Windows-setupen hittar inte min hårddisk

Permalänk
Medlem

Windows-setupen hittar inte min hårddisk

Hej.

Har precis installerat en ny hårddisk (Raptor 74gb). Tänkte att jag skulle köra windows på den, men tyvärr hittar inte windows-setupen min hårddisk.

Efter jag installerat VIA 4-in1 drivirna hittade jag hårddisken i windows och kunde formatera den. Läste på lite och insåg att jag behövde en diskett med SATA-drivrutiner som jag måste installera under windows-setupen för att min hårddisk ska hittas.

Nu undrar jag om det finns nån annan lösning eftersom min diskettstation är trasig och jag har ingen lust att köpa en ny? Just det, det är windows xp det handlar om och ett K8T NEO-moderkort och jag har satt disken på VIA-kontrollen (eller vad det nu heter).

Snälla hjälp mig.

Permalänk

Ingen lust att köpa en ny... Men du hade lust att köpa en ny raptor för minst 1400:-...

Men hallå en diskett station kostar ca 150:-

Jaja snålheten bedrar visheten och du ids inte söka på forumet heller, var skall detta sluta!?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Jo.. Jag läste faktiskt igenom faq-en men jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera detta till en sökning. Dessutom handlar det inte det om snålhet.. Det är lördag idag och jag ska jobba = jag kan inte få tag i en diskettstation så jag hoppades nån vänlig själ bara kunde tipsa mig om nåt annat sätt att fixa detta. Eller om nån som vet kan berätta för mig om disketten är det enda sättet? Det hade varit otroligt uppskattat.

Permalänk

Det går bra att bränna filerna på en startbar cd-skiva, sök på forumet hur man gör alt sök på google.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

sisst jag kolalde låg disketstationerna på ca 79Kr på dom flesta webutikmer och db tror ajg har 20Kr i frackt för småprylar som jsut det.

Skaffa disketstation ffs uberbilligt å räddaren i nöden fler gånger än jag kan räkna.