Radion i iRiver U10 gnisslar

Permalänk

Radion i iRiver U10 gnisslar

Hejsan.
När jag drar på P3 på min iRiver U10 så hör jag ett konstant "gnisslande" ljud som låter ungefär såhär: "iiiiiiiooiiiiiiiooiiiiiiiooiiiiiiiooiiiiiii". Detta går upp och ner beroende på var man befinner sig så jag antar att det har med mottagningen att göra. Man hör knappt ljudet då det spelas musik på radion men det är sällan det går att undvika att störa sig på det när man sitter och lyssnar på prat, så det är ju inget obetydligt problem.

Har någon annan samma problem?

/Andreas

Permalänk
Medlem

låter som ett lågfrekvent ljud, sånt som hårddiskar ibland ger ifrån sig, låter som du kan ha någon form av störning i spelaren. Testa formatera spelaren funkar inte det så lämna tillbaks den och hoppas på att du får en bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
låter som ett lågfrekvent ljud, sånt som hårddiskar ibland ger ifrån sig, låter som du kan ha någon form av störning i spelaren. Testa formatera spelaren funkar inte det så lämna tillbaks den och hoppas på att du får en bättre.

Men problemet uppstår inte överhuvudtaget när jag lyssnar på något annat än radio, så det utesluter väl att det skulle vara ett allmänt fel på hårddisken? Radion använder ju inte ens hårddisken, antar jag iallafall.

Permalänk
Medlem

u10 kör flash minne så hårddisken kann det omöjligt vara! har själv en u10 som fungerar bra, fast jag sällan kör med radion men den fungerar oxå! RMA eller fråga på irivers forum eller vänta på att någon från iriver skriver i den här tråden?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Men problemet uppstår inte överhuvudtaget när jag lyssnar på något annat än radio, så det utesluter väl att det skulle vara ett allmänt fel på hårddisken? Radion använder ju inte ens hårddisken, antar jag iallafall.

Njah asså, jag jämförde bara med hårddiskars lågfrekventa ljud. Men det kan ju vara något som ligger emot något i spelaren, det är det jag menar med störningar.

Löser det sig inte om du installerar om den så äre nog bara skicka tillbaks den, men försäkra dig om att det inte är något du gör som gör att ljudet kommer, testa andra lurar, testa spelaren på en annan plats. Är det föresten bara P3 som den låter konstigt på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Njah asså, jag jämförde bara med hårddiskars lågfrekventa ljud. Men det kan ju vara något som ligger emot något i spelaren, det är det jag menar med störningar.

Löser det sig inte om du installerar om den så äre nog bara skicka tillbaks den, men försäkra dig om att det inte är något du gör som gör att ljudet kommer, testa andra lurar, testa spelaren på en annan plats. Är det föresten bara P3 som den låter konstigt på?

Andra lurar testade jag nu men det är samma sak. Även andra radiokanaler är samma sak, åtminstone vissa. Vissa andra kanaler brusar på ett annat, mer normalt, sätt.

Permalänk
Medlem

Har du ställt in att mottagningen är i europa?
Äger själv en U10 och aldrig haft detta problem, fungerar det ändå inte, starta en tråd på www.irivernordic.com forum.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1