Skärmen startar inte och datorn verkar inte komma in i windows

Permalänk

Skärmen startar inte och datorn verkar inte komma in i windows

Jag hade ett liknande problem för en månad sen men det löste sig när jag lät datorn stå och "vila" i tre dagar. Nu har det hänt igen. Skärmen fungerar på en annan dator och andra skärmar fungerar inte på min dator. Det är inte fel på grafikkortet för förra gången jag hade det här problemet så bytte jag grafikkort till ett helt nytt men det funkade endå inte. Sen efter tre dagar så började allt funka som vanligt och nu har det hänt igen. Hjälp! Datorn verkar inte ens komma in i windows för att jag hör aldrig det där windows ljudet och caps lock lampan lyser inte när jag trycker in caps lock och liknande knappar....what's wrong dude?

Permalänk
Medlem

Vad har du för modell på nätagget? Säkerligen det som strular för dig. Låna ett av kompis och testa med.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Är det samma problem som jag har? http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Min gissning är grafikkortet, men jag vågar inte springa o köpa ett nytt för ens jag vet säkert.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danlin
Vad har du för modell på nätagget? Säkerligen det som strular för dig. Låna ett av kompis och testa med.

DEt är möjligt. Jag har ett gammalt FSP 250w. Jag kör allt det här på den:

2xhdd, grafikkort, ljudkort, 2xminnen, 5xfläktar, 2xDVD/CD-rom, en fläktkontroller.

Nu börjar jag också tro att det kan vara nätagget som håller på att ge upp. Första gången jag fick det här problemet så var det en månad efter att jag hade uppgraderat grafiken, så det är möjligt att det är nätagget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
DEt är möjligt. Jag har ett gammalt FSP 250w. Jag kör allt det här på den:

2xhdd, grafikkort, ljudkort, 2xminnen, 5xfläktar, 2xDVD/CD-rom, en fläktkontroller.

Nu börjar jag också tro att det kan vara nätagget som håller på att ge upp. Första gången jag fick det här problemet så var det en månad efter att jag hade uppgraderat grafiken, så det är möjligt att det är nätagget.

Tveksamt att det agget pallar med allt du har. Du kan ju testa att koppla bort en eller båda dvd, en hdd samt några fläktar och se om det går bättre.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |