datorbutiken.com:s sommarnedskärning

Permalänk
Medlem

Helst ska väl produkterna inte kosta mer än hundra kronor och budet ska ringa ringa på dörren med varan samtidigt som man trycker på köpknappen.
Och sedan ifall en sak är trasig så ska det komma ett bud med den nya utbytesvaran samtidigt som man har skickat in RMA till butiken.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Nu finnes min order med under mitt konto

står såhär:
Orderinformation:
Under bearbetning på vårt lager.

kanske de kan packa den helt tills imorron då eller 3dagar kan det väl ta max att packa ett paket?

Vi får hoppas de inte kommer för mycket efter nu med ordrarna nu när det har kurs i 2 dagar+ ...
fast i och med denna tur med att fåtag i en 4800+ för bra pris så får det väl dröja lite extra.. klarar jag.. men helst till helgen.. i och med det var en lager vara
detta e faktiskt första gången datorbutiken.com inte skickat en order samma dag eller dagen efter för mig

visst vore det bra om det ringde på dörren samma stund man trycker på "KÖP" knappen

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smilingcopycat
eftersom du e en inbiten skåning så kanske du känner eller rent utav jobbar själv på db.se????

Nej och åter nej, men jag har i alla fall vett nog att förstå förseningar från företag som har mindre personal på sommaren.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Har beställt tre gånger av datorbutiken nu och blir alltid lika missnöjd, servicen är ju sämst verkligen.

Fattar inte varför jag fortsätter att beställa därifrån hehe.

Beställde saker för 4v sen, och har ännu ingen dator...

Man undrar vad i helvete dem har för sysselsättning där!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkt
Fattar inte varför jag fortsätter att beställa därifrån hehe.

Du kanske är snål? Bara en tanke?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

nej men dom kör kanske med snigelpost....?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3, 2st Gigabyte 6950 1GB OC , Asus CROSSHAIR IV EXTREME 890FX / Socket AM3, 8GB Corsair XMS3-12800, Intel 320series SSD - 80GB, Corsair AX 850W Professional Modular, NZXT Phantom Full Tower - White.

Permalänk
Medlem

Hej

Ser att den inte fått kollinummer än, detta innebär att den ligger på
vagnarna och inväntar packning. Det sker väl senaste imorgon och då har du
den på fredag.

MVH
Carl Cristian
Returavdelningen
Datorbutiken.com

får väl hoppas detta nu är sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni har ju i alla fall en dator, ni vill ju bara ha värre saker, förstå mig som inte ens har haft en dator sen Maj hehe.

Men det känns som att packa ett paket med datorkomponenter borde gå fort, men men, man får väl stå ut. Kanske pröva komplett nästa gång och jämföra service, priset man betalar kanske är för servicen.

Permalänk

Jag skall ha 4 kolli enligt mitt konto men posten har bara registrerat 2st,
hoppas att det inte står kvar 2st kolli hos db.com då är måttet rågat.

ja den som lever får se...

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3, 2st Gigabyte 6950 1GB OC , Asus CROSSHAIR IV EXTREME 890FX / Socket AM3, 8GB Corsair XMS3-12800, Intel 320series SSD - 80GB, Corsair AX 850W Professional Modular, NZXT Phantom Full Tower - White.

Permalänk
Medlem

har nu fått kolliid faktiskt.
men det är ej reggat hos posten..
så har de ej fått iväg det idag får jag de tju ej till helgen som de skrev.. isf är det inte en vidare glad barry..
vi får se.. kanske posten som segar med registreringen?
dock trodde jag jag skulle få mail med kolliid av db nör den var skickat och slippa gå in på mitt konto och kolla.

OCH MAN KAN LÄSA PÅ DERAS SIDA:
Leveranser/Status
Varor i lager levereras inom 1-3 dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina paket har äntligen nått Malmös postcentral och förhoppningsvis kan jag hämta ut dem med kollinummer imorgon, om det sen följer med godis så har DB en guldstjärna igen;)

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa ett Asus P5W DH Deluxe av dem i helgen. Tänkte skönt då har man kortet på tisdag. men nej så är det inte. hur lång tar det för dem att få iväg en order?!?! ett ynka moderkort! De skickades idag 17:e augusti. dom har haft en hel vecka med det. va gör dom där nere? sitter & solar eller nåt....

nä sämre leverans tider ja aldrig varit med om samt att man får svar på sina mail 1 dag efteråt! jobbar med liknande jobb iaf i kundtjänst & db har ju ingen form av sådant eller service! de borde ta bort sin logga om 06 bla bla bla snabba leveranser osv!! suck finns säkert de som har haft mer krångel men fy fan ALDRIG mer datorbutiken... har beställt en gång innan & då tog de 2 veckor att åtgärda ett trasigt nät agg som ja fick.

datorbutiken skärpning än så länge är ni ett skämt som sätter sin logo på sidan om att ni har bra service snabba leveranser & erfarenhet. usch & tvi

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

Jag använder endast datorbutiken om komplett.se inte har produkten jag söker faktiskt..
komplett.se har så himmla bra support och leveranstider..
jag skickade mail sa jag hade dåligt med skruv till att montera hårddisken jag beställt med.. och som svar får jag.. jag har samlat ihop lite olika skruv... och skickar dessa..
sant som det var sagt dagen efter fick jag ett kuvert med lite skruv...
det var ju snällt..
iofs har jag ju köpt grejer för totalt 40papp därifårn minst så de såg väl att jag var en bra kund

*UPDATE*

Här är din försändelse:
Beräknad leverans: Tidigast 18 aug
17 aug kl 17:40
Malmö, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

JA!!!!

bra jobbat.....

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
Jag lyckades beställa ett Asus P5W DH Deluxe av dem i helgen. Tänkte skönt då har man kortet på tisdag. men nej så är det inte. hur lång tar det för dem att få iväg en order?!?! ett ynka moderkort! De skickades idag 17:e augusti. dom har haft en hel vecka med det. va gör dom där nere? sitter & solar eller nåt....

nä sämre leverans tider ja aldrig varit med om samt att man får svar på sina mail 1 dag efteråt! jobbar med liknande jobb iaf i kundtjänst & db har ju ingen form av sådant eller service! de borde ta bort sin logga om 06 bla bla bla snabba leveranser osv!! suck finns säkert de som har haft mer krångel men fy fan ALDRIG mer datorbutiken... har beställt en gång innan & då tog de 2 veckor att åtgärda ett trasigt nät agg som ja fick.

datorbutiken skärpning än så länge är ni ett skämt som sätter sin logo på sidan om att ni har bra service snabba leveranser & erfarenhet. usch & tvi

Nej men du vet dom har haft utbildning i 2 dagar, sedan gjort om hemsidan... Då tar det ju tydligen längre tid...?

sedan har det säkert regnat där nere så då blir det ju halt på rälsen för tåget....??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*Crap deleted by user*

Visa signatur

JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

har en 4800+ nu.. lycklig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13

om du inte är nöjd med leveranstiderna, kan du inte beställa från någon annan stans då? där du kanske blir nöjd? både komplett och dustin är bra på det sättet...

vad är det som är dåligt med att svara på mail 1 dag efteråt? som många andra har sagt tidigare i andra trådar på forumet... försök ringa företaget om du vill ha ett snabbt svar, i annat fall får du tyvärr vänta... att hålla i huvudet är att inte alla företag har personal som enbart svarar i telefon eller enbart svarar på mail... man alternerar arbetsuppgifter, och om man då har 200 mail att svara på men bara 2-3 h per dag så kan det ta tid... skyll på företagsledarna i detta fall...

de flesta butiker tar mellan 1-3v på sig att behandla reklamationer, beroende på vad det är för vara och vad det är för fel, samt vad företaget har för avtal med leverantörn när det gäller utbyte

det är något man får lära sig, vilka som är snabba när det gäller reklamationer på det sättet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar

Nä jag kommer fortsätta handla på DB.com.
Den enda butik jag förlorat förtroendet för är Webhallen, Man får reda på att beställningen skickats för att dagen efter få se att den INTE skickats. När man ringer supporten så får man lustiga svävande förklaringar som inte förklarar ett dugg. Sedan få reda på att de inte vet vad som hänt med ordern och helt plötsligt har grafikkortet tagits bort ur deras sortiment för att några dagar senare kommit in i sortimentet och de fått hem grafikkortet igen.
Så en signal till supporten igen, då får man höra att ordern packas och ska skickas så snabbt som möjligt.*jippi*
En vecka senare, ingen vara, så en signal till supporten IGEN, då vet de inte vad som hänt med ordern, IGEN.
Dagen efter, en signal till supporten igen.
Då har de på lagret "tappat bort" grafikkortet, men troligen har de sålt det i butiken men kommer inte på någon bra förklaring och de kunde inte få tag på något nytt kort då det tydligen hade slutat tillverkas.
SÅ det var bara att avbeställa grafikkortet, och min bror som skulle ha det fick istället köpa nytt moderkort, nätagg och grafikkort istället för bara ett nytt AGP kort.

Jobbar den där Fredrik verkligen där?
Han som man ska prata med på supporten, han som aldrig är på sin plats eller helt plöstligt tagit semester, helt utan förvarning.
Han som ALDRIG svarar på mail, eller ens öppnar dem.

den gamla tråden igen tekwar? varför avbeställde du inte direkt, tappar du förtroendet för en butik finns det ju ingen anledning att att låta dem reta dig mer...

och ja, Fredrik jobbar där men troligen svarade han inte av olika anledningar som du säkert kan tänka dig själv.

grattis barry till prollen! personligen ser jag inga problem med db och deras personalstyrka under sommaren, dem är som sagt en liten återförsäljare som är populär och säljer väldigt mycket... växtvärk kan man väl säga... har alltid funkat bra för mig iaf (3 beställningar)...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Jag beställde moderkortet därifrån bara för att de var i lager annars hade ja inte tagit det. Fick mitt moderkort igår men helt nöjd e ja inte. Har sett ställen som packat sina varor bättre. I detta fall hade de bara slängt på lite wellpapp runt om men det täckte inte hela moderkorts kartongen utan i varje hörn stack sidorna fram.. nä skärpning på det med. Har jobbat på andra datorbutiker lite & där packade vi avsevärt bättre än de där jönssarna. Tycker iaf att packningen ska täcka hela varan när den skickas.

utbildning har de haft hela veckan tydligen. om man utbildar någon tar man väl abra halva först & halva sen? men de verkar ha tagit hela rubb & stubb. De får informera bättre om saker. Nu har ja fått det ja vill ha.

förövrigt. Så förvänta ja mig inte att ha det direkt beställde fredags kväll lagom till på tisdag/onsdag bör de dyka upp eftersom det finns i lager men fredagen iställetfick man d. Kompisen beställde av jme fick sitt dagen efter. tyvärr va korten slut där.

trots semester kan de andra få fram saker bra & snabbt.

nu är det som det är thats it. står för min åsikt iaf sen får niu andra försvara hur mkt ni vill

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

skapligt skön en x2 är i windows

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Barry : "komplett.se har så himmla bra support och leveranstider.."

HAHAHAAHAHAHAAAA

Ärligt talat, datorbutiken, webhallen och Komplett suger fett när det gäller att hålla sina leveranstider.
Vet någon om det överhuvudtaget finns någon nätbutik som verkligen håller sina leveransdatum ?
Vill gärna veta isåfall.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT

HAHAHAAHAHAHAAAA

Ärligt talat, datorbutiken, webhallen och Komplett suger fett när det gäller att hålla sina leveranstider.
Vet någon om det överhuvudtaget finns någon nätbutik som verkligen håller sina leveransdatum ?
Vill gärna veta isåfall.

Skulle möjligen vara Dustin då. Alla de gånger (5) jag beställt därifrån har de hållit sina leveransdatum.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

* Crap deleted by user*

Visa signatur

JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT

HAHAHAAHAHAHAAAA

Vill gärna veta isåfall.

Dustin/Dustin Home

Permalänk
Medlem

Ok, tack för tipset !
Ska prova på dem nästa gång jag handlar dataprylar.

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Okay, har handlat på komplett 15gånge ri mitt liv, de har alltid skickat samma eller dagen efter..
kanske har haft tur då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kanske beror på vad man beställer.
Har de varorna på lager i mängder kanske det inte är några problem.

Själv har jag väntat på mina varor i en månad och fick nyligen besked om att det minsann dröjer minst en månad till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, e ju klart lager varor, de andra kan de ju inte styra över.. om leverantörerna drar ut på det..

Visa signatur