Permalänk
Medlem

Miniräknare

ska köpa en grafräknare undrar vilken man ska välja

texas instrument eller casio

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

Röstar på förstnämnda enbart för att de är mainstream och gymnasielärare oftast lär ut TI-funktioner

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

jag undrar vart man köper dem. Jag får noll träffar när jag söker på texas instrument, TI och TI-82 på pricerunner.

Permalänk
Permalänk

Teknikmagasinet har också.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna rekommendera CASIO fx-97500G PLUS
Finns i välsorterande bokhandlare. Ex. Wettergrens, Akademibokhandeln m.m.

Permalänk
Medlem

casio har lite knäppare programmering...

TI har typ basic-programmering när man gör egna program (vad jag minns från 9 år tillbaks)

Permalänk
Medlem

Kom på att min syrra har en, så jag ärvde den idag Den är mycket snyggare än de där blåa, nya. Typ grön och fyrkantiga knappar Är det någon skillnad på den o de nya? Eller är det samma ram osv? CPUn är väl den samma?82 är väl namnet på CPUn? Hur lägger man in spel?

(Ti-82)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox`n
Dom här är rätt billiga tror ja http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5/main.asp?wwwalias=...

måste man köpa en sån här billig grej:
TI_Graph_Link_USB

TI-GRAPH LINK USB för MAC® & PC
Utöka möjligheten hos din grafritande räknare från Texas Instruments genom nedanstående verktyg.
Passar för TI-82 och TI-83
Övriga grafräknare ingår en USB-link i priset

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
http://www.blocket.se/vi/9064059.htm?ca=18_s

"Hittade inte annonsen..."

Permalänk

Köp en TI och klocka, här finns guider http://www.ticalc.org/hardware/overclocking/

Visa signatur

Pirating ftw

Permalänk
Medlem

jag ska också köpa en grafräknare, jag funderar på

"TI-84 plus, silver edition" : enligt min lärare, en räknare för de som vill skryta, och betala extra för estetik

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=78520

då jag kommer att räkna Mattematik A,B,C,D,E och diskret på gymnasiet.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

Har precis börjat gymnsaiet precis som er, och han säger att TI-84 duger till alla mattekurser på gymnasiet.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Min klass verkar ha blivit erbjuden som den första i Malmö stad att få en räknare som fungerar åtminstone upp till Ma D, kan återkomma med vad Malmö Stad anser är lagom som räknare

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

TI-80 funkar upp till Ma D.. och E för den delen.. det den inte fixar är ju typ integraler etc.. men sånt är ändå bättre att förstå via papper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kom på att min syrra har en, så jag ärvde den idag Den är mycket snyggare än de där blåa, nya. Typ grön och fyrkantiga knappar Är det någon skillnad på den o de nya? Eller är det samma ram osv? CPUn är väl den samma?82 är väl namnet på CPUn? Hur lägger man in spel?

(Ti-82)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Min klass verkar ha blivit erbjuden som den första i Malmö stad att få en räknare som fungerar åtminstone upp till Ma D, kan återkomma med vad Malmö Stad anser är lagom som räknare

TI-84 engligt min mattelärare

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
TI-84 engligt min mattelärare

84, kostar inte den typ 2k? Min skola tycker 82 är lagom. Min mattelärare tycker att en "vanlig" för 150 kronor duger mer än väl.

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vad du skall använda räknaren till. Om du skall ha den på gymnasiet eller högstadiet är det nog smartast att ta samma räknare som läraren rekommenderar eftersom du lättare får hjälp och tips på hur du skall använda den bäst.

Vid universitet eller teknisk högskola när det ställs lite mer krav på räknarna rekommenderar jag varmt HPs räknare. Åtminstonde fram till för några år sedan var de helt överlägsna i kapacitet och prestanda. Och de är de enda räknarna som har det helt överlägsna systemet RPN!

http://h41111.www4.hp.com/calculators/se/sv/

Info om RPN.
http://h41111.www4.hp.com/calculators/se/sv/articles/rpn.html

/Lonestar

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

ti-83+ körde jag med på teknikprogrammet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
84, kostar inte den typ 2k? Min skola tycker 82 är lagom. Min mattelärare tycker att en "vanlig" för 150 kronor duger mer än väl.

Nä TI 84 plus kostar 998kr på pappershörnan.
Jag har köpt både en TI 84+ Silver Edition och en Quicktionary_II_Advanced av dom, och dom hade då klart dom bästa priserna som jag kunde hitta. Även leveranstiden från dom var helt okey.

Permalänk
Medlem

TI ska man ha. Mycket litteratur har småtips för räknare och då garanterar jag att det är för en TI.
Jag har både TI-89 titanium och TI-84. TI-84 är ju en leksak jämfört med besten TI-89. Men 89an får man inte ha på mattetentor då den löser..allt

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

FYI: Enligt den nya lagen som säger att skolan måste vara gratis, så har t ex matematiklärare inte rätt att kräva att ni ska köpa en miniräknare för 500+ (eller ens för en krona för den delen). Min skola köpte in/hyrde ett antal TI-84 för de nya ettorna på TE/NV-programmen och Casio till resten som behövde.

Visserligen är en bra miniräknare en god investering och jag ångrar inte att jag lade ut 1100 för en TI-84 förra året då jag kommer att få användning för den i framtiden (högskola etc).

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
FYI: Enligt den nya lagen som säger att skolan måste vara gratis, så har t ex matematiklärare inte rätt att kräva att ni ska köpa en miniräknare för 500+ (eller ens för en krona för den delen). Min skola köpte in/hyrde ett antal TI-84 för de nya ettorna på TE/NV-programmen och Casio till resten som behövde.

Visserligen är en bra miniräknare en god investering och jag ångrar inte att jag lade ut 1100 för en TI-84 förra året då jag kommer att få användning för den i framtiden (högskola etc).

Min skola rekommenderar att man har en, men man måste inte. Är väl bara grundskolan som måste vara gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox`n
Nä TI 84 plus kostar 998kr på pappershörnan.
Jag har köpt både en TI 84+ Silver Edition och en Quicktionary_II_Advanced av dom, och dom hade då klart dom bästa priserna som jag kunde hitta. Även leveranstiden från dom var helt okey.

haha...en sann hvitfeldtare köper alltid sin miniräknare på pappershörnan

Visa signatur

värsta tönten..lyssnar på stevie wonder just nu!

Permalänk

Om man vill räkna på det rätta sättet, dvs RPN, så kan man ju också köpa en HP