Permalänk
Medlem

Dell E207WFP

Hej.

Som många andra, går även jag i tankarna om att skaffa ny skärm. Har sett ett par stycken billiga 20" WS skärmar som verkar schyssta, men det är en jag blivit riktigt intreserad av. Dells nya 20" skärm, E207WFP.
Problemet är att den endast finns tillgänglig på dells amerikanska sida. Så min fråga är om någon vet när, eller om, den kommer komma till Sverige? Sen blev jag lite fundersam över någon sorts skydd den hade som skulle stoppa en del piratkopierade filer. Någon som vet vad som gäller för detta "skydd"?
Ni får gärna ge tips på liknande skärmar i samma prisklass som är ska vara okey.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

/LaZe

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk

Jag är hur nöjd som helst med min Samsung SyncMaster 205bw.
Skönaste skärmen jag har suttit framför

Permalänk
Medlem

Kan meddela att skärmen finns på dells hemsida nu (svenska), 3 948,75 kr.

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocz
Kan meddela att skärmen finns på dells hemsida nu (svenska), 3 948,75 kr.

Rena rövarpriset, den kostar ca 1900 kr om man köper den i USA ($260).

Permalänk
Medlem

Det kommer snart 20% rabatt på den så ta det lungt ;), då kan du få den för ca 3000kr och då med frakt och glöm inte skatten som är 25%

Permalänk
Medlem

Varför o VARFÖR har de tagit bort höjdjusteringen som fanns på 2007WFP?

Annars hade den här varit PERFEKT!! VAAARFÖÖÖR?!?!!

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Varför o VARFÖR har de tagit bort höjdjusteringen som fanns på 2007WFP?

Annars hade den här varit PERFEKT!! VAAARFÖÖÖR?!?!!

Dem har även tagidt bort alla kontakter förutom VGA och DVI, det är för att minska på produktionskostnaderna och darför säljs skärmanrna billigare.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad i själva "skärmen" typ panelen alltså, vad gällande färger, kontrast och så klart responstid? Annars blir det lätt en 2007WFP..

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Är det samma panel och grejer som 2007wfp månne?
Dvs samma skärm fast med mindre lull-lull?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Som jag vet så är det samma panel, dvs samma kontrast, responstid, färger m.m. men dem har tagit bort allt lull-lull som dala56 beskriver

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som kan bekräfta detta? Kan nog tänka mig att betala en slant till för att få höj-sänkbart stativ. Synd att inte foten är svart.
Sen exakt vad är det för förändringar? Tagit bort USB-portarna bara eller?

Edit: Läste att 2007WFP har 16ms och E207WFP har 5ms. Kan det stämma verkligen, usch det är ju helt förfärligt, det innebär ju att maninte kan spela spel på 2007WFP?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Hmm, någon som kan bekräfta detta? Kan nog tänka mig att betala en slant till för att få höj-sänkbart stativ. Synd att inte foten är svart.
Sen exakt vad är det för förändringar? Tagit bort USB-portarna bara eller?

Edit: Läste att 2007WFP har 16ms och E207WFP har 5ms. Kan det stämma verkligen, usch det är ju helt förfärligt, det innebär ju att maninte kan spela spel på 2007WFP?

Dem räknar nämligen GTG (Grey-to-Grey) och 2007WFP får då 6 ms och E207WFP har dem säkerligen räknat också GTG så att det blir 5 ms.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem