opensource program för att lägga till videoeffekter - OSX?

Permalänk
Medlem

opensource program för att lägga till videoeffekter - OSX?

Finns det någott opensource program för att göra effekter i filmer som funkar på osx? Linuxvärlden borde väll ha lite eftersom allt är gratis till linux och eftersom osx bygger på *nix så kanske det finns där också?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

om man instalerar X11 på osx kan man köra många av de aplikationer som är gjorda för X/GNU/LINUX

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
om man instalerar X11 på osx kan man köra många av de aplikationer som är gjorda för X/GNU/LINUX

Jo, vet att vissa grejjer funkar. Du har inte tips på någott program som är tillverkat för linux så man kan ta och testa och se om det funkar?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så har OS X redan X11 inbyggt. Så installation av X11 låter onödigt.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Vad jag har förstått så har OS X redan X11 inbyggt. Så installation av X11 låter onödigt.

Noppe osx har det inte inbyggt utan man måste laddaner det.

Till tråd skaparen: Duger inte imovie?

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Och om inte iMovie duger, varför inte göra som proffsen och köra med Apples Pro Applications? Final Cut Studio har nästan allt som behövs, det enda som saknas är avancerad digital kompositering, och det finns i Shake.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

imovie duger väll för snabba redigeringar, men gillar att leka med effekter och sånt. Man kunde välja att lägga till blixtrar i imovie, men hittade ingen funktion för att sätta keyframes för hur långt över skärmen de ska nå.

Hittade iaf ett opensource program för alla plattformar, Jahshaka. Finns att tanka på www.jahshaka.org Tänkte sätta mig och testa detta imorrn så får vi se hur det funkar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
Noppe osx har det inte inbyggt utan man måste laddaner det.

Finns väl på installationsskivan?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"eftersom allt är gratis till linux "
Helt fel. Program som Maya, Lightwave osv. kostar en jävla massa pengar.

Permalänk
Medlem

Cinelerra kanske kan vara något, visserligen mest till för videoredigering.
http://heroinewarrior.com/cinelerra.php3

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards