Spela upp sina mp3'or över internet?

Permalänk
Medlem

Spela upp sina mp3'or över internet?

Hej, Jag sitter här med min nya laptop och vill lyssna på lite musik! Men jag känner att jag inte vill dra över hela min mp3 samling till hårddisken på den här burken. Finns det något program som gör att jag kan surfa in med min webläsare, eller något litet klientprogram, och där bestämma vilka låtar som ska spelas och fixa med playlists och så, och så självklart ska man kunna höra det streamat över nätverket/internet.

Jag vet att jag kan sätta upp en shoutcast men där kan man inte bestämma vilka låtar som ska spelas.

tacksam för alla svar. Hur dumma de än må vara.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Koppla ihop dem via nätverket?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Koppla ihop dem via nätverket?

Jodå, det har jag gjort. Nu behöver jag bara mjukvaran för att kunna spela upp musiken. Jag vill hellst av allt kunna surfa in på min burk genom Firefox och spela upp musiken därigenom, eller också delar jag bara ut över hamachi, så kommer jag ju åt dem överallt och kan spela upp dem med musiccube. Vet inte hur bra den är på att buffra bara..

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Permalänk

http://httpd.apache.org/ säger jag bara, bra webserver som lägger upp filerna på ett mycket fint sätt, särskilt när man slår på fancy directory listing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
http://httpd.apache.org/ säger jag bara, bra webserver som lägger upp filerna på ett mycket fint sätt, särskilt när man slår på fancy directory listing

Okej! Det ska jag testa, har apache installat redan. Sen hade det varit hur grymt som hellst med en flashspelare eller nått sånt. Tack för tipset!

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Varför inte bara dra igång remote desktop?

Permalänk
Medlem

Ränkte bara meddela hur det blev tillslut. Jag har delat ut min musik mapp på windowsnätverket (med lösenord), över hamachi så att jag inte har filesharing på över den anslutning jag har till internet. Så har jag anslutit mappen som en enhet i windows och lagt till den enheten som syncmapp i MusicCube. Någon som har några frågor om hur man gör får gärna fråga här. Men det är väldigt enkelt., och helt utan krav på tredjepatsprogram (förutom mediaspelaren då).

Oj, Såg nu att oneweb fungerar precis som jag hade tänkt mig. Ska nog testa det. Skönt att ha när man inte kör på laptoppen (vilket inte händer så ofta )

Tack för alla svar!

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Ränkte bara meddela hur det blev tillslut. Jag har delat ut min musik mapp på windowsnätverket (med lösenord), över hamachi så att jag inte har filesharing på över den anslutning jag har till internet. Så har jag anslutit mappen som en enhet i windows och lagt till den enheten som syncmapp i MusicCube. Någon som har några frågor om hur man gör får gärna fråga här. Men det är väldigt enkelt., och helt utan krav på tredjepatsprogram (förutom mediaspelaren då).

Oj, Såg nu att oneweb fungerar precis som jag hade tänkt mig. Ska nog testa det. Skönt att ha när man inte kör på laptoppen (vilket inte händer så ofta )

Tack för alla svar!

Fan va du krånglar till det, gör som Daz säger istället...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Remote desktop är ju inte lika fin lösning.

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna komma åt grejerna från vilken dator som hellst. Vilken plattform som hellst. Det är därför jag "krånglar till det". ska konfa oneweb imorgon få se om det är schysst.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Jag vill kunna komma åt grejerna från vilken dator som hellst. Vilken plattform som hellst. Det är därför jag "krånglar till det". ska konfa oneweb imorgon få se om det är schysst.

Du kommer inte bli besviken.