Grafikkortsfläkt snurrar inte, beror på?

Permalänk
Medlem

Grafikkortsfläkt snurrar inte, beror på?

Hejsan!

Bytte ut en trasig HDD förra veckan. För att komma åt den var jag tvungen att ta ut mitt grafikkort, ett XFX GeForce 6800XT. Sedan dess har datorn krånglat. Mest i spel eller uppspelning av videofiler, men även bara under vanlig användning.

Idag mekade jag lite i burken och la den ner på sidan. När jag satte igång den såg jag att grafikkortsfläkten inte snurrade överhuvudtaget. Detta borde väl vara anledningen till att systemet är instabilt? Behövs det ett nytt nätagg tror ni? Eller kan det vara nånting annat?

Mina komponenter är som följer:

350W nätagg
1 500 GB SATA-disk
1 250 GB SATA-disk
XFX GF 6800XT
AS Rock-moderkort, P4VT8+
1 DVD-läsare
1 CD-brännare

Tacksam för hjälp

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ptjah, använder man Occhams Razor på ditt problem så är problemet att fläkten helt enkelt är sönder. Alternativt strömkontakten glappar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ptjah, använder man Occhams Razor på ditt problem så är problemet att fläkten helt enkelt är sönder. Alternativt strömkontakten glappar.

Ok. Då blir det väl en ny fläkt då. Någon prisvärd som du rekommenderar?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar vf700-cu eller vf900-cu.

vf700-cu'n klarade att köra mitt voltmoddade grafikkort passivt, när jag råkat lägga en kabel in i fläkten.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taclite
Jag rekommenderar vf700-cu eller vf900-cu.

vf700-cu'n klarade att köra mitt voltmoddade grafikkort passivt, när jag råkat lägga en kabel in i fläkten.

Du får ursäkta om jag inte riktigt hänger med i jargongen här. "vf700-cu'n klarade att köra mitt voltmoddade grafikkort passivt" förstår jag nästan ingenting av.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net