Intel och Nvidia stärker samarbetet?

Permalänk
Melding Plague

Intel och Nvidia stärker samarbetet?

Det har ryktats om att Intel kommer att köpa upp Nvidia. I själva verket kan det istället vara så att Intel och Nvidia skall stärka sitt samarbete för att möta konkurrensen från AMD/Ati.

Läs nyheten: Intel och Nvidia stärker samarbetet?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

hmm, detta verkar otrevligt, visserligen kör jag Amd + ATi, men om det bara blir 2 tillverkare med i spelet istället för 4 så kanske priserna höjs, vad vet jag :S

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Intel + ATi så alla dessa uppköp/allianser (kalla dem vad du vill) är inte så trevliga...

Permalänk

Kunde inte Intel vara med ATi. Så kunde AMD köpt Nvidia istället

<3 Nvidia/AMD

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Ett steg borde isf vara att nvidia släpper officiella SLI drivrutiner till Intel chipset.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

intressant

jag tror att intel köper upp Nvidia utan saken. bra gjort Intel.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk

Dessa rykten är bara massa löjligt skit snack.
Ett uppköp av sådan stor företag som nVidia på en markand med så få aktörer skulle inte tillåtas av konkurasreglerande myndigheter, både internationella och inhemska.
Och Intel har redan ett team som jobbar och utveklar grafikkort för Intel själva. Intel har också bra chip som 965 och 975.
Och till sist så har Intel knappast råd att köpa nVidia. Eller änns om aktierägare från båda sidorna tillåter ett uppköp.

OT: nVidia och AMD alliansen kommer hålla länge. Dessa två haft starkt sammarbetat som går många år tillbaka.
Så en helhjärtad sammarbeta mellan nVidia och Intel kommer inte vara. Men åtmistånde kommer det leda till att fler moderkort med nForce chip kommer till 775-socket.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Jahapp, då får man välja nu då, Intel+nVidia eller AMD+ATi, blir ett tufft beslut.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Precis som DataNusse skriver, det finns ju en enorm marknad för nVIDIA på AMD-sidan och det är klart man inte överger detta, även om de rent hypotetiskt skulle bli uppköpta av Intel. Det skulle då både Intel och nVIDIA förlora på.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Inaktiv

AMD+ATi+nVIDIA borde stänga ute intel och tvinga intel på knäna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
AMD+ATi+nVIDIA borde stänga ute intel och tvinga intel på knäna

Varför?

Tror för det första att det skulle vara olagligt. För det andra så kommer nog intel att göra moss av de andra. Ett år eller två så hade intel haft grafikkort motsvarande de som ATI och Nvidia har, sen hade ju dessa kunnat hälsa hem.

Permalänk
Medlem

Finns ingenting gott i denna affär mellan Intel o Nvidia OM inte Nvidia får fortsätta sitt arbete med moderkortschipset till AMD.
Jag vill inte se några halvdana lösningar som det enda alternativet till en AMD cpu dvs ett moderkort byggt på ett chipset från ATI.

Visst kan dem få det att fungera men låt då för f@n ATIs utvecklare av drivrutiner hålla sig borta.
Vem vill ha ett par chipsetdrivisar som tar ~100MB + om det vill sig så illa drivrutiner till grafikkortet som hoggar ner hela systemet.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Dethär är jue inte bra! Om man vill ha en intel cpu och ett ati kort så måste man ha nvidia kretsar på moderkortet. Det kommer jue att bli hur instabilt somhelst! :(((((((((

fins det någåt alternativ till intel, amd och nvidia, ati?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför skulle det vara hur instabilt som helst?
Jag (och MÅNGA andra) har kört med Athlon 64 + nForce4 + ATI-kort länge nu, har inga problem överhuvudtaget.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Varför skulle det vara hur instabilt som helst?
Jag (och MÅNGA andra) har kört med Athlon 64 + nForce4 + ATI-kort länge nu, har inga problem överhuvudtaget.

jag menar inte nu! det står faktigt "Det kommer jue att bli hur instabilt somhelst!"
det står inte "Det är jue hur instabilt somhelst"

jag är så förbannad för att dom tjafsar förskräckligt mycke om hur man skriver på denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=688...

amd och intel är inte sammasak.. så prova att bytaut din amd mot en intel så får du se vad jag menar. cpu: intel, chippset: nvidia, graffe: ati

det skulle nog inte funka någåt vidare