8800GTX/GTS för beställning!! ?

Permalänk
Medlem

man får ju räkna med gfx-priset + ca 4-6000kr för bara äckel-vista...

nae ursh och fy för hela skiten med dx10 + vista.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
man får ju räkna med gfx-priset + ca 4-6000kr för bara äckel-vista...

nae ursh och fy för hela skiten med dx10 + vista.

Det är väl snarare så att Vista kommer att kosta runt 3 tusen, och det är nog inte en kostnad som skall läggas in här. Antingen vill man ha Vista, och kan då kära DX10, eller så ligger man kvar på XP eller vad man nu kör, och får nöja sig med DX9. Svårare än så är det ju inte.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

funderar själv på att skaffa ett 7900GTO nu och skaffa ett 8800 kort när dom kommer ner under 3000:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
funderar själv på att skaffa ett 7900GTO nu och skaffa ett 8800 kort när dom kommer ner under 3000:-

Allvarligt talat, så tycker jag knappt att det är lönt. Så ofantligt stor skillnad är det ju inte mellan 7800GT och 7900GTO.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

tror ni att vista kommer kosta runt 3000kr? :S

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Full Version
•Vista Ultimate $450
•Vista Business $341
•Vista Home Premium $269
•Vista Home Basic $233
Upgrade Version
•Vista Ultimate Upgrade $269
•Vista Business Upgrade $224
•Vista Home Premium Upgrade $179
•Vista Home Basic Upgrade $116

Nu är det där väl bara inte officiellt än men antar att det blir ngt sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
tror ni att vista kommer kosta runt 3000kr? :S

Jepp. Med tanke på att det är ungefär där omkring priset på XP låg vid introduktionen, så är det nog ganska troligt.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Jag får uppgradering till Vista med min hemPC. Väntar på prisdropp i mellansegmentet på 8800 skulle jag tro. Kommer säkerligen fler varianter på korten väl?

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

I mars ja, men det är iaf vad dom sagt. Kan ju dyka upp tidigare, det kanske t.o.m. dyker upp ett kort i november, i.o.f.s. tror jag inte på det själv...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Allvarligt talat, så tycker jag knappt att det är lönt. Så ofantligt stor skillnad är det ju inte mellan 7800GT och 7900GTO.

Ne, bara dubbla prestandan

EDIT: sry, 3 dubbla prestandan

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/c...

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Sedan drar du väck ca 5fps av 7900GTX så har du ett GTO.
Sen kan killern flasha till ett orginalt MSI 7900GTX också. Ända som skiljer är timingset 7 samt klocken och volten på minnena.

Det fixar man lätt själv genom en flash. Man kollar bara att kortet pallar med 1600Mhz vilket alla andras gör, sedan

A:\nvflash 7900gtx.rom -4 -5 -6

"y"

"y"

"y"

Done!

Eller så drar han bara upp frekvensen till 1600Mhz på minnena så har han ett kort som presterar bättre än ett 7900GTX, the choice is his.

Jag kan ju hänvisa till mina resultat på 7900GTO:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Jag kan ju hänvisa till mina resultat på 7900GTO:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

vad mycket det stod där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Ne, bara dubbla prestandan

EDIT: sry, 3 dubbla prestandan
[/url]

Jag antar att du menar på att alla kör 1600x1200 i alla spel med 4AA och 8AF?
Jag har haft både 7800GT och 7900GTX, och min uppfattning om prestandavinsten var knappast i närheten av de värdena. Sure, 7900GTX är ett mycket bättre kort än 7800GT, men 8800GTS/GTX kommer ändå vara ordentligt mycket bättre ytterligare. Varför då blåsa sina surt förvärvade riksdaler på ett kort idag, och sedan slanta upp igen om ett par månader när han vill ha möjlighet att köra DX10.
För övrigt kan jag bara säga att jag är tveksam till tillförlitligheten i THG´s interaktiva när det gäller benchning. Kanske en bra utgångspunkt, men jag kan ju säga så mycket som att mina 6800Ultra i SLI är betydligt piggare än ett enkelt 7800GT. Jag frågar mig verkligen om de har utgått från samma förutsättningar i samtliga setups. Det känns inte troligt.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Jag antar att du menar på att alla kör 1600x1200 i alla spel med 4AA och 8AF?
Jag har haft både 7800GT och 7900GTX, och min uppfattning om prestandavinsten var knappast i närheten av de värdena. Sure, 7900GTX är ett mycket bättre kort än 7800GT, men 8800GTS/GTX kommer ändå vara ordentligt mycket bättre ytterligare. Varför då blåsa sina surt förvärvade riksdaler på ett kort idag, och sedan slanta upp igen om ett par månader när han vill ha möjlighet att köra DX10.
För övrigt kan jag bara säga att jag är tveksam till tillförlitligheten i THG´s interaktiva när det gäller benchning. Kanske en bra utgångspunkt, men jag kan ju säga så mycket som att mina 6800Ultra i SLI är betydligt piggare än ett enkelt 7800GT. Jag frågar mig verkligen om de har utgått från samma förutsättningar i samtliga setups. Det känns inte troligt.

Om man ska sitta i xp kan man lika gärna köpa 2st 7900GTO och klocka dem till GTX hastigheter och få ett bättre kort.

G80 är ingen ide om man inte ska sitta med DX10 spel. Priset lockar ju inge vidare av det som har läckt ut. Men vi får väl se

Sedan är ju strömförbrukningen inget bra alternativ för många tror jag. Nu PSU förmodligen, Vista på det om man vill utnyttja DX10, återigen, vi får väl se

Xaar: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Om man ska sitta i xp kan man lika gärna köpa 2st 7900GTO och klocka dem till GTX hastigheter och få ett bättre kort.

G80 är ingen ide om man inte ska sitta med DX10 spel. Priset lockar ju inge vidare av det som har läckt ut. Men vi får väl se

Sedan är ju strömförbrukningen inget bra alternativ för många tror jag. Nu PSU förmodligen, Vista på det om man vill utnyttja DX10, återigen, vi får väl se

Xaar: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Återigen, ett ensamt 8800GTX presterar efter vad vi har sett hitintills bättre än 2st 7900GTX i SLI. Och det är i DX9-test.
Vad är då meningen att köpa GTO?
Angående strömförbrukningen, så drar inte 8800GTX dubbelt så mycket ström som 7900GTX, så även där faller ditt argument.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Återigen, ett ensamt 8800GTX presterar efter vad vi har sett hitintills bättre än 2st 7900GTX i SLI. Och det är i DX9-test.
Vad är då meningen att köpa GTO?
Angående strömförbrukningen, så drar inte 8800GTX dubbelt så mycket ström som 7900GTX, så även där faller ditt argument.

GTX drar 89w så du får gärna hitta ett G80 kort som drar mindre

EDIT: Sry 84w

http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce7900gtx/power.gif

Ett 8800GTX enligt rykten dra ca 3 ggr mer än 7900GTX @ load.

Ett X1900XTX drar ca 120w @ load och ett 8800GTX enligt rykten skulle då dra dubbelt så mycket som Atiugnen Ha, gl

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

när tror ni 8900 kommer då? nvidia gör ju nästan alltid så(eller senaste tiden iallafall)(7800--->7900)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

Senast redigerad av ciquid, 2006-10-30 klockan 23:51

När du skrev "Corshair" kan du väl lika gärna skriva "crosshair" eftersom "Corsair" är den korrekta stavningen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
När du skrev "Corshair" kan du väl lika gärna skriva "crosshair" eftersom "Corsair" är den korrekta stavningen

Hehe sry, för mycket Cs

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiG_Ali
korten går att boka redan idag, om ni vill ha de vid releasen:

8800GTX = 7000kr (ink frakt)
8800GTS = 5500KR (ink frakt)

Fy fan 7000kr!!!!!!!!!! Ne det blir nog ett Playstation 3 först sen nästa jul kanske de blir ett 8800GTX.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Fy fan 7000kr!!!!!!!!!! Ne det blir nog ett Playstation 3 först sen nästa jul kanske de blir ett 8800GTX.

Kommer inte hamna på det priset

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

ATIs kort kommer väl ha DDR4 minnen ?

Ska bli intressant att se skillnaden på dessa kort.

Jag hörde att man kommer kunna köra DirectX10 i XP på något sätt, stämmer det eller?

Fan så svårt beslut nu asså jag funderar på om jag ska köpra ett core 2 duo system med ATI X1950XTX nu eller vänta på DirectX10.
DirectX10 kommer man ju ändå inte kunna utnyttja fullt föränns om säkert 1 år eller så.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
ATIs kort kommer väl ha DDR4 minnen ?

Ska bli intressant att se skillnaden på dessa kort.

Jag hörde att man kommer kunna köra DirectX10 i XP på något sätt, stämmer det eller?

Fan så svårt beslut nu asså jag funderar på om jag ska köpra ett core 2 duo system med ATI X1950XTX nu eller vänta på DirectX10.
DirectX10 kommer man ju ändå inte kunna utnyttja fullt föränns om säkert 1 år eller så.

Man kommer att manipulera DX10. Kommer fortfarande vara DX9 i xp fast en nyare funktion och endel effekter ifrån DX10 tror jag, dock inte säker.

Jag hade väntat på G80, oavsett om det komer ta lång tid innan DX10 slår så kommer fortfarande G80 korten prestera så mycket bättre än dagens kort. Vänta på G80 och prestandatester och avgör själv sedan

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
GTX drar 89w så du får gärna hitta ett G80 kort som drar mindre

EDIT: Sry 84w

http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce7900gtx/power.gif

Ett 8800GTX enligt rykten dra ca 3 ggr mer än 7900GTX @ load.

Ett X1900XTX drar ca 120w @ load och ett 8800GTX enligt rykten skulle då dra dubbelt så mycket som Atiugnen Ha, gl

Nej, det kommer nog inte att dra 3 ggr så mycket. Det drar kanske 50-80% mer än ditt GTX, men presterar bättre än två 7900GTX. Alltså förbrukar man mindre med ett 8800GTX än vad man gör med två 7900GTX, men får bättre prestanda.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Nej, det kommer nog inte att dra 3 ggr så mycket. Det drar kanske 50-80% mer än ditt GTX, men presterar bättre än två 7900GTX. Alltså förbrukar man mindre med ett 8800GTX än vad man gör med två 7900GTX, men får bättre prestanda.

Alltså vi snackar 200-300w för kortet, sen vet jag inte vart du har fått dina siffror ifrån.

Jag menade mest på att ska man köpa ett 8800GTX får du garanterat köpa en nu PSU så länge du inte har en jet 1100w eller dylikt.

Det med att det skulle prestera som 2 GTX hoppas jag på, dock ska vi avvakta och se

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciquid
Alltså vi snackar 200-300w för kortet, sen vet jag inte vart du har fått dina siffror ifrån.

Jag menade mest på att ska man köpa ett 8800GTX får du garanterat köpa en nu PSU så länge du inte har en jet 1100w eller dylikt.

Det med att det skulle prestera som 2 GTX hoppas jag på, dock ska vi avvakta och se

Alltså, varifrån har Du fått att korten skulle dra 2-300W? Nvidias egna rekommendationer till nätagg för korten är att datorn skall vara utrustad med minst ett 450W nätagg. Det är 50W mer än vad de rekommenderar för att köra 7950GX2 och 7900GTX. Alltså 50W mer.
Och skulle det nu kinka till på allvar, så finns det ju separata VGA-nätagg.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Märker man nån skillnad på DDR3 och DDR4 minnen då? Ja menar detta kort med DDR3 måste ju slå ATIs x1950xtx med ddr4 rätt hårt äve nfast det har ddr3...

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

8800 korten kommer vara mycket snabbare än x1950xtx!! Skillnaden mellan gddr3 och gdd4 är väll inte så jättestor just nu. Bara se skillnaden på x1900xt och 1950xtx.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Alltså, varifrån har Du fått att korten skulle dra 2-300W? Nvidias egna rekommendationer till nätagg för korten är att datorn skall vara utrustad med minst ett 450W nätagg. Det är 50W mer än vad de rekommenderar för att köra 7950GX2 och 7900GTX. Alltså 50W mer.
Och skulle det nu kinka till på allvar, så finns det ju separata VGA-nätagg.

Vart kan man få tag på separata VGA-agg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Märker man nån skillnad på DDR3 och DDR4 minnen då? Ja menar detta kort med DDR3 måste ju slå ATIs x1950xtx med ddr4 rätt hårt äve nfast det har ddr3...

Jepp, det gör det antagligen, just på grund av den bredare minnesbussen.

Angående var man kan köpa VGA-nätagg, så finns Thermaltakes 250W-variant hos några av webbfirmorna. Sök på buggy, så hittar du dem.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |