Permalänk
Medlem

Lg L204wt

Nån som vet när LG L204WT kommer ut i sverige ?? (läst runt o sett att några skriver att den kommer i dagarna) Skulle köpa samsung 205bw idag o sprang in efter jobbet till computercity o sa att jag vill ha den men tji för det var tvärslut liksom alla andra computercity butiker o lager med och de vet ej om de kommer köpa in nå mera utan jag skulle komma in till vecka o bli uppdaterad i frågan =(( och det e ju trots allt ett steg på 5-600kr till nästa av alla som har den. Stod o kollade på 940bw som stod brevid o finns i lager men tyckta allt att 205bw såg mycke maffigare ut trots bara 1" mera...

Visa signatur

Peak76

Permalänk
Medlem

jag har också varit lite nyfiken på L204WT, vet att den kom ut i USA häromdagen, men när den når lite mer nordliga klimat vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Re: När kommer Lg L204WT skärmen??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peak76
Nån som vet när LG L204WT kommer ut i sverige ?? (läst runt o sett att några skriver att den kommer i dagarna) Skulle köpa samsung 205bw idag o sprang in efter jobbet till computercity o sa att jag vill ha den men tji för det var tvärslut liksom alla andra computercity butiker o lager med och de vet ej om de kommer köpa in nå mera utan jag skulle komma in till vecka o bli uppdaterad i frågan =(( och det e ju trots allt ett steg på 5-600kr till nästa av alla som har den. Stod o kollade på 940bw som stod brevid o finns i lager men tyckta allt att 205bw såg mycke maffigare ut trots bara 1" mera...

Ahh ny tur idag på computercity och inga nya uppgifter om de får hem några nya samsung 205bw så jag kikade på den de hade i visnings stället o frågade om jag fick köpa den o de var ok fick den för 3190 kr så precis packat upp o ska testa den snart men nu har jag den iaf och ett + e ju att jag visste om att jag inte hade några pixelfel då jag kikade på den i butik men ett minus kanske e att den stått i butiken i en och en halv vecka men dock ej repad lr skadad på något sätt...

Visa signatur

Peak76

Permalänk
Medlem

Tror nästan man kan garantera den stått där mycket längre än de själva säger... Gjorde det misstaget själv vid köp av högtalare att ta dem i butiken... =/

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

Jag är själv sugen på denna skärm men jag har aldrig haft en widescreenskärm. Vad är nackdelarna och fördelarna? Jag ska mest arbeta med diverse program men också spela lite.

Priset verkar ju vara riktigt bra på denna skärm. Känner ni till några alternativ som är lika prisvärda?

SHG.biz förväntar sig att få in denna skärm nu den 25:e Augusti. Känner inte till några andra butiker som gett något datum.

EDIT:

Hur tror ni Samsung 205BW står sig mot L204WT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
SHG.biz förväntar sig att få in denna skärm nu den 25:e Augusti. Känner inte till några andra butiker som gett något datum.

Datorhandel forvantar sig fa in dem den 10... har sjalv forhands bestallt en, verkar vara en bra skarm bland de japanska hardware reviews, de papekar att skarmen ar grymt snabb med sina 5ms och fargerna riktigt klara, ska lagga upp en Recension av skarmen sa fort jag far hem den

(ar just nu utomlands, darav fattas vissa bokstaver )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Hur tror ni Samsung 205BW står sig mot L204WT?

Enligt spec. sa ar nog LG straet vassare, skulle jag varit du skulle jag vanta och se tills den kommer ut pa marknaden har i Sverige...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur pass bra Lg 203WT är?
Såg den i ett skyltfönster idag och började dregla, den var SÅÅÅ läcker...och speccens är ju inte så dålig, sen att den är svart är ju guld värt!

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092118

LG 204WT är väl bättre på MS och kontrasten för 203 har endast 8ms och 1400 i kontrast, men bara designen lockar mer just nu så äger ni denna kan ni juu skriva en rad eller två om vad ni tycker om den!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dum-Dan
Någon som vet hur pass bra Lg 203WT är?
Såg den i ett skyltfönster idag och började dregla, den var SÅÅÅ läcker...och speccens är ju inte så dålig, sen att den är svart är ju guld värt!

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092118

LG 204WT är väl bättre på MS och kontrasten för 203 har endast 8ms och 1400 i kontrast, men bara designen lockar mer just nu så äger ni denna kan ni juu skriva en rad eller två om vad ni tycker om den!

Det som är intressant med 204WT är just att det är en ny generation av TN-Panel (Av vad jag läst mig till). Den klarar 16,7 Milj färger och ändå bibehålla låg MS. Dvs. det bästa från 2 världar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Re: Re: När kommer Lg L204WT skärmen??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peak76
Ahh ny tur idag på computercity och inga nya uppgifter om de får hem några nya samsung 205bw så jag kikade på den de hade i visnings stället o frågade om jag fick köpa den o de var ok fick den för 3190 kr så precis packat upp o ska testa den snart men nu har jag den iaf och ett + e ju att jag visste om att jag inte hade några pixelfel då jag kikade på den i butik men ett minus kanske e att den stått i butiken i en och en halv vecka men dock ej repad lr skadad på något sätt...

Ursäkta, jag förstår inte. Du är från Göteborg, å så vill du handla dina grejer på "computercity". Butiken som inte bryr sig om sina kunder.
Föreslår att du tittar in på antingen "Inet" eller "Microstore" istället.
Hoppas att du inte tar illa upp för mitt inlägg. Det är inte illa menat.

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: När kommer Lg L204WT skärmen??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HansGBG
Ursäkta, jag förstår inte. Du är från Göteborg, å så vill du handla dina grejer på "computercity". Butiken som inte bryr sig om sina kunder.
Föreslår att du tittar in på antingen "Inet" eller "Microstore" istället.
Hoppas att du inte tar illa upp för mitt inlägg. Det är inte illa menat.

Jo nyinflyttad sen ett par månader sen och anledningen att jag köpte den där e att de skiljde 700 (800 med min 100kr rabatt) kr mot inet fast vissa kanske inte har några prob med pengar o andra sidan vet jag heller inte hur dom e men tog en typ av drulleförsäkring över 3 år på skärmen så hoppas de hjälper ifall nåt skulle hända men vad vet jag Sen så brukar jag handla på Microstore för de mesta aja trevlig fortsättning

Visa signatur

Peak76

Permalänk
Medlem

. <--- Är din vän

;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
. <--- Är din vän

;P

Haha mm.......

Visa signatur

Peak76

Permalänk
Medlem

Har där kommit upp några recensioner på denna skärm än, och har den börjat säljas mer än i Nordamerika?

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk

Tänkte låna denna tråd och se om det är nån som vet när dom släpps till butikerna? Verkar som ingen har den hemma :/

Har lagt en beställning på Dustin Home, men det står inget datum där vad jag kan se eller är jag blind

Visa signatur

If windows is the anser you don't understand the question

Permalänk
Medlem

jag har äntligen fått min nu iaf
väntat från 2a aug tills idag 21 sept

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

Så nice då, har du hunnit testa nåt?? E också sugen på en sån..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
jag har äntligen fått min nu iaf
väntat från 2a aug tills idag 21 sept

give me recension please

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
jag har äntligen fått min nu iaf
väntat från 2a aug tills idag 21 sept

WTF, har du fått din? Vart beställde du ifrån? Jag måste vänta tills den 28e ... argh.... ge oss bilder och en liten recension! Jag har letat efter personliga uppfattningar om 204wt.... så berätta lite om den.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

androxe: Vart tusan har du beställt den ifrån?

inte hittat en butik som har den i lager, förutom OpenSolution, och dem har jag ingen koll på o vågar inte beställa :/

Visa signatur

~ Macbook <> Debian-server

Permalänk

Jag fick en trevlig avi på posten i dag. Blev lite misstänksam då den skärmen jag har beställt inte ska komma in på ett bra tag. Paketet var dessutom från 'TD Tech Data', en grossist
Mot min stora förvåning så var det LG L204WT-SF när jag kom till posten. Denna skärmen har jag avbeställt tre gånger från Dialect-IT Service, varav den sista (20/9) gången fick jag till svar att ordern var annullerad.
Man blir ju frestad att behålla den. Men eftersom den inte var större så blir det nog att skicka tillbaka den ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banco
WTF, har du fått din? Vart beställde du ifrån? Jag måste vänta tills den 28e ... argh.... ge oss bilder och en liten recension! Jag har letat efter personliga uppfattningar om 204wt.... så berätta lite om den.

