BF2142 Beta [Open beta 31/8-06(?)]

Permalänk

Funkar betan från FZ?

Permalänk
Medlem

Bah, nu har dom ju stängt betan

Visa signatur

Intel E6750 2.66 @ 3.2 Ghz , 4gb ram, Gainward 8800GT 512mb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
någon som lirar?

Alla servers är typ tomma..

Om jag bara kunde få ner skrotet så skulle jag lira. Finns det inte någon torrent någonstans så att man får en mer human nerladdningstid?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Funkar betan från FZ?

Nej, det är den gamla betan.

Är det tillåtet om jag skapar en torrent med filen tror ni?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Skiter vi i

Ingen kollar upp det ^^

Permalänk

Är det någon som vet hur länge betan kommer att vara öppen?

Permalänk
Medlem

Fick iallafall en nyckel, men har inte fått ner betan än, får nog bli imorrn jag tankar den...uh.

Permalänk
Testpilot

Har tankat klart om 3 minuter, fixar en torrent.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas du har en schysst upspeed. Jag ligger fortfarande på ETA 68 minuter, trots att jag låg där för en timma sedan. Nåväl, även om du bara har 0,5Mbit upp så lär det ändå gå snabbare än att tanka från slowplanet.

Permalänk

Vore jävligt schjysst

Permalänk
Medlem

30 min kvar på min >.<

Någon som testat än? Är det mycket mer krävande än BF-2?

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
30 min kvar på min >.<

Någon som testat än? Är det mycket mer krävande än BF-2?

Citat:

Minimum
Processor: 1.7 ghz (Intel Pentium 4 eller motsvarande)
Minne: 512 MB RAM
Hårddisk: 2.3 GB
DVD-ROM: 8 hastighet
Grafikkort: 128 MB med stöd för 1.4 pixel shader.*
Ljudkort: DirectX 9.0c
DirectX: Version 9.0c
LAN: TCP/IP-styrt
Internet: 128 kbps eller snabbare

Rekommenderat
Processor: 2.5 ghz (Intel Pentium 4 eller motsvarande)
Minne: 1024 MB RAM
Hårddisk: 2.3 GB
DVD-ROM: 8 hastighet
Grafikkort: 256 MB med stöd för 1.4 pixel shader.*

Ljudkort: DirectX 9.0c
DirectX: Version 9.0c
LAN: TCP/IP-styrt
Internet: 128 kbps eller snabbare

Samma som BF2

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Alles klar, jawohl!!! Här ska det spelas!

EDIT: Blev inte mycket spelande för mig, fick samma problem med Call of Juarez, snacka om antiklimaktiskt.

Visa signatur

.

Permalänk
Testpilot

Här har ni en torrent, ledsen att den ligger på pirate bay men jag vet ingen annan öppen tracker. Hittar ni något olagligt genom sidan som jag länkar till så har jag inget med det att göra

http://****

Har 10Mbit upp men ni kan ju ändå stanna kvar och hjälpa till så att alla får en bra speed Ni som vill spela sammtidigt som ni seedar kan ju sätta en uppgräns i erat program så slipper ni att det laggar.

[SIZE="-2"]Inlägget har redigerats av xphaze. Läs regel §7.[/SIZE]

Visa signatur

Permalänk

Några portar som måste öppnas?

Jag tankade gamla betan o det finns massa servrar med folk på...
kan ej joina nån...

Permalänk

Eftersom jag är en betald medlem på fileplanet kan jag ge er länkar till de snabba servrar, de fungerar endast en stund, och kan endast laddas ner ifrån en gång, då länken är unik varje gång...

Kom in på irc och PMa "Sergej" efter länken, så kan jag ge er. (dom går på kring 1mB/s att tanka från)

irc://se.quakenet.org/sweclockers
irc://se.quakenet.org/sweclockers.com

#sweclockers på Quakenet
#sweclockers.com på Quakenet

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"
ASUS Extreme 7800 GTX
4 x 512 mb DDR TwinMOS PC3200

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Satan vad surt att man inte kan regga sig längre... När släpps den riktiga betan, så att man kan få prova på?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Fick ner det på 20 min, tack Sergej!

Permalänk
Medlem

Spelat en stund nu och är ganska besviken

Vet att det bara är en beta men jag tycker det känns som en halvdan mod till BF-2 bara Tanks/apc´s funkar på precis samma vis enda skillanden är hur dom ser ut och att instället för smoke´s har dom EMP

Det är precis samma grafikmotor som till BF-2 va? känns precis som om det bara var en mod, och jag får precis samma problem med disconnects här.

Får inte högt betyg av mig.

Visa signatur

*-'

Permalänk

Testade lite snabbt nyss. Även jag känner mig väldigt besviken. Jag hade iof inte så höga förhoppningar inför detta krystade spelet, men det är verkligen ingen BF-kännsla alls i det. Det känns klumpigt och larvigt och inte särskillt snyggt alls jämfört med BF2 konstigt nog. Fula ljud och otroligt dålig musik.

Det enda positiva jag har att säga just nu är att man äntligen kan ställa in kontrollerna som man vill i menyn utan strul (Inklusive musen).

Hur som helst så skall jag testa det lite mer senare idag. Måste sova nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag hinner spela i 25 sekunder, sen disconnect.

Permalänk
Medlem

Är det open beta nu ?

bara tanka från länken och sen spela ?

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

ja men betan är stängd så du får ingen nyckel.

Permalänk
Relik 📜

Hela spelet känns rörigt.
Svårt att förklara.

Jag vet inte riktigt vad dom ska göra för att lösa det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spelet verkar inge vidare från det man fått smaka av i betan.. vart är all action? Känns sjukt stelt och långsamt.. är det en 64p-bana de kör på alla 32p-servrar eller vad är det frågan om?

BF2142 stod upp till mina förväntningar, det var ett riktigt skitspel, precis som jag trodde

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl hyfsat kul en stund, men det märks helt klart att det är en beta. Gångarna (walkers) går omkring trots att man står still, connection problems stup i kvarten, gubbar hackar fram när de borde gå osv. Dessutom kan man bara välja upp till 1280x960 (?) i upplösning, samt att jag hade lite problem att få min joystick att fungera felfritt.

Visst, det är kul att få en förhandstitt, men jag hoppas att de åtgärdar de problemen innan spelet släpps. Med tanke på hur det gått med alla BF2-patchar så kan man inte göra mer än att hoppas på att 2142 slipper de problemen.

Permalänk
Medlem

Spelet är ändå skitkasst. Hade "förmånen" att få testa den första betaversionen men spelet är knappast imponerande. Klena vapen, stelt rörelseschema och tråkiga/klumpiga fordon.

GJ EA

Permalänk
Medlem

Jag kan inte skapa konto, är det någon som har problem med masterservern?

Permalänk
Medlem

kul att man får samma connection to the server has been lost efter 5 minuter.. precis samma skit som i bf2. Fattar inte inte fan är det nåt fel på mitt internet.. blir galet på den errorn.