BF2142 Beta [Open beta 31/8-06(?)]

Permalänk
Medlem

Efter ha spelat betan så kommer jag nog avbeställa spelet. Jag tänkte efter lite och insåg att det var BF2 med nya modeller, miljöer osv. med sämre spelkänsla. Jag tycker inte det är värt att bränna 400 kr på det. Istället lägger jag nog de pengarna på Quake Wars om det är bra.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ändrar upplösningen till 1280*1024?

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kik
Någon som vet hur man ändrar upplösningen till 1280*1024?

Går in på inställningar, Graphics och sätter 1280x1024@85 hertz eller vad du nu vill ha?

Själv ville inte min ladda färdigt banan, lite konstigt men men.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Går in på inställningar, Graphics och sätter 1280x1024@85 hertz eller vad du nu vill ha?

Själv ville inte min ladda färdigt banan, lite konstigt men men.

Första gången tar det väldigt lång tid att ladda en bana. Antagligen pga "Optimizing shaders", eller vad det nu hette, som även förekom i BF2 första gången, samt när man ändrat grafikinställningar. För mig tog det över 5 minuter att ladda första gången.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som får en cd nyckel över kan väl skicka den till henke_1991@hotmail.com..

Synd om mej,,

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har en nyckel över, först till kvarn

8FVJ-8FTZ-758X-ATQP

Permalänk
Medlem

Det var ju jääävligt givande, installerade skiten men sen startar det överhuvudtaget inte.
Jaa, det är en beta, men det skiter jag fan i.

Kolla din mail Sachia...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Det var ju jääävligt givande, installerade skiten men sen startar det överhuvudtaget inte.
Jaa, det är en beta, men det skiter jag fan i.

Kolla din mail Sachia...

Startar inte för mig heller, får en varning om att en säkerhetsmodul saknas eller något. Har ingen aning om vad felet är, vadå "säkerhetsmodul"...?

Visa signatur

.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Startar inte för mig heller, får en varning om att en säkerhetsmodul saknas eller något. Har ingen aning om vad felet är, vadå "säkerhetsmodul"...?

Kör du möjligtvis på ett Windowskonto som inte har administratörsrättigheter?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Kör du möjligtvis på ett Windowskonto som inte har administratörsrättigheter?

Har fulla administrationsrättigheter.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

finns det någon mer vänlig själ som har en nyckel över så man kan få prova, skicka isåfall ett PM.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Hur är spelet då? Är det lika dåligt som det ser ut att vara på bilderna?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Ifall någon har en nyckel över så får ni gärna pm'a mig den. Oändlig tacksamhet utlovas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Hur är spelet då? Är det lika dåligt som det ser ut att vara på bilderna?

Tyvärr så är det faktiskt lika dåligt som de ser ut på bilderna, direkt kopia av BF 2 där dom lagt in nya modeller, banor. Det där kunde gjorts i en mod och är inte värt att betala 450 kr för. Enligt mig då.

Permalänk
Relik 📜

Det har sin charm, men känns överlag ofärdigt..
PODsen är inte alls lika kul som i closed beta, tyvärr, det var en av de STORA fördelarna, att man slapp springa som en gnu hela tiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det har sin charm, men känns överlag ofärdigt..
PODsen är inte alls lika kul som i closed beta, tyvärr, det var en av de STORA fördelarna, att man slapp springa som en gnu hela tiden.

Jo, att det känns ofärdigt kan jag hålla med dig om. Sitter jag i en fyra meter hög mech så förväntar jag mig att skrothögen faktiskt kan kliva över den en meter höga muren som är framför mig, men icke, då tar man skada istället.

Hur var podsen i closed beta då, för oss som bara har lajat omkring i open beta?

Permalänk
Medlem

Samlar ni poäng och låser upp vapen nu med BF2142 betan? Får ni behålla dem i höst när spelet släpps i butiker?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Samlar ni poäng och låser upp vapen nu med BF2142 betan? Får ni behålla dem i höst när spelet släpps i butiker?

Samlar poäng och låser upp vapen och grejor kan man göra, men jag har ingen aning om man får behålla dem när spelet släpps. Däremot skulle jag inte bli speciellt förvånad om man får behålla grejorna för man skapar trots allt ett konto.

Permalänk
Medlem

:cries: Jag som tänkte bli en seriös commander i framtiden.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jo, att det känns ofärdigt kan jag hålla med dig om. Sitter jag i en fyra meter hög mech så förväntar jag mig att skrothögen faktiskt kan kliva över den en meter höga muren som är framför mig, men icke, då tar man skada istället.

Hur var podsen i closed beta då, för oss som bara har lajat omkring i open beta?

Som dom är nu när du är nära en Titan..

Vet inte om du märkt det, men om du är nära en titan nu så flyger poden som FAN, men är då långt borta fjuttar den knappt iväg alls.
Förut flög den som fan överallt, och man tog sig LÄTT över halva banan på en launch.
Var 2 APCs per team med, så ofta kunde man lagom landa på den andra och flyga vidare.. Ruggigt kul imho, slapp allt springade och kunde ligga på alla möjliga luriga ställen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Om någon har en key över skulle jag bli hur glad som helst, har redan tankat och installerat betan men så hade jag ju helt missat att man behöver en key =(

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Hedersmedlem

%&*@# EA. Jag har tre datorer på tre olika platser, och då ville jag installera och spela 2142 på alla tre, men självklart inte samtidigt. Ajabaja säger spelet när jag försökter installera på dator nummer tre, du har redan installerat spelet på tillräckligt många datorer. Visst, beta, men så länge nyckeln inte används samtidigt så bör det ju inte vara något problem tycker jag.

Permalänk

Någon som vet när dom tänker släppa mer nycklar? Vill också testa.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Samlar poäng och låser upp vapen och grejor kan man göra, men jag har ingen aning om man får behålla dem när spelet släpps. Däremot skulle jag inte bli speciellt förvånad om man får behålla grejorna för man skapar trots allt ett konto.

Alla poängen nollställs och så vidare efter betan är avslutad. Vet inte om kontot + namn kommer vara kvar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det är ingen som har en key över? *himmlar med ögonen* Skulle vara evigt tacksam om man fick smaka på hur det känns, innan man förbokar.

EDIT: Men framförallt så vill man ju delta och förbättra spelet innan det kommer ut.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Som dom är nu när du är nära en Titan..

Vet inte om du märkt det, men om du är nära en titan nu så flyger poden som FAN, men är då långt borta fjuttar den knappt iväg alls.
Förut flög den som fan överallt, och man tog sig LÄTT över halva banan på en launch.
Var 2 APCs per team med, så ofta kunde man lagom landa på den andra och flyga vidare.. Ruggigt kul imho, slapp allt springade och kunde ligga på alla möjliga luriga ställen

Jag hängde inte med tillräckligt bra där... Titan och podar flyger iväg? Är titan ett fordon eller en spelkarraktär (typ medic) och vad är en pod? Antar att ni inte pratar om iPods just nu...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Låter som en EA utpumpning.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Detta kommer man garanterat att skaffa när det kommer ut.

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Jag hängde inte med tillräckligt bra där... Titan och podar flyger iväg? Är titan ett fordon eller en spelkarraktär (typ medic) och vad är en pod? Antar att ni inte pratar om iPods just nu...

Titan är ungefär som hangarfartyget var i BF1942, bara det att spelsättet Titan går ut på att förstöra motståndarens Titan. Ett stort rymdskepp dvs.

Poddarna vi snackar om är mycket riktigt inte iPods. Det är escape pods som man skjuts iväg i och kan till viss mån styras.

Permalänk

Okej, då kopplar jag lite mer!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn