PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

"Anyone who has doubts about the PS3's power, its killer lineup, and its prospects might be surprised that we all came away with positive impressions of the PS3 lineup at TGS. I feel that Sony has really delivered here, and I'm not alone--nearly every journalist I spoke to today echoed my sentiments about the PS3. Impressive playables, crucial exclusives, and a pipeline stuffed with promising titles in every genre...yep, this is where I'll be playing a lot of my games for the next few years."

Sony har 190 titlar egna under utveckling, och av de är 100 till PS3. Sen tillkommer tredjepartsutvecklarna på det.

Visste väl att TGS skulle bli en vändpunkt...

Ska leta vidare nu...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Wow.. verkligen vackert, titta på vägkanten bara O_O

Javisst en textur. Nämn ett spel du tycker ser bra ut så ska jag hitta en textur som inte håller måttet.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Gjorde denna i PS:CS2:

Klicka för orginalet...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Priset på nästa års stora nyhet i spelbranschen, Playstation 3, kan bli lägre än vad man tidigare trott. I veckan blev det känt att Sony har beslutat att sänka priset för den japanska marknaden.

Den billigare varianten av Playstation 3 kommer att kosta 50 000 yen i Japan motsvarande 350 euro eller 3 200 kronor.
I Europa finns ännu inga beslut om att ändra priserna.

Hittills har man sagt att den dyrare konsolen, med 60 GB hårddisk, ska kosta 600 euro och den billigare, 20 GB, ska kosta 500 euro. I kronor blir det 5 600 respektive 4 600 kronor, en bra bit från priset på den japanska marknaden.

- De har lagt sig på motsvarande 350 euro men det finns inga beslut fattade om Europa. Det vi kommunicerar är fortfarande 600 euro och 500 euro, säger Jens Alex, vd på Nordisk Film som är distributör av Playstation i Sverige.

Det betyder alltså att priset i Europa - och Sverige - ligger drygt 40 procent högre än i Japan.

Brukar det vara så stor skillnad i pris mellan Japan och Europa.
- Nej, så brukar det inte vara, säger Jens Alex som annars är förtegen kring eventuella planer på kommande prisjusteringar i Europa.

- Jag har ingen annan information... Men det kan kanske hända nåt till helgen eller kanske senare idag.

saxat från:
http://www.n24.se/dynamiskt/konsumentvaror/did_13723379.asp

Fan vad ball om priset sänks! kickass!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
saxat från:
http://www.n24.se/dynamiskt/konsumentvaror/did_13723379.asp

Fan vad ball om priset sänks! kickass!

Mjo, för det är ju egentligen det enda argumentet folk har mot PS3 "priset".

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Mjo, för det är ju egentligen det enda argumentet folk har mot PS3 "priset".

Ja jag tror det är den enda punkten den inte kommer spöa alla andra konsoller på.

Permalänk
Medlem

Även om den inte sjunker i pris, så hoppade HDMI in och sa hej, utan att höja priset iallafall...

Nu fick många en anledning att invänta PS3 20GB.

Själv vill jag ha det extra godiset inbyggt från start, sen orkar jag inte vänta heller. Har hört många som nu bestämt sig. Bara över ett enda spel. T ex F1 och MotorStorm. Själv har jag aldrig sett fram emot så många olika spel på en gång förut. Tur att alla inte kommer på en gång...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Nu fick många en anledning att invänta PS3 20GB.

Kommer 20gb och 60gb samtidigt eller kommer 20gb-versionen efteråt?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Här lanseras bara 60GB till releasen. Antar att dom börjar plocka in 20GB när förbokningarna har tagit slut och affärerna lyckas hålla ett lager av 60GB utan att de säljer slut på en gång. Då blir det ekonomiskt intressant att fortsätta på den billigare versionen. Sen vill man väl samtidigt svara på konsumenternas efterfrågan, så jag tror inte det dröjer allt för länge. Svårt att gissa, ett par månader till ett halvår kanske...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Här lanseras bara 60GB till releasen. Antar att dom börjar plocka in 20GB när förbokningarna har tagit slut och affärerna lyckas hålla ett lager av 60GB utan att de säljer slut på en gång. Då blir det ekonomiskt intressant att fortsätta på den billigare versionen. Sen vill man väl samtidigt svara på konsumenternas efterfrågan, så jag tror inte det dröjer allt för länge. Svårt att gissa, ett par månader till ett halvår kanske...

du kommer nog få pröjjsa en del för alla spel.........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
du kommer nog få pröjjsa en del för alla spel.........

Detsamma gäller ju spel till 360 och Wii, 3rd party titlar lär väl hamna på ungefär samma prisnivå för alla tre systemen. Hade du någon egentlig poäng med inlägget (för i så fall missade jag den helt)?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Detsamma gäller ju spel till 360 och Wii, 3rd party titlar lär väl hamna på ungefär samma prisnivå för alla tre systemen. Hade du någon egentlig poäng med inlägget (för i så fall missade jag den helt)?

ps3 kostar väl mer pga blueray? så man får pröjjsa mer lixom llr?

Permalänk
Medlem

Så var det bekräftat:

SIXAXIS IT IS!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det har sagts att PS3 är regionsfri men gäller det även PS1 & PS2 spel?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Här lanseras bara 60GB till releasen. Antar att dom börjar plocka in 20GB när förbokningarna har tagit slut och affärerna lyckas hålla ett lager av 60GB utan att de säljer slut på en gång. Då blir det ekonomiskt intressant att fortsätta på den billigare versionen. Sen vill man väl samtidigt svara på konsumenternas efterfrågan, så jag tror inte det dröjer allt för länge. Svårt att gissa, ett par månader till ett halvår kanske...

Hehe ja jag kommer själv försöka spara pengar i vinter till att köpa PS3 för, efter att ha sett videos etc så inser man ju att inte bara ens gammla godingspel(MGS,FF) är anledningen längre. PS3 har ju fler AAA spel än de andra konsollerna har spel tillsammans .

Kanske inte riktigt så! Men inte långt ifrån!

Permalänk
Medlem

Så känner jag med!

Warhawk, Heavenly Sword, Monster Kindom, Formula 1 och LAIR finns nu i HD + lite annat nytt här:
http://www.gametrailer.com/index.php?p=ps3

Edit: hmm, gametrailer verkar visa gamla filmer som de döper om till TGS2006...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Permalänk
Medlem

skulle vara schysst om dom sänkte priset något i europa med.
em n har premium också sänkts eller är det bara light utgåvan som har fått sänkning?

edit: boxart för eye of judgement http://ps3land.com/images/TGS2006/eyeofjudgement.jpg

och full auto 2
http://www.ps3land.com/images/fullauto2boxart.jpg

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

WTF Resistance 1080p? (öppna bilden i nytt fönster)

RR7 1080p 60 fps
Resistance 1080p 30 fps
Lair 1080p (30? fps)
Virtua Tennis 3 1080p (60? fps)
GT:HD classic och premium 1080p 60 fps
NBA 2007 1080p (Sony's NBA spel om det nu heter så)

osvosv.. kan bli trevligt då man väl skaffar en 1080p tv någon gång i framtiden. Men för tillfället vet jag inte, känns som att spelen kommer ha färre detaljer om dom ska köra i dubbla upplösningen. (720p vs 1080p)

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

ska bli intressant att se dessa spel i 1080p:).
men tills dess så får man väl lira på 32" tummaren då:p.
priserna på dessa TV apparater skulle väl gå ner lite nu till julen eller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Enligt de som gör Lair, så hade dom inga problem med framebuffern, då deras motor från grunden är gjord för att streama, så de vann på att köra 1080p.

Läs intervjun hos IGN. Testbanan(tgs06) är på 4 GB, mer detaljerat än så blir det inte...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Herreguuud, ni alla måste se AFRIKA på HD kvalite på gametrailers.com

fyfan va snyggt det är!! många enheter på en bild utan problem, extremt vacker grafik, riktigt realistiska rörelser och allt ni måste se, bara ett måtse.

Permalänk
Medlem

Såg den samma minut den kom upp. Visade den för tjejen med gott resultat...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

inte sett den där HD trailern av afrika,såg bara den där vanliga.
fint det var,stämningen på musiken med måste jag säga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ja, jag gillade verkligen stämningen. Väldigt nytänkande spel. Sandbox med djur. Kan mycket väl tänka mig att låta ungarna spela det, om det går ut på att åka Jeep och titta på djuren. Slipper man åka till kolmården, eller Africa!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

gillade det där när man gick fram till noshörningen och den anföll en.
skulle vara intressant och se vad som händer om man råkar komma för nära en krokodil som ligger och flyter därute i ett vattenhål:D,eller varför inte när man råkar snubbla över ett par lejon som ligger och latar sej:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

haha jag förstår då inte vad spelet går ut på.. ska man vara ute på safari och fotografera djur eller :b ? skydda dom mot tjuvjägare?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Ja, och genast blev det inte barntillåtet längre..

De borde göra två verioner av det på samma disk. Ett "barnläge" och ett "splatterläge"

o.O

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

haha,mjo,nån "skydds" gräns måste det ju finnas,jag menar,en liten konfontation mellan en krokodil,orm,spindel,lejon eller what ever kan ju sluta lite,hmm,tja,illa:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

hmm det lär väl bli något slags safari spel.
åk dit plåta elefanten, åk tillbaka filma giraffen.
får se om det blir aktuellt för mig att skaffa spelet.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010