Permalänk
Medlem

PSU Problem?

Har haft lite strul på sista tiden med mitt nätagg, har fått stänga av och på brytaren på baksidan av nätagg några ggr. sen har det gått att starta datorn som vanligt. Har funkat flera dygn.....tills jag stänger av datorn och ska starta nästa gång är det kört. Har varit ett litet tjut ljud i nätagg. medans dioden på moderkortet lyser några sekunder efter man brutit strömmen på baksidan av nätagg,. (denna nätdel är det frågan om)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=40425

Senast höll jag nog på i 5-6minuter innan jag lyckades få i gång burken.
Har kollat alla kablar, provat att ta bort strömmen på några diskar mm
Nu idag fick jag inte gång burken provade att byta till ett lite mindre nätagg , burken startade omedelbart. nu kör jag på sata diskarna. samt minnemalt med fläktar och dyligt igång just nu, då jag nyligen har fixat fast alla kablar ordentligt , känns det tufft att slita ut allt igen, så nu ligger det lilla nätagget på golvet utanför burken för lite testning.

Har mailat leverantören, får nu vänta på svar och bara hoppas att det går på garantin, 1år + ca3-5dagar. ( Mitt första nätagg var helt dött, fick det utbytt)

Någon som haft detta problem eller hört talas om det?

Visa signatur

[COLOR="blue"]Philips 24", P-180,Cooltek CT 600, ASUS P7P55 D Delux, i5

Permalänk
Medlem

Thermaltake Silent Pure Power 680w suger pung, hade ett sådant förut och fläkten började låta som en f*n efter 2 månader! Köp något annat aggregat (typ Seasonic)!