ODD0:TSSTcorp_CD/DVDRW_162L felmeddelande p5b

Permalänk
Medlem

ODD0:TSSTcorp_CD/DVDRW_162L felmeddelande p5b

Jag har ett p5b moderkort med en E6300, varje gång jag startar datorn kommer detta meddelande som säger att man ska trycka på valfri knapp/försvinner efter en stund.

ODD0:TSSTcorp_CD/DVDRW_162L Press any key to continue.

Det är inget stort problem men ack så irriterande. Jag tror att det har med JMicron Raid config att göra men är inte säker.
Vore tacksam om någon visste svaret på detta problem(har inte hittat nåt på forumet).

Jag har bios 0701

/Fredrik

Permalänk
Medlem

Det är ett boot logo kan man väl kalla det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Det är ett boot logo kan man väl kalla det.

ok? men hur kan jag få bort det?

Permalänk

om det är som jag tror, så tror jag att du kan gå in i BIOS och ändra boot-prioriteterna.

Har du floppy på datorn så rekomenderar jag att du kör den som "1st boot device"
och sedan "HDD" som "2nd boot device"

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Jag har ingen floppy men det finns ju som val i BIOS iaf så jag testade med det som 1a valet som du skrev, det var dock ingen skillnad.
Jag har misstänker starkt att nån JMicron skit strular.

Permalänk
Medlem

Nej, det är inget strul... det är bara en POST från Jmicron controllern som sitter på moderkortet , den visar bara vilka enheter som är kopplade till den... eftersom de flesta kort nästan bara stöder SATA numera ...så satte dom in en extra IDE/SATA controller .. så du kan ha antingen en IDE eller en extra SATA på denna .. stör mig oxå på skiten .....:) men det är bara bita ihop... minns att detta kom på det första RAID contoller kortet från abit som ja köpte så fