Permalänk
Medlem

finns någon stabil router

tja, brukar dra mej för att skriva nya trådar men nu är jag less.. tänker köpa router för att tanka med min bärbara och streama till min mediaburk som jag tänkt bygga. har surfat nu i typ 3 timmar för att hitta en bra stabil router gärna 108Mbps, men kontentan när man kollar upp dom verkar vara att alla routrar är mer eller mindre ostabila, fastnade tillfälligt för:

Netgear WGT624IS
Netgear WPN824IS

Linksys ska väl också vara bra men jag hittar inga med 108.. så snälla säg vad jag ska tjacka! sitter sen några dagar på en D-link och tankar DC och har faktiskt inga problem med det.. är såpass köpstark så jag skulle tänka mej att betala upp till 1500 för en fin router, snälla hjälp mej nu går jag och lägger mej../ Andy

Permalänk
Medlem

D-Link DI-724GU 108Mbps QoS Gigabit Router DI-724GU

Kan rekommendera denna!

Permalänk
Medlem

Fungerar 108 med blandade märken? Inte enligt min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

jo, så skulle det ju kunna vara.. men vad behöver jag för att kunna streama filmer? är det bättre att köpa en dyr 54 än en billig 108, jag är mest orolig för farten mellan min dator i sovrummet och min mediaburk.. jag kommer att köpa nätverkskort till mediaburken så den kan man ju köpa samma som routern.. men som jag sa så verkar många ha problem med att tappa kontakt med router och detta oavsett märke, är det så enkelt att man får det man betalar för? typ bättre att köpa en d-ling för 2 papp en en linksys för en tusing?

Permalänk
Medlem

Kolla film över nätverket menar du?
Tja, en DVD kan ju kräva 1MBps på sin höjd, annars är det lungt.

Min Linksys WRT54G ger mig en 2-2,5 MBps, så det funkar bra.

Permalänk
Medlem

hmm, så det finns egentligen ingen anledning att köpa en 108,, om man nu inte sitter på en ruskigt snabb uppkoppling,, alltså när jag tankar från internet så är jag aldrig över 5MBps, alltså borde ju en 54 funka, och så ska jag se film och lyssna på musik över nätverket, sammanlagt 3 datorer ska dela på samma uppkoppling

Var nere hos min lokala datorhandlare och kollade lite och han rekomenderade faktiskt Linksys WRT54G.. han medgav att det var mycket problem både med netgear och D-link,, och då säljer han båda två också,, så jag får väl beställa linksyssen..

Permalänk
Medlem

Jag har en 4300 och den fungerar utmärkt. Innan hade jag en DI 634M, men den klarade inte av nedladdning. Mellan min dator och router är det 10m, 3 gipsväggar och en betongvägg. Mellan min dator och en kabelansluten går det i 3-4megabyte/s.

Permalänk
Medlem

Jag kan starkt rekomendera 3com´s produkter.
Sitter själv med en 3CRWER200-75 (108MBps)
Har inte varit några bekymmer med den. Även under tung belastning har den funkat prima utan att klaga det minsta.
Just denna varrianten är väldigt konfigurationsvänlig ur säkerhetssynpunk.

Visa signatur

me computa be good