Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
VR-fantast

Nu har jag beställt en

Vet ni om man kan få autopivot att funka på något vis? Alltså att bilden följer med automatiskt om man vrider skärmen, så att man t.ex kan ställa den på högkant och läsa långa dokument utan att behöva gå in och ändra i t ex. nView manuellt?

Permalänk
Medlem

Oj, snabbt gick det.
Beställde min i måndags kväll kl. 23.30.

I morgon kommer Schenker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy
Oj, snabbt gick det.
Beställde min i måndags kväll kl. 23.30.

I morgon kommer Schenker

huh?
Beställde min i Onsdags förra veckan (före prissänningen) och Schenker kommer med den imorgon till mig (!) :s vafan är detta för skit? (inte skämen asså ^^)

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Hehe...ville ju inte strö salt i såren...
De kanske kör en leverans i veckan eller nåt, så de hamnade på samma.

Permalänk
VR-fantast

By the by, är det 16.2 eller 16.7 miljoner färger på denna skärm? Har det stor betydelse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
By the by, är det 16.2 eller 16.7 miljoner färger på denna skärm? Har det stor betydelse?

Det är en 8-bitars färgpanel med 16.7 Miljoner färger, och ja det är en märkbar skillnad.

Snabb leverans d-boy.

Glöm inte recensera! Visa minst bilder iaf... ^_^

Visa signatur
Permalänk
VR-fantast

8-bitars färgpanel, det låter inte som något positivt?

Permalänk
Medlem

Nu är den här!
\0/

Inga döda pixlar, och allt ser fin-fint ut.
Kollade lite snabbt så att det verkligen var S-IPS panel, och det var det såklart (och rev 02).

Mucho gusto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är den här!
\0/

Inga döda pixlar, och allt ser fin-fint ut.
Kollade lite snabbt så att det verkligen var S-IPS panel, och det var det såklart (och rev 02).

Mucho gusto.

Wohoo!

Lite bilder och en liten recension IDAG, plz! (appoc, du med)
Halldin, jo det är bra.

Visa signatur
Permalänk

haha, fick min idag också
inga döda pixlar och rev 02 här med

Har dock ej tid med att fixa recension idag, blir imorgon isf. Ska se om jag kan låna syrrans kamera så jag kan fixa bilder med

btw. d-boy, installerade du drivrutiner eller bara plugga i skärmen? DVI eller VGA?

Jag upplever att färgerna skiljer något mellan denna och min förra skärm, bla. att den mörkbruna färgen på Swec är ljusare än vad den ska...(?)

kanske bara jag som missat något? har nämnligen bara pluggat i den med DVI-kabeln... (x1900xt btw.)

Sen så är "Wide mode" och "Sharpness" gråa, dvs. att jag ej kan ställa in dem i skärmens meny/OSD. Är det likadant för dig? hur "låser man upp" dessa?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Okej, fint!

Hur känns skärmen annars?

Visa signatur
Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Sen så är "Wide mode" och "Sharpness" gråa, dvs. att jag ej kan ställa in dem i skärmens meny/OSD. Är det likadant för dig? hur "låser man upp" dessa?

En spontan gissning är att du bör lägga in skärmens drivrutiner om du inte har gjort det redan.

Permalänk
Medlem

bah! min e tydligen försenad o landar inte förrän den 15de -_-

Visa signatur

Gainward GeForce 6600GT 128MB || MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939 || AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 || Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 KIT || Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB || Creative SB Audigy 2 ZS || Antec Sonata II 450W ||

Permalänk
Medlem
Citat:

De där inställningarna är för analog insignal. Kör du digitalt så sköts det automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tänk.. jag köpte min 2005 FPW för 4500 kronor för 1 år sedan

Permalänk
Medlem

Nä, jag körde in in några drivisar...för det fanns inga på skivan vad jag kunde se.
Bara lite manualer etc.

Jag kör DVI, så Sharpness och Wide är också "oväljbara" för mig.

Överlag känns den som ett mycket bra köp, och jag är glad att jag inte valde Samsung eller LG. Har 2 st Samsung 19" (940B...nånting) och byggkvaliteten är helt klart 1000 ggr bättre på Dell:en (ingen "plastighet" som i mina Samsung).

...och just ja...betraktingsvinklarna är GRYMMA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
De där inställningarna är för analog insignal. Kör du digitalt så sköts det automatiskt.

Huh, testat med att starta spel som ej stödjer WS och de sträcks ut... ska det ju inte göra om det sköts auto...?

Citat:

Nä, jag körde in in några drivisar...för det fanns inga på skivan vad jag kunde se.
Bara lite manualer etc.

Jag kör DVI, så Sharpness och Wide är också "oväljbara" för mig.

Överlag känns den som ett mycket bra köp, och jag är glad att jag inte valde Samsung eller LG. Har 2 st Samsung 19" (940B...nånting) och byggkvaliteten är helt klart 1000 ggr bättre på Dell:en (ingen "plastighet" som i mina Samsung).

...och just ja...betraktingsvinklarna är GRYMMA!

mm, samma för mig, däremot om jag tog Utforska på skivan fanns massa annat också, kanske något där man ska installera?
Har än så länge inte reagerat på något annat än att den bruna färgen på SweC ser lite annorlunda ut, fast det kanske bara var min förra skärm som var cp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint fint!

Hur är skärpan, när det kommer till bland annat text? (Antar att ni har ClearType aktiverat för det gör texten mycket skarpare, speciellt på LCD/TFT skärmar).
Jag programmerar ju en del vid datorn så det måste ju vara knivskarp text och skärmen ska vara behaglig att sitta vid under längre stunder.

Fan vad jag längtar tills jag får min.

*Cyklar till skolan*

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Fint fint!

Hur är skärpan, när det kommer till bland annat text? (Antar att ni har ClearType aktiverat för det gör texten mycket skarpare, speciellt på LCD/TFT skärmar).
Jag programmerar ju en del vid datorn så det måste ju vara knivskarp text och skärmen ska vara behaglig att sitta vid under längre stunder.

Fan vad jag längtar tills jag får min.

*Cyklar till skolan*

ClearType...?

Ja, bilden är skarp, även text. Jag anser den vara behaglig att kolla på, nu har jag inte suttit med den i timtal i sträck men av den tiden jag använt den kan jag ej klaga på nått, har bara positivt att säga om den skärmen.

Förut hade jag en 19" Non-WS TFT, känns som arbetsytan är den dubbla med 2007wfp

btw. d-boy: skickade de skärmen i tre kollin till dig? fan va jag garva när jag öppnade de tre lådorna...
i en var skärmen, i en var Strömsladden (!) och en annan stor låda för en liten manual xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, japp!
Jag skrattade också när jag öppnade lådorna.
Onödig packning? Nej, inte alls.

Permalänk
VR-fantast

Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-09-20

Innan har det stått 18e. =/

Fick ni era före utsatt leveransdatum? Isåfall med hur mycket ungefär?

Permalänk
Medlem

Mitt beräknade leveransdatum var den 14/9, men sen gick det undan och jag fick skärmen den 7/9.

Permalänk
Medlem

Fint! Blir det några recensioner eller bilder då?

Väntar fortfarande på min skärm.

Visa signatur
Permalänk

Syrran behövde kameran så kunde en snylta den
Sen så är det lite för kasst ljus i rummet atm. för att det ska bli nån bra bild med mobilen :s

Edit: lyckades nog få ett par Ok bilder... ska käka nu och så ska jag se hur bilderna blev, är de något att visa upp så postar jag sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Syrran behövde kameran så kunde en snylta den
Sen så är det lite för kasst ljus i rummet atm. för att det ska bli nån bra bild med mobilen :s

Edit: lyckades nog få ett par Ok bilder... ska käka nu och så ska jag se hur bilderna blev, är de något att visa upp så postar jag sen

Wohoo!

Många som är intresserade om hur skärmen beter sig i (snabba) spel, kan ni berätta lite?

Visa signatur
Permalänk

Okey, nu blir det ingen utförlig recension, bara nån bild och lite kommentarer
Är det något ni vill veta så fråga bara...
(Ursäktar för den kassa kvalitén på bilderna, hade ingen tillgång till riktig kamera så fick bli mobilkameran så ni vet...)

Överblick
Baksida
Går att höja och vinkla efter behov
Går även vrida en hel del (notera att foten fortfarande står 'rakt fram')

På bilderna ovan kan man se att det går ställa in skärmen på flera olika vis, som kan vara väldigt bra, ett av mina krav då jag köpte skärm.
Nu har jag ingen bild på det, men går även snurra skärmen 90 grader, så den har kortsidan som nederkant. Kan vara en bra lösning för de som läser långa texter eller liknande, eller kanske för dig som programmerar XarpH?

Tyckte att det kunde vara kul att se skärmen bredvid en annan så man kan få en bättre uppfattning om hur stor den egentligen är så jag ställde min förra 19" tft bredvid som jämförelse.
Jag tycker skillnaden känns mycket större 'under användning' än när de står jämte bara... Känns som 19"aren är mycket högre på bilden men när jag använder Dell'en så märker jag inte ens av någon skillnad, känns som om arbetsytan på Dell'en är dubbelt så stor som med 19"aren ^^

I spel har jag ej använt den än (ej haft tid), men det har det tänkt bli ändring på, ska nog lira lite CoD 2 om en stund så kan svara på din fråga då XarpH.

Jag har däremot läst att den ska vara riktigt bra i spel, även FPS och andra snabba spel, trots sina 16ms.
Det är inte bara ms som spelar roll, utan hela helheten på skärmen, ex är skärmens panel som gör stor skillnad. en S-IPS panel presterar generellt bättre än en TN-panel som i princip bara är gjort för att ha så låg MS som möjligt och är gjord för spel...
Vad jag läst så ska man ej märka någon ghostning eller annan negativ effekt i snabba spel (naturligtvis ej långsamma heller ^^), detta pga. den utomordentliga panelen

Kan även lägga till att när det gäller skärmar så är det inte alltid så att om det anges att en skärm har ex. 8ms så ligger den inte Alltid på 8ms, utan brukar ofta vara högre, men att det är det värde som den bäst kan uppnå...

Anyway, hittills har jag ej funnit något negativt med skärmen, bara postitivt att säga om den.

Den har bra och mycket inställningar i skärmens OSD (meny) så man kan ställa in den efter hur man själv vill att färger osv ska vara, om man nu vill det.
Den har en knapp för att enkelt kunna switcha mellan olika lägen som man kopplat in den på (VGA/DVI/S-Video/Composit), som kan vara smidigt om man använder den till flera ändamål, ex: spelkonsol och dator.
En annan bra sak är att den är HDCP-ready så man kan ex koppla i Xbox360 eller annan spelkonsol som använder sig av HD

Den har bra skärpa och brightness, går även ställa in manuellt om man vill ändra efter personligt tycke...

Vet inte vad mer jag ska säga om skärmen, så om ni har nån fråga så är det bara att fråga.
Men som sagt, en mycket bra skärm med mycket möjligheter som jag kan rekommendera varmt.

Var det något att hänga i granen då, XarpH?

Det jag nu ska försöka hitta är hur man använder skalningsfunktionen så man slipper utdragen skärmbild i spel som ej stödjer WS-upplösning.
Om någon vet hur, tala gärna om. (använder DVI-kabel)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fyfan den verkar ju hur go som helst, riktigt snygg är skärmen också (Visste jag ju dock sen innan ).

Ergonomin är ju fantastisk och pivot (snurra den 90 grader) är riktigt nice när man programmerar eller som du sa läser långa texter.

Bildytan är ju grym, Widescreen (1680x1050, 16:10) verkar ju hur skönt som helst. Jag sitter just nu på en high-end 19" Sony-Trinitron CRT (1600x1200) som har lika stor bildyta som en 17" LCD så jag kommer nog märka en jävla skillnad.

Rekommenderar du några speciella inställningar, egentligen är det oftast olika från skärm till skärm.

Väntar bara på vad du tycker om den i spel och film, btw hur upplever du färgåtervinningen?

Har du kollat din skärm efter color banding? Leta upp någon gradient på nätet eller gör en själv så kan du se.

Kan du/ni rekommendera någon fin wallpaper i 1680x1050? Ska kolla lite på deviantart.com också.

Fyfan vad jag längtar, orkar inte vänta.

Liten och bra recension.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

appoc2013: Det är som du säger angående svarstiden. De 16ms som Dell anger gäller från Svart till Vitt, inte GTG, då det för GTG är 6ms som gäller.

För att jämföra med TN-paneler är det alltså 6ms som gäller som jämförelse.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
appoc2013: Det är som du säger angående svarstiden. De 16ms som Dell anger gäller från Svart till Vitt, inte GTG, då det för GTG är 6ms som gäller.

//fog

Ja, det har jag också skrivit i första inlägget.

Citat:

Response Time (typ.) 16ms
Response Time (g-g) 6ms

enligt denna sidan: http://www.widescreengamingforum.co...le=Dell_2007WFP

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Fyfan den verkar ju hur go som helst, riktigt snygg är skärmen också (Visste jag ju dock sen innan ).

Ergonomin är ju fantastisk och pivot (snurra den 90 grader) är riktigt nice när man programmerar eller som du sa läser långa texter.

Bildytan är ju grym, Widescreen (1680x1050, 16:10) verkar ju hur skönt som helst. Jag sitter just nu på en high-end 19" Sony-Trinitron CRT (1600x1200) som har lika stor bildyta som en 17" LCD så jag kommer nog märka en jävla skillnad.

Rekommenderar du några speciella inställningar, egentligen är det oftast olika från skärm till skärm.

Väntar bara på vad du tycker om den i spel och film, btw hur upplever du färgåtervinningen?

Har du kollat din skärm efter color banding? Leta upp någon gradient på nätet eller gör en själv så kan du se.

Kan du/ni rekommendera någon fin wallpaper i 1680x1050? Ska kolla lite på deviantart.com också.

Fyfan vad jag längtar, orkar inte vänta.

Liten och bra recension.

Hehe, bra vet jag inte men tack

Har ej mixtrat med inställningar ännu, kör på default (Desktop Mode), finns 3 lägen förprogrammerat; Desktop, Gaming och Theatre, men jag kör Desktop, ska testa de andra mer ingående senare kanske...
Sen går det naturligtvis ställa in manuellt olika inställningar ist. för de förinställda som jag nämnde ovan.

Körde CoD 2 en stund och damn va nice! riktigt gött med WS
Ingen ghostning eller liknande heller

googlade lite gradients och jag märkte ingen color banding (som det heller inte ska vara på Rev 02).

ang. wallpaper så använder jag en samma blå-vita wallpaper som jag använde före skärmbytet, har ej hittat nån skön WS-bakgrund ännu som passar... Iof har jag ej letat spec. mkt heller ^^
Om du eller någon annan här vet nån sida med nice WS-wallpapers så länka gärna här...

De sidor med WS-wallpapers är:
http://customization.deviantart.com/wallpaper/widescreen/
www.widescreenbabes.com
http://interfacelift.com/wallpaper/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog

//fog

Ahh, okey. Det kände jag inte till Tack för den infon.

Visa signatur