Komplett öppnar hämtbutik i huvudstad!

Permalänk
Medlem

komplett ska öppna på regeringsgatan om jag inte har helt fel

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Tjänsten är deltid, inte heltid.

I somras sökte de heltidstjänster, nu i september har de sökt deltidstjänster.

Permalänk
Medlem
Permalänk

härligt att de öppnar i malmö oxå.

DEt betyder väl att det är priset i nätet + 19 kr som gäller eller?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

WOHOO!

Fan vad gött att dom ska öppna i Malmö.

Visa signatur
Permalänk

Hej allihopa!

Jag heter Olle och jag kommer att jobba som teamlead i Kompletts stockholmsbutik.

Butiken kommer som redan nämnts bli en hämtbutik i vilken man kan hämta varor som man beställt över nätet.

Butiken kommer att ligga på Jakobsbergsgatan 30-34 och i dagsläget jobbas det för fullt med att färdigställa lokalen så att vi kan öppna så fort det bara går.

Permalänk
Avstängd

Najs att de öppnar hämtbutik! Sitter nu och väntar på mina minnen som jag inte fick, för jag fick en usb kabel istället för mina 3000krs minnen, beställde flera saker varav minnena inte kom.
Beställde i onsdags om jag minns rätt. Sen vägrar de skicka minnena till mig förren jag skickat usb kabeln till dom, men deras fraktsedel kommer aldrig fram. Så nu har man förlorat en massa arbetstid.
Så det ska bli skönt att kunna få hämta sakerna från dom och kolla direkt att man får allt...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Jaha, nu kan man få det skickat till hämtbutiken :).

Citat:

Hämtbutik Komplett i Stockholm:
Jakobsbergsgatan 34, 111 44. Öppet mån-fre 10:00-19:00, lördagar 12:00 - 15:00.
OBS! Du kommer att meddelas när varorna kan hämtas. Invänta avi via SMS eller e-post. 29 inkl moms

Detta uppskattas verkligen. Sparar 100kr på detta :). Ligger inte så långt ifrån KTH Valhallavägen så det är perfekt. Hade jag haft bil hade jag beställt tyngre grejer till hämtbutiken också :/.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är lite petig, men 29 kronor för att hämta själv? Det är inte många butiker som tar avgifter för att man hämtar sin vara själv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Nu kanske jag är lite petig, men 29 kronor för att hämta själv? Det är inte många butiker som tar avgifter för att man hämtar sin vara själv?

Dom har iofs inte sitt lager varken i stockholm eller göteborg... vilket innebär att det fraktas dit ifrån lagret, samt hanteras utav anställda... så man kan nog se 29kr som en billig kombination utav frakt och adminsitrativa avgifter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det är ju ingen butik heller. En butik har lager, som jag förstår det är det bara en utlämningscentral. Dvs komplett betalar frakten till stockholm till deras utlämningspunkt och det du måste göra är att betala 29 kr

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men det är ju ingen butik heller. En butik har lager, som jag förstår det är det bara en utlämningscentral. Dvs komplett betalar frakten till stockholm till deras utlämningspunkt och det du måste göra är att betala 29 kr

Hos tex InWarehouse så kan du hämta själv konstnadsfritt även om de inte har varan i lager. Butiker såsom Webhallen som också erbjuder hämtning beställer in sakerna som de inte har i lager och så hämtar man gratis, snabbt och bekvämt.

Scream112: Andra butiker har då mer pengar så de har råd med att inte ta en avgift för det jobb som det innebär när jag beställer en vara de inte har i lager? De kan ju beställa vart som helst ifrån också.

29 kronor är dock bättre än 100 - 200 kronor i frakt. Självklart.
Man kan även räkna med det merjobb som det innebär för mig att hämta själv. Det kanske inte lönar sig att hämta.
Direkt hem till dörren eller:
Bensin, parkering, tid och 29 kronor. Ja, nu är jag lite ironisk.

Permalänk

N!klas, se svaret ifrån Derox ovanför ditt inlägg.

Vi pratar inte om en produkt dom inte har i lager, vi pratar om frakten mellan "Hämtbutiken" och lagret. Dom kommer inte ha något annat än produkter som är beställda för att hämtas i hämtbutiken.

Alltså kommer du aldrig kunna beställa en vara på Måndag och hämta den där samma dag. Då den helt enkelt inte ligger där. Förstår du mig nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
N!klas, se svaret ifrån Derox ovanför ditt inlägg.

Vi pratar inte om en produkt dom inte har i lager, vi pratar om frakten mellan "Hämtbutiken" och lagret. Dom kommer inte ha något annat än produkter som är beställda för att hämtas i hämtbutiken.

Alltså kommer du aldrig kunna beställa en vara på Måndag och hämta den där samma dag. Då den helt enkelt inte ligger där. Förstår du mig nu?

Ehm. Ja, jag förstår. Jag pratar också om butiker som inte har allt i lager. De har dock fasta leveranser där de fyller på lagrerna och kan ta med smågrejer men jag har fortfarande inte varit med om ett hämtställe där man får betala för att hämta sina varor. Jag förstår självklart VARFÖR de tar ut en avgift men det var inget jag hade väntat mig när de skulle öppna hämtbutik.

Edit: hade jag läst tråden så ser jag andra som reagerat negativt på en avgift men då var det bara snack om 19 kronor. Nu har priset höjts.

Permalänk

N!klas, nu missförstår du igen... Jag skriver inget om vad dom inte har i lager...

Får använda Derox ord, utlämningscentral.

komplett.se vad jag vet har ett jättestort lager, har för mig det ligger i Norge till och med. Där ifrån skickas allt som säljs, även det folk vill hämta i så kallad "hämtbutik". Därav en billigare fraktkostnad. Du betalar alltså INTE för den frakt som komplett betalar till tillverkare/leverantörer, vilket du verkar tro. Utan betalar en liten avgift för den hanteringskostnad som blir vid frakt till "utlämningscentral" aka. Hämtbutik.

Nu kan det nog inte bli mer utförligt beskrivet vad det är du betalar 29kr för... Går alltså inte att jämföra med inwarehouse och webbhallen. Då dom säljer produkterna på samma platts som sitt lager befinner sig på.

Permalänk
Medlem
Citat:

N!klas, nu missförstår du igen... Jag skriver inget om vad dom inte har i lager...

Får använda Derox ord, utlämningscentral.

komplett.se vad jag vet har ett jättestort lager, har för mig det ligger i Norge till och med. Där ifrån skickas allt som säljs, även det folk vill hämta i så kallad "hämtbutik". Därav en billigare fraktkostnad. Du betalar alltså INTE för den frakt som komplett betalar till tillverkare/leverantörer, vilket du verkar tro. Utan betalar en liten avgift för den hanteringskostnad som blir vid frakt till "utlämningscentral" aka. Hämtbutik.

Nu kan det nog inte bli mer utförligt beskrivet vad det är du betalar 29kr för... Går alltså inte att jämföra med inwarehouse och webbhallen. Då dom säljer produkterna på samma platts som sitt lager befinner sig på.

Som du ser om du läser min text så skriver jag att lagret ligger i Norge men det spelar ju mindre roll. Sen förstår jag inte hur du kan tolka det så som att jag tror att jag får betala hela fraktkostnaden mellan mig och butiken. Det fattar väl vem som helst att det inte kostar 29 kronor från Norge till Sverige. Dock så lär de ha minst en leverans om dagen såsom alla andra "hämtbutiker" som inte tar avgift har.

Permalänk

Hmm, ok... Jag ser ändå inte likheten då jag inte visste att inwarehouse och webhallen hade hämtplattser där dom inte förde lager på sina produkter. Vilket innefattar ingen mer frakt än den dom betalar eller ej betalar ifall fraktfritt vid leverans till sitt lager. Exakt som komplett. Däremot kostar frakten ut till hämtplattser/centraler/butiker pengar, komplett tar 29kr för detta i dags skede. Tror allt hade vart bättre om komplett inte kallade det för hämtbutik då folk verkar tro det är butik med lager.

Men iaf, då kanske vi trotts allt förstår varandra, fast du har en syn på saken och jag en annan.

Permalänk

Bara jag som är nöjd med att få en hämt butik? 29:- i frakt är inget att bråka om. Snacka om att vara snåla, de hittar en lösning som får ner fraktkostnaden för dig till 29:- och det är vesäntligt mycket billigare än om du skickar det med posten. Då nöjer sig inte folk med det utan tycker att det ska vara gratis. Inte kosntigt att sverige ser ut som det gör idag.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Bara jag som är nöjd med att få en hämt butik? 29:- i frakt är inget att bråka om. Snacka om att vara snåla, de hittar en lösning som får ner fraktkostnaden för dig till 29:- och det är vesäntligt mycket billigare än om du skickar det med posten. Då nöjer sig inte folk med det utan tycker att det ska vara gratis. Inte kosntigt att sverige ser ut som det gör idag.

När det finns billiga butiker som inte har någon kostnad för att hämta... varför ska man då betala 29 kronor. Webhallen har liknande utbud och priser som komplett.

Permalänk
Citat:

När det finns billiga butiker som inte har någon kostnad för att hämta... varför ska man då betala 29 kronor. Webhallen har liknande utbud och priser som komplett.

Ja du, det kan ju inte jag svara på... men av någon anledning så verkar det ju finnas folk som väljer komplett före webbhallen, för om nu webbhallen vart billigast och bäst hade väl dom varit störst också? Stora är dom kanske, men som sagt... Dom verkar inte ta var enda kund iaf...

Valfrihet is the sh!t

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att Kompletts filosofi är att varje kund betalar för sig, om jag minns rätt från vad någon av deras representanter på detta forum skrev. Det vill säga om det inte skulle vara en kostnad för att få sina varor till hämtbutiken så skulle den kostnaden som Komplett har för att öppna och driva en hämtbutik slås ut på alla varor som säljs så att även de som beställer postpaket m.m. skulle få finansiera hämtbutiken. Det känns som att denna lösning är mer rättvis, då de som beställer till hämtbutiken får finansiera densamma.

Visa signatur

Asus P8H67-I Deluxe | Intel i5 2500K@-0.185 VCore with Scythe Kozuti | 8GB DDR3 1333Mhz | inside OrigenAE M10
MSI K8N SLI | Athlon 64 X2 3800+@2,5GHz | TwinMOS PC3200 DDR 2GB | XFX GeForce 7600GS

Permalänk

fast 29kr... jag undrar om det verkligen är någon direkt vinst i den summan... men ok... Men vad dom omsatte förra året är ju iaf publikt för vem som helst att titta på... och vad jag vill minnas så va det rätt stora siffror, vilket kanske kan betala hämtbutikerna, samt att hämtbutikerna kanske lockar fler kunder vilket genererar mer pengar som i sin tur ger vinst som täcker kostnaderna... inte vet jag, men är väl ändå lite så man räknar ibland?

Permalänk
Citat:

Varför då ens orka bry sig? Sen så har webhallen sitt "stora" lager och ena hämtbutiken i sumpan. Den andra butiken och lagret ligger i centrala sthlm på sveavägen. Den ena är tänkt att agera vanlig butik och hämtdelen är + i kanten. Komplett har sitt lager i norge och måste på så vis skicka alla ordrar till den. De har alltså inget i lager.

Men efter som du gillar webhallen mer N!klas så kan du strunta i att skriva i den här tråden då du ändå inte har tänkt att köpa något ifrån komplett. Du kanske tycker att det är bättre att få allt med posten och betala högt pris för frakten?

Citat:

fast 29kr... jag undrar om det verkligen är någon direkt vinst i den summan... men ok... Men vad dom omsatte förra året är ju iaf publikt för vem som helst att titta på... och vad jag vill minnas så va det rätt stora siffror, vilket kanske kan betala hämtbutikerna, samt att hämtbutikerna kanske lockar fler kunder vilket genererar mer pengar som i sin tur ger vinst som täcker kostnaderna... inte vet jag, men är väl ändå lite så man räknar ibland?

Jo, men att ha ett x antal anställda. Då chefer och lager arbetare mm. Lagerkostnader och transporten (pallvis men ändå en kostnad).

Detta är inte gratis och folk som jobbar på lager brukar inte ha slavlöner utan ganska bra löner. Sen så var väll vinsten för komplett i allmänhet inte bara för sverige? Sen så har de ju även en butik i GBG och en på G i Malmö också. Då kan N!klas gärna köpa sina saker billigare från webhallen om han bor i GBG eller Malmö.

Aja, de som inte är glada över att kostnaden sänkts och bara är giriga och vill ha allt gratis kan strunta i att kommentera mer om priset i den här tråden. Maila komplett och klaga på dem direkt istället. Alla är inte intresserade över att höra på gnäll om 29:- i fraktkostnad.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Varför då ens orka bry sig? Sen så har webhallen sitt "stora" lager och ena hämtbutiken i sumpan. Den andra butiken och lagret ligger i centrala sthlm på sveavägen. Den ena är tänkt att agera vanlig butik och hämtdelen är + i kanten. Komplett har sitt lager i norge och måste på så vis skicka alla ordrar till den. De har alltså inget i lager.

Men efter som du gillar webhallen mer N!klas så kan du strunta i att skriva i den här tråden då du ändå inte har tänkt att köpa något ifrån komplett. Du kanske tycker att det är bättre att få allt med posten och betala högt pris för frakten?

Jo, men att ha ett x antal anställda. Då chefer och lager arbetare mm. Lagerkostnader och transporten (pallvis men ändå en kostnad).

Detta är inte gratis och folk som jobbar på lager brukar inte ha slavlöner utan ganska bra löner. Sen så var väll vinsten för komplett i allmänhet inte bara för sverige? Sen så har de ju även en butik i GBG och en på G i Malmö också. Då kan N!klas gärna köpa sina saker billigare från webhallen om han bor i GBG eller Malmö.

Aja, de som inte är glada över att kostnaden sänkts och bara är giriga och vill ha allt gratis kan strunta i att kommentera mer om priset i den här tråden. Maila komplett och klaga på dem direkt istället. Alla är inte intresserade över att höra på gnäll om 29:- i fraktkostnad.

Japp, det stämmer. Jag handlar hellre av Webhallen då det blir billigare förstås. Blir det billigare med avgiften via komplett så tar jag förstås det. Jag tänker dock forsätta diskutera saker i detta diskussionsforum och inte bara sitta tyst. Jag tänker definitivt inte strunta i att ge MIN syn på saker. Då faller idén med ett diskussionsforum eller vad säger du? Är man inte intresserad av att höra gnäll eller negativ kritik så har man inget i ett diskussionforum att göra dessvärre.

Jag tycker det är jättebra att de öppnat hämtbutik eller vad man nu vill kalla det och jag förstår som jag sagt tidigare varför de tar ut avgiften. Jag gav bara min syn på avgiften. Sen att det blev en häftig diskussion av det kan jag inte rå för. Jag står dock fast vid min åsikt och lämnar diskussionen om just detta eftersom det alltid kommer finnas folk som inte håller med likväl som det finns folk som håller med.

Edit:
Om jag nu skulle bo i Göteborg eller i Malmö så hade jag handlat via Webhallen om det hade blivit billigare. Självklart.

Det är som du säger. Folk är giriga och vill ha saker så billigt som möjligt. Det är så människor fungerar.

Permalänk
Citat:

---Massa text---

Jo, vet att du har rätt att visa dina åsikter. Blir dock en tråkig stäming, samt tjatigt om 10pers gnatar om samma ämne i samma tråd där disskusionen borde ha slutat vid det första svaret.

Det roliga är att sen komplett lanserades och tills hämtlagren började komma så klaga alla på deras högra fraktkostnader. När de nu har fixat en lösning som är ett x antal gånger billigare och då oavsett mängd så klagar folk ialla fall. Är mest i det samman hanget som man stör sig. Visst webhallen är gratis dock så är deras system att boka på nätet och hämta i butik bara en bonus. De agerar i huvudsakligen som en butik som mycom, pc superstore mfl. Där butiken's lagersaldo ligger på nätet och sammankopplas.

Känns mer rättvist att jämföra dem med Datorbutiken, shg.biz, inet mfl... Vissa av dem kör då även samma princip som på webhallen.

Sen så ska jag också erkänna att jag handlar antingen på dustin eller komplett när det gäller produkter som är "förbrukningsvaror" inom elektronik. Webhallen får agera köpställe för spel, datormöss och andra småsaker.

Visa signatur

Permalänk

Var där idag. Ganska rymlig lokal men lite folk (var där vid 18:00). Personalen (var bara 2st) var trevlig och det hela gick lagom smidigt. De kan dock inte knappa in flera ordrar samtidigt utan måste hämta och ta betalt en i taget. Sen har de inga större påsar om man hämtar medelstora varor.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Måste nog hålla med dig LsdBoy, är själv jätte glad över att komplett har öppnat här i stockholm, själv kommer jag handla mer där eftersom nu ligger de nära samt att dom i stort sätt har mycket billigare saker än webhallen, kolla tex på hårddiskar grafikkort osv...

Dock kommer jag ju fortsätta handla även på webhallen eftersom de har ett enormt med grejjor och oftast i lager, även om de nu har varit väldigt väldigt slarviga på senare tid.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Låter bra och allt. Jag kommer iaf att hämta ut varurna där istället för att få det via posten ( då jag har varit med om att nästan alla paket var skadade / nåt saknades eller har varit trasigt och sen tog det tiiiiid att skicka tillbaka och få rätt /nya grejer etc ).

Det som jag undrar nu, om en datordel är trasig / inte funkar, måste man skicka den tillbaka via posten eller kan man bara gå till hämtbutiken och lämna in där ?

Permalänk
Medlem

Så då har man beställt ett grafikkort som var demoprodukt ett XFX 6600GT 256Mb DDR3 för ca: 700:- och ska hämta den i deras hämtbutik förståss även om det för mig innebär att man får sätta sig på pendeln.

Det kortet ska ersätta ett trasigt 9700 Pro som satt i en systersons burk och för ögonblicket sitter han med ett GF2MX så han lär ju kunna spela dom spel han vanligtvis spelar igen så glad lär han ju bli annars behåller jag kortet själv :D.

Alldeles perfekt att Komplett har öppnat en hämtbutik för man drar sig annars för att beställa bara en produkt men nu kan man ju göra det så bra jobbat Komplett!