Här komer lite bilder iaf

en suddig kvällsbild:
http://img227.imageshack.us/my.php?image=sept06009hn7.jpg

bild nu på dagen:
http://img159.imageshack.us/my.php?image=sept06016yh0.jpg

Vad gäller bilden så är den väldigt skarp o fin med klara färger.
Inte en endaste död pixel!

Bordsstativet däremot är ju inte världens roligaste, går bara att tilta skärmen uppåt/nedåt, inte höjdled alltså. Skärmen börjar "gunga" ganska lätt, beror nog iofs på min väldigt ostabila datorbänk

Va gäller eftersläpningar så finns det faktsikt lite trots specen på 5 ms. Rör man runt ett fönster (tex utforskaren i xp) så är det nätt o jämnt det går läsa det samtidigt.
Jag kanske är överdrivet känslig, man vänjer sig nog med det. Jag hade hoppats det skulle vara som på min gamla crt, eftersom specen var så låg som 5 ms... Jag ifrågasätter den låga specen, kan nog vara mer än så i praktiken....

Testat spelet Pray o där finns inget att klaga på!
Kan röra runt bilden hur snabbt som helst med ljusa eldfackor mot en mörk bakgrund, kan inte se någon ghosting eller något som stör alls!
Lite förvånad att det funkar klockrent i spel när texten i utforskaren blir lite suddigt när man rör runt....

bild på skärmen med spelet igång:
http://img103.imageshack.us/my.php?image=sept06018pd9.jpg

Tittat lite på film också o det finns inget direkt att anmärka på där heller. Kanske blir något suddigt vid snabba rörelser, men det kan vara inbildning också, mer än så är det inte...

För sitt ringa pris (3300 kr) så är den klart prisvärd, iaf enligt min mening

Det var min lilla minirecension

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
Här komer lite bilder iaf

en suddig kvällsbild:
http://img227.imageshack.us/my.php?image=sept06009hn7.jpg

bild nu på dagen:
http://img159.imageshack.us/my.php?image=sept06016yh0.jpg

Vad gäller bilden så är den väldigt skarp o fin med klara färger.
Inte en endaste död pixel!

Bordsstativet däremot är ju inte världens roligaste, går bara att tilta skärmen uppåt/nedåt, inte höjdled alltså. Skärmen börjar "gunga" ganska lätt, beror nog iofs på min väldigt ostabila datorbänk

Va gäller eftersläpningar så finns det faktsikt lite trots specen på 5 ms. Rör man runt ett fönster (tex utforskaren i xp) så är det nätt o jämnt det går läsa det samtidigt.
Jag kanske är överdrivet känslig, man vänjer sig nog med det. Jag hade hoppats det skulle vara som på min gamla crt, eftersom specen var så låg som 5 ms... Jag ifrågasätter den låga specen, kan nog vara mer än så i praktiken....

Testat spelet Pray o där finns inget att klaga på!
Kan röra runt bilden hur snabbt som helst med ljusa eldfackor mot en mörk bakgrund, kan inte se någon ghosting eller något som stör alls!
Lite förvånad att det funkar klockrent i spel när texten i utforskaren blir lite suddigt när man rör runt....

bild på skärmen med spelet igång:
http://img103.imageshack.us/my.php?image=sept06018pd9.jpg

Tittat lite på film också o det finns inget direkt att anmärka på där heller. Kanske blir något suddigt vid snabba rörelser, men det kan vara inbildning också, mer än så är det inte...

För sitt ringa pris (3300 kr) så är den klart prisvärd, iaf enligt min mening

Det var en lilla minirecension

Först måste jag tacka för en bra minirecension.

Jag har hört andra klaga lite på stativet oxå. Men man kanske överlever?

5ms är räknat på den snabbaste färgen om jag inte minns fel sen kan det skilja på de andra färgerna. Men det låter lite tråkigt men även det går kanske att överleva, om det nu klarar spel utan ghosting vilket enligt mig är det viktigaste. Dock ska det inte bli ghosting om ms ligger under 16ms tror jag...

Hur gammal ar din crt? Aja tack igen för en bra minirecension och bra bilder. Ska bli kul o få den, bara 5 dagar kvar inan dne skickas hehe hare fint!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banco
Först måste jag tacka för en bra minirecension.

Jag har hört andra klaga lite på stativet oxå. Men man kanske överlever?

5ms är räknat på den snabbaste färgen om jag inte minns fel sen kan det skilja på de andra färgerna. Men det låter lite tråkigt men även det går kanske att överleva, om det nu klarar spel utan ghosting vilket enligt mig är det viktigaste. Dock ska det inte bli ghosting om ms ligger under 16ms tror jag...

Hur gammal ar din crt? Aja tack igen för en bra minirecension och bra bilder. Ska bli kul o få den, bara 5 dagar kvar inan dne skickas hehe hare fint!

crt-skärmen var från februari i år ungefär, hur så?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem

Aha nej jag undrade för att jag har en gammal CRTskärm och då kommer nog jag uppleva en större skillnad än du gjorde. Hmm blev lite konstigt formulerat men du kanske fattar

Din CRTskärm är antagligen bättre än min som är ca 5år så jag komemr nog märka en större förbättring än vad du upplevde

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
Här komer lite bilder iaf

en suddig kvällsbild:
http://img227.imageshack.us/my.php?image=sept06009hn7.jpg

bild nu på dagen:
http://img159.imageshack.us/my.php?image=sept06016yh0.jpg

Vad gäller bilden så är den väldigt skarp o fin med klara färger.
Inte en endaste död pixel!

Bordsstativet däremot är ju inte världens roligaste, går bara att tilta skärmen uppåt/nedåt, inte höjdled alltså. Skärmen börjar "gunga" ganska lätt, beror nog iofs på min väldigt ostabila datorbänk

Va gäller eftersläpningar så finns det faktsikt lite trots specen på 5 ms. Rör man runt ett fönster (tex utforskaren i xp) så är det nätt o jämnt det går läsa det samtidigt.
Jag kanske är överdrivet känslig, man vänjer sig nog med det. Jag hade hoppats det skulle vara som på min gamla crt, eftersom specen var så låg som 5 ms... Jag ifrågasätter den låga specen, kan nog vara mer än så i praktiken....

Testat spelet Pray o där finns inget att klaga på!
Kan röra runt bilden hur snabbt som helst med ljusa eldfackor mot en mörk bakgrund, kan inte se någon ghosting eller något som stör alls!
Lite förvånad att det funkar klockrent i spel när texten i utforskaren blir lite suddigt när man rör runt....

bild på skärmen med spelet igång:
http://img103.imageshack.us/my.php?image=sept06018pd9.jpg

Tittat lite på film också o det finns inget direkt att anmärka på där heller. Kanske blir något suddigt vid snabba rörelser, men det kan vara inbildning också, mer än så är det inte...

För sitt ringa pris (3300 kr) så är den klart prisvärd, iaf enligt min mening

Det var min lilla minirecension

Fick du med DVI-kabel eller bara VGA?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Fick du med DVI-kabel eller bara VGA?

Det är med både DVI och VGA kabel.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom hela tråden än, men är det samma panel osv som säljs här i Sverige som det gör i USA? Har hört rykten om att vi ska få en sämre version. Den TN-panel som säljs i USA ska det vara en ny sort med 16.7m färger, medans vi ska få en sämre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Har inte läst igenom hela tråden än, men är det samma panel osv som säljs här i Sverige som det gör i USA? Har hört rykten om att vi ska få en sämre version..

Skärmen som säljs i Sverige är byggd i Polen och har en panel från Kina.
Den nordamerikanska varianten kommer från Sydkorea.

Gissningsvis är den nordamerikanska varianten lite bättre men den som säljs i Sverige ska vara väldigt bra i förhållande till priset.

Permalänk
Medlem

upptäckte nu en grupp pixlar som hela tiden är ljusare än va de borde vara, de är alltså inte helt döda utan bara ljusare i nyansen hela tiden, är 6 st pixlar som bildar en liten rund ljus prick, lite irriterande. Konstigt att jag inte såg det tidigare, eller kan de uppstått nu efter ett par dagar? vad kan det vara för typ av pixelfel?

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Det är med både DVI och VGA kabel.

aha va skönt, trodde inte man skulle få med en DVI-kabel. Slipper jag köpa en sådan då

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.