Permalänk
Medlem

Jag vet nu inte vilken jag ska välja, antingen Mirai 22" eller Dell 20.1" eller LG 20.1". Dell verkar vara bättre men 1100 kr dyrare.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Jag vet nu inte vilken jag ska välja, antingen Mirai 22" eller Dell 20.1" eller LG 20.1". Dell verkar vara bättre men 1100 kr dyrare.

När man ska köpa något ska man satsa rejält
Det är bara pengar !

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Jag vet nu inte vilken jag ska välja, antingen Mirai 22" eller Dell 20.1" eller LG 20.1". Dell verkar vara bättre men 1100 kr dyrare.

Hmm. Vet inte hur du resonerar när du säger att den är bättre. Men LG:n har 2000:1 i kontrast, dell 800:1. LG har 5ms respnstid, Dell 16ms. Samma upplösning samma ljusstyrka. Samma färger. Allt det där andra, att man kan vrida skärmen o lite extra ingångar m.m. e ju bara lull lull och inte det väsentliga man ska kolla på. Det skulle iaf få mig att välja LG:n

O inte för att vara snoffsig, men jag postade ett mail från Mirai ang. VESA fästet tidigare i denna tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Hmm. Vet inte hur du resonerar när du säger att den är bättre. Men LG:n har 2000:1 i kontrast, dell 800:1. LG har 5ms respnstid, Dell 16ms. Samma upplösning samma ljusstyrka. Samma färger. Allt det där andra, att man kan vrida skärmen o lite extra ingångar m.m. e ju bara lull lull och inte det väsentliga man ska kolla på. Det skulle iaf få mig att välja LG:n

O inte för att vara snoffsig, men jag postade ett mail från Mirai ang. VESA fästet tidigare i denna tråd

Fast LG´ns kontrast är ju dynamisk så i verkligheten är den inte bättre en någon av de andra. och extra ingångar är ju inget minus direkt, beror förstås på hur man tänkt använda skärmen om det är värt dom extra pengarna eller inte.

val av skärm är helt beroende av vad man ska använda den till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Hmm. Vet inte hur du resonerar när du säger att den är bättre. Men LG:n har 2000:1 i kontrast, dell 800:1. LG har 5ms respnstid, Dell 16ms. Samma upplösning samma ljusstyrka. Samma färger. Allt det där andra, att man kan vrida skärmen o lite extra ingångar m.m. e ju bara lull lull och inte det väsentliga man ska kolla på. Det skulle iaf få mig att välja LG:n

O inte för att vara snoffsig, men jag postade ett mail från Mirai ang. VESA fästet tidigare i denna tråd

LG:s kontrast är som sagt dynamisk och läste att den är 800:1.
Både Mirai och LG har 5 ms men Dell har Skärmen har:
Response Time (typ.) 16ms i Black to white
Response Time (g-g) 6ms i Grey to Grey vilket innebär att den skulle vara som i en TN-panel så det skiljer bara åt 1 ms.
Nackdelen med Dell är att den är 2" mindre och 1100 kr dyrare men fördelen är att den har mer lull lull som du beskriver det, den är snyggare och mer praktisk och har bättre betraktningsvinkel (stavning).
Jag är fortfarande för Mirai men är sugen på en Dell

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk

Bara jag som lagt märke till att datorbutiken flyttar fram datumet en dag för varje dag som går?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Bara jag som lagt märke till att datorbutiken flyttar fram datumet en dag för varje dag som går?

DB.com är nog inte ensamma om det, verkar vara inne att flytta fram datum på skärmar idag.

Permalänk

Skälvklart är det så att LG:s kontrast är dynamisk. Men det betyder definitift inte att den är 800:1. Detta är det minsta värdet. Alltså 800-2000:1

Och ang. leveransen på Mirai så ska den komma under nästa vecka enligt mail killen från Mirai. Med andra ord räkna med veckan efter det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42

Och ang. leveransen på Mirai så ska den komma under nästa vecka enligt mail killen från Mirai. Med andra ord räkna med veckan efter det.

Hehe, de var vad de sa till mig under förra veckan

Permalänk

Undra vad den riktiga responstiden ligger på denna skärm? Brukar det vara samma för alla skärmar som har samma GTG responstid?

EDIT: Har uppdaterat mailet. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=680...
Det är "medvetet" felmärkt. Fast ändå rätt enligt dom.

Permalänk
Medlem

någon som hört något nytt när den kommmer in? Eller om det bara är ren skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
någon som hört något nytt när den kommmer in? Eller om det bara är ren skit.

Såg att DB.com har ändrat till 14e nu, vet dock inte vars de fått den infon ifrån.. gissar dock att de gissar hej vilt eller nått...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Såg att DB.com har ändrat till 14e nu, vet dock inte vars de fått den infon ifrån.. gissar dock att de gissar hej vilt eller nått...

den har backat 1 dag nu :/ jaja jag har redan beställt min. Hoppas på 14tonde

Permalänk
Medlem

varför sitter dom och ändrar datum, bättre att det står " Okänt leveransdatum " så slipper man bli lurad hela tiden...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

sant men nu verkar det bli den 14tonde. imorgon alltså..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
sant men nu verkar det bli den 14tonde. imorgon alltså..

Står fortfarande preliminärt
Hade varit så mycket bättre ifall de fått leveransdatum bekräftat av grossisten de handlar av.

Permalänk

Tack vara vår vän fog har vi fått rätsida på detta med färgerna. Denna skärmen verkar trots allt ha 16,7M färger. Men inte äkta 8-bit panel. För de som har missat tråden så e länken här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Står fortfarande preliminärt
Hade varit så mycket bättre ifall de fått leveransdatum bekräftat av grossisten de handlar av.

Det verkar ju ändå ingen betydelse. Kolla på LG:n, den sköts upp trots bekräftade datum.

Permalänk
Medlem

nå tycker ni det är nått och ha? eller ska jag avbeställa min?

Permalänk

CMO verkar inte vara exklusiv tillverkare på 22"WIDE paneler trots allt. http://www.lgphilips-lcd.com/homeContain/jsp/eng/prd/prd200_j...
Välj LM220WE1 i listan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
CMO verkar inte vara exklusiv tillverkare på 22"WIDE paneler trots allt. http://www.lgphilips-lcd.com/homeContain/jsp/eng/prd/prd200_j...
Välj LM220WE1 i listan

Den har ju andra spec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
CMO verkar inte vara exklusiv tillverkare på 22"WIDE paneler trots allt. http://www.lgphilips-lcd.com/homeContain/jsp/eng/prd/prd200_j...
Välj LM220WE1 i listan

Som WIRN säger, men annars mycket intressant! Återigen säkert ouppdaterade nyheter á la Mirai/Chi-Mei allt vad de heter.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Jag sa aldrig att det var samma spec.
Syftade mer på detta:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag hittade följande på Chi-Mei's hemsida:

Citat:

[B]CMO is the exclusive company in the industry developing 22-inch high-resolution wide monitor panel (1680x1050, 5ms). CMO aims to begin mass production in the third quarter and is confident that it will become a mainstream product for the mid- to high-end wide display market.

[/B]

Menade att CMO inte är de ända tillverkarna på 22"W med den upplösningen och responstiden.

Permalänk
Medlem

Preliminärt 2006-09-19 =(

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Jag sa aldrig att det var samma spec.
Syftade mer på detta:

Menade att CMO inte är de ända tillverkarna på 22"W med den upplösningen och responstiden. [/B][/QUOTE]

Jo precis, förstod det, skrev även: "Återigen säkert ouppdaterade nyheter á la Mirai/Chi-Mei allt vad de heter."

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

För mig e det exra jobbigt att vänta för jag tänkte köpa en ny dator sammtidigt som skärm, så det är verkligen som att vänta på julafton och födelsedag på samma gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
För mig e det exra jobbigt att vänta för jag tänkte köpa en ny dator sammtidigt som skärm, så det är verkligen som att vänta på julafton och födelsedag på samma gång.

Jag längtar också till den kommer ska piffa upp lite i rummet samtidigt
Herregud dom skulle ju haft den inne idag men nu är det den 19tonde :S

Permalänk

nja, 16:e står det? men fuck den siffran liksom =P, verkar vara många här som beställt?

Permalänk
Medlem

nu står det Preliminärt 2006-09-21 .

Permalänk
Medlem

när alla säger att vilken som är bäst beror på vad man ska ha skärmen till, vad menar ni då ? vilken är bäst lämpad till spel ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
när alla säger att vilken som är bäst beror på vad man ska ha skärmen till, vad menar ni då ? vilken är bäst lämpad till spel ?

En TN panel som denna. De har låg responstid men dålig färgåtergivning och dåliga betraktningsvinklar.