Permalänk
Medlem

BBB modemanslutning

Hej!
Jag köpte 500kb/s modem från UPC. TPTEST visar att jag har 80 kb/s, men jag få inte mer än 15 kb!!
Kan man ändra på något så att jag få lite mer ? Snälla hjälp.

Permalänk
Avstängd

du har köpt vad?

bbb tillhandahåller väll inte hastigheter under 2mbit...

Permalänk
Medlem

Oj då..redigerat nu. Jag köpte nån sorts av "chello" modem från UPC ... Jag hade flyttat och "flyttat" min internet också på telefonen och valde chello 500 kb/s

Permalänk
Medlem

Kanske skulle ändra topic?

Så du har alltså 0,5 mbit från UPC?

Permalänk
Medlem

Så ingen kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak nu eller något så kan du väl svara på dom här frågorna

1. Vad är det för internet leverantör och vad för teknik Kabel / Fiber / ADSL

2. Vad är det för specad hastighet

3. Vad får du ut för hastighet enligt TPTest?

Ifall du svarar på dessa frågor så kommer folk säkert att kunna hjälpa dig mer tillfredsställande.

//Adam

Permalänk
Avstängd

men einstein de står ju redan har du läst något eller....

1. UPC
2. 0,5
3. 80 kb/s

Permalänk
Medlem

Varför inte ringa supporten på UPC?

Permalänk
Medlem

Men lite lättare ifall du skulle beskrivit det så från början men iallfal, hur har du testat att du bara får ut 15kb/sec är det via torrents eller från någon html eller ftp sida?

Ifall det är via torrents så kan du inte mäta din hastighet via dom utan det kan variera beroende på ratio mellan antal seeders/leechers.

//Adam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamsen87
Men lite lättare ifall du skulle beskrivit det så från början men iallfal, hur har du testat att du bara får ut 15kb/sec är det via torrents eller från någon html eller ftp sida?

Ifall det är via torrents så kan du inte mäta din hastighet via dom utan det kan variera beroende på ratio mellan antal seeders/leechers.

//Adam

Det skulle inte förvåna mig om det var så "mätningen" gjordes. Testa att ladda ner från t ex ftp.du.se eller ftp.sunet.se och se vad hastigheten hamnar på då. Om du får ca 80 kb/s i TCP-överföring enligt TPTest så är det vad du får ut från en hyffsat schysst server t ex.