saker i verkliga livet.

en annan kompis blev fan besatt av battlegronds, han körde till rank 13, så satt han fan dag ut och dag in, gick inte få tag på msn, telefon, ingame nästan. och fick man tag va det som att prata med en maskin med förprogrammerade svar, ja, nej, kanske, vi får se, nej. hej då.

Så kan det vara i spelets underbara värld eller? =).

låter som om det har gått alldeles för långt. Är det verkligen rätt att kalla dessa personer för kompisar?

Permalänk
Medlem

Nej man börjar fundera. Om han så snabbt slätar av kamratskap på 20 år för ett spel har det gått långt. Sen då om han till slut skulle ringa, passar det då plötligt att höra av sig efter 2 eller 3 års konstant wow spelande, nej inge vidare det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
du har anorexia, om jag inte missuppfattade, det borde ta tag i, man kan ju dö!
"ehh faan jag lirar 15 timmar om dygnet, föresten har jag canser"

spelar man så förlorar man matlusten ofta, typ tjackliknande medel när man vinner bla bla bla. smala fotomodeller tar anfetamin(uppåt tjack) för att tappa matluseten.
när man vinner vid en spel maskin kan upplevelsen liknas vid ett amfetamin rus.
skulle jag spela från 9 på morgonen till 3 på natten skulle jag fått så mkt stryk så jag skulle fått lega på sjukan i ett par veckor, tur att jag inte lirar wow då!

tycker du skall fixxa dina problem och sätta spelandet i andra hand!

o jag tyckte jag satt vid datorn mkt hahaha, har fixxat cykel, ska bli beroende av att träna igen, kunde inte sova och blev rastlös om jag inte fick min stund av träning, MÅSTE ha den känslan igen, känns så värdelöst att bara sitta o vara onyttig! aja nog snackat,faan klockan redan 4, inatt igen snart 3 veckor i sträck...

Jag antar att du inte vet så mycket om anorexia nervosa.
Saken är den att jag har tagit tag i det, jag går hos läkare, psykologer, sjukgymnaster, hela kittet. Jag dricker 1l medicin varje dag.
Jag har dessutom inte den sorts anorexi som går ut på att man vill gå ner i vikt, utan jag får snarare panik av att jag inte går upp i vikt, för att jag inte kan äta. Dock har de på kliniken semester, som alla andra människor, och därför har jag inte fått någon vidare behandling på senaste. Anorexia Nervosa är inget man "fixar" genom att få ett snack med en psykolog, ta en tablett och helt plötsligt börja äta. Det är bara något folk utan erfarenheter inte kan förstå, "hur kan man inte äta?". Det tar år att ens få personen att gå upp i vikt.

WoW hjälper mig mycket genom att få mig att tänka på något annat, och det visar att ifall man bara har en frontfigur åt en, så tycker inte folk illa om en, om man uppför sig trevligt. Och så är det inte i det riktiga livet, då alla dömer en efter utseende.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag antar att du inte vet så mycket om anorexia nervosa.
Saken är den att jag har tagit tag i det, jag går hos läkare, psykologer, sjukgymnaster, hela kittet. Jag dricker 1l medicin varje dag.
Jag har dessutom inte den sorts anorexi som går ut på att man vill gå ner i vikt, utan jag får snarare panik av att jag inte går upp i vikt, för att jag inte kan äta. Dock har de på kliniken semester, som alla andra människor, och därför har jag inte fått någon vidare behandling på senaste. Anorexia Nervosa är inget man "fixar" genom att få ett snack med en psykolog, ta en tablett och helt plötsligt börja äta. Det är bara något folk utan erfarenheter inte kan förstå, "hur kan man inte äta?". Det tar år att ens få personen att gå upp i vikt.

WoW hjälper mig mycket genom att få mig att tänka på något annat, och det visar att ifall man bara har en frontfigur åt en, så tycker inte folk illa om en, om man uppför sig trevligt. Och så är det inte i det riktiga livet, då alla dömer en efter utseende.

nja riktigt så illa är det inte i riktiga livet, jag har kompisar som skulle klassas som fula, eller kanske TOM skit fula MEN jag gillar dom som personer så jag är inte vänner med dom för att dom ser bra ut! jag vet inte hur alla tänker men jag går iallafall inte runt ute och tänker: " nä för satan hon/han skulle jag aldrig kunna vara vän med ser ju ut som faan"

är väll inte så insatt i anorexins alla delar, har läst lite här och där, min tjej hade ätstörningar men nuförtiden äter hon mer än mig vilket är bra! jag har haft semester,(börjar jobba om 6 timmar:()så jag har missskött min ätning literann, typ missat att äta någon dag eller så, fast det är inte PGA datorn ofta blir det lite för mkt tid och aldeles för sent med polarna.
måste vara jobbigt med anorexia, jag älskar att käka mat(god mat/godis) men jag käkar nog lite mkt godis, har faan käkat godis varje dag på semestern, sitter nu med en 250g choklad kaka och chips och pepsi.

intrycket jag fick vara att du fokuserar för lite på anorexian, bara för att man flyr in i spelens värld så försvinner inte problemet, men du tycks ju ha koll på det, antar att jag läst för många: "ung man spelade i 3 dagar, dog för han inte åt eller drack"

dessutom så är lite hull aldrig fel, klarar man sig längst när istiden kommer

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Börjar man släta av kompisar har det gått på tok för långt.

- Örrö fan häng på ut nu

- nej aldrig det är dubbel honor nu på helgerna ju.

-nu ska du med ut, ne ja ska hälsa på morsan över helgen.

- ok, loggar man in på natten när man kommer hem från krogen, där är han i wsg gnidandes.

- en annan kompis va och skulle hälsa på spontant med lite bira, plingar på, ingen öppnar men han hör ljud där innefrån, plingar på inge svar.

vafan går ner och ringer, svara hallå, ja vad gör du va öppnar du inte förr, ja sorry men vi var på en boss i molten core kunde inte öppna just då.'

han kommer in men lämnar efter 15 minuter efter många försök att bara ta en bärs och snacka. Då han inte ens slitit ögonen från skärmen.

vet flera kompisar som är på samma vis. det är ju helt konstigt ibland att ett spel får gå före saker i verkliga livet.

en annan kompis blev fan besatt av battlegronds, han körde till rank 13, så satt han fan dag ut och dag in, gick inte få tag på msn, telefon, ingame nästan. och fick man tag va det som att prata med en maskin med förprogrammerade svar, ja, nej, kanske, vi får se, nej. hej då.

Så kan det vara i spelets underbara värld eller? =).

Har det gått för långt om spelet han spelade va CS och det var en viktig klan match/WC3, spelandet i sig kan ju också vara en sport/hobby (iofs inte så fysiskt krävande men ändå).

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
*text*

Vad får dig att tro att du vet hur flickan upplever sin tillvaro? Sluta lek hobby-psykolog och kamma till dig istället. Känns inte som hon kommer må speciellt mycket bättre för att du sitter och berättar för henne att hon måste käka , det har hon säkerligen hört ett antal gånger ifrån annat håll.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
åt mig gåre bara bra, är med kompisar, spelar mycket wow på dagarna då jag är i en top end guild, har bra betyg..
+! jag kan sälja min gubbe för runt 9000 om jag vill det, en kompis gjorde det för några dagar sedan och han hade sämre gear än mig

9000 kr... Vad har du i play time? Jag drar iväg en gissning, 140 dagar? Det blir då 3360 timmar, dela 9000 med 3360 = 2.68 typ. En riktigt usel timlön där

Tycker bara att det är ett riktigt uselt argument för att spela mycket, klagar inte på dig på nått sätt

Permalänk
Medlem

Typiskt. Jag är beroende

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaskeN
Typiskt. Jag är beroende

haha, har du insett sanningen. så stenhårt inga skruppler eller någonting, bara total acceptans!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
haha, har du insett sanningen. så stenhårt inga skruppler eller någonting, bara total acceptans!

Japp. Däremot vägrar jag göra någonting åt det :S

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem

kanske du måste förr eller senare...hur långt gången är du?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
9000 kr... Vad har du i play time? Jag drar iväg en gissning, 140 dagar? Det blir då 3360 timmar, dela 9000 med 3360 = 2.68 typ. En riktigt usel timlön där

Tycker bara att det är ett riktigt uselt argument för att spela mycket, klagar inte på dig på nått sätt

argumentet med timlön och det håller ju knappast heller inte i längden, tror du man spelar för att sedan 2 år senare få några tusen? det är ju bara en bonus, knappast ett jobb.

Fina pengar för att skaffa en ny dator. ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kanske du måste förr eller senare...hur långt gången är du?

Hmm.. Lite över ett halvår. Men slutar väl om ett halvår.

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Känns verkligen som om att vissa här överdriver lite väl mycket om vad "deras kompisar" har gjort, verkar ju för fan som om att var och varannan person och hans moster känner någon som "sumpat" sitt liv pga. WOW/dataspel.

Känns jävligt larvigt, har svårt att ta folk på allvar :<

Kan ju säga att jag är helt övertygad om att det mesta är sant. Min egen lilla berättelse då, som är totalt sann...

En av tjejens bästa polare hade problem tidigare i våras med sin pojkvän. Det enda han gjorde efter jobbet var att direkt gå och sätta sig och spela WoW och köra raids mm. Mat blev givetvis skräpmat för att hinna spela mer. Blev typ nån timme före läggdags dom var lite sociala och gjorde annat. Hon pratade allvar flera ggr med honom och sa i stort sett att det inte funkar om han ska spela så mycket, men ingen förbättring. I stället så "introducerade" han henne för WoW genom ett nytt konto och VIPS! så sitter hon oxå numera och kör raider och spelar hur mycket som helst, vilket har gått ut stort över tjejens och hennes vänskap...De har mindre och mindre kontakt både över telefon och ännu mer sällan IRL...

Samma där jag är nu, finns några killar som spelar WoW och i stort sett det enda som snackas om är shields, spells, mages bla bla bla ännu mera Toys'r Us, swords mm mm...SUCK! Fan, bli folk igen och lär er vad verklighet är. Ska liksom inte behöva gå ut över andra medmänniskor detta sk*tspel...

Och till er som tvivlar, sluta blunda för sanningen...Det ÄR oerhört beroendeframkallande, ger mig sjutton på att det är lika starkt som droger, om inte värre...Hur många blir alkoholister på en vecka...Skillnaden är väl att man inte orsakar så stor fysisk skada, mer än möjligen utebliven motion som är farligt för hjärta och kropp...

Edit: Och givetvis, för att inte göra WoW-fanatiker lessna, detta gäller såklart ALLA spel, men WoW är ju trots allt såpass stort och syns extra mycket...Men givetvis är det lika illa om man är beroende av EQ2.

Permalänk
Medlem

hörde några snacka på tuben, fysatan att vuxna män ska sitta och snacka shields och raids o sånt.

men det är väll bara att vänja sig. själv har jag mindre och mindre intresse för min kära dator, typ skriver lite här...aaa mycket mer än så är det inte...kanske för jag fastnat i mina zombie böcker, faan dom e riktigt bra altså!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.