Permalänk
Medlem

YOU ROCK DUDE!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kom igen med update nu

Visa signatur

DATORKIT SÄLJES TILL ETT KANONPRIS! /PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saijko
kom igen med update nu

han har lagt ner det...

fattar inte varför?!

Permalänk
Medlem

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Hur vet du det?

Kolla på Belmors signatur så kan även du räkna ut det

Permalänk
Medlem

Oj oj oj titta vad som ploppa upp

Jo projektet är nerlagt för tillfället iallafall. Hade det som projektarbete i gymnasiet. Inspirationen kom självklart från sweclockers och dess gudomliga moddare :).
Ambitionen låg högt och det såg bra ut ett tag...Kom faktiskt så långt att jag monterade hårdvaran i chassiet och han använda det i två veckor , bla på DH. Men det var långt ifrån färdigt, ingen bakplåt, CD/hårdisk satt fast med häftmassa, startknappen var en skruvmejsel need I say more. Lyckades trots detta att få med mej ett speedlink tangentbord hem från moddtävlingen. Efter det styrkeprovet så trodde iallafall jag att datorn skulle klara av det mesta, men så var inte fallet.
Ett par dagar efter DH så blinkade skärmen till för att sedan dö, va i h****te tänkte jag samtidigt som jag "kastade" mig mot strömbrytarn...

Min Thermaltakes Big Water pump hade stannat vilket ledde till att cpu blockets plexi topp smält, med ett grönt litet vattenfall som följd.

Jag fick pengarna tillbaka för vattenkylningen redan samma vecka (tack webbhallen) men grafikkortet tog ca 4-5 mån innan de skickade något nytt (var importerat iofs).
Efter det så blev det ett CM Cavalier och luftkylning.

Pluggar för tillfället och högskolan har en prototypverkstad så vem vet vad som händer i sommar, "projektet" står fortfarande i garaget

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Svikare !
OT: Du kunde iaf lägga upp bilder på chassit in action :@

Visa signatur

DATORKIT SÄLJES TILL ETT KANONPRIS! /PM

Permalänk
Medlem

Jag vill se vattenfallet

Permalänk
Medlem

Tyvärr Haxxel kände inte riktigt för fotografering jusst då =).

Däremot så har åtreseendet av den här tråden gjort mig grymt sugen på att slutföra projektet (damit). Faktum är att chassiet är i stort sett klart, förutom att det för tillfället är tomt. Tyvär så har jag inga projektbilder på den datorn som jag sitter vid nu, så det får vänta till nästa helg då jag kommer befinna mig vid en annan dator som lämligtvis innehåller dessa projektbilder :P.

Fasen, nu är jag modd sugen och faktum är att lillbrorsan tjatat en längre tid om att jag ska montera in hans dator i chassit.

Så vi kan väll säga så här. Om jag hinner så kommer det finnas bilder på en fullt fungerande och färdigbygd cube här nästa måndag. Kanske med vattenkylning, om jag kan kan få tag i ett tillräckligt snabbt.

Vad sägs om det

Edit:
Glad Halloween på er.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Ja det hoppas jag

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd

Fan de va längesedan man såg denna tråden. Synd att allt pajade för dig.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

kör på det killen, väntar med spänning att få se den klar.

Permalänk
Medlem

mee 3

Visa signatur

Intel Pentium 4 Celeron D 2.4Ghz | Asus P4P800-E Deluxe | 4*256 Mb | Hercules 3D Prophet 9200 | WD 40Gb | Samsung 120Gb | Seagate 200Gb | Seagate 250Gb | Maxtor 120Gb | Homemade Twin-Tower | 2*Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Puuuh...Nu har jag lagt in hela byggloggen i galleriet. Både de gammla bilderna och en del nya.
Hoppas ni gillar det.
http://www.sweclockers.com/album/?id=203

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Grattis.