Permalänk
Medlem

Är Amilo D8820 en "bra" bärbar idag?

Hej Har sökt lite på forumet men det enda jag hittade var en 3 år gammal köpråds-tråd här
Kändes lite onödigt att dra upp den igen.

Jag har slagit till på en Amilo D 8820 för ca. 5 tusen, som jag mest tänk ha för att maila, se lite film och lyssna på musik på, nu när jag sticker utomlands.

I den andra tråden så blev den rosad av några här på forumet, men min fråga står fortfarande kvar: Har jag gjort ett dumt köp? 512ram kommer troligtvis uppgraderas så fort jag kan. Hårddisk? Får se där, då jag kan fixa en extern senare.

Det jag mest är orolig för är drivrutinerna. Har det inte skapats nyare än de på FS egna hemsida, eller finns det några t ex grafikkorts-drivare?

Tackar på förhand.

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem

En P4 äter ju hur mycket ström som helst! Resten funkar väl..

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Men det ska gå att t ex slänga in DX9 på den?

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem

Joo det går allt.. Men du kommer inte direkt kunna spela några spel på den ^^

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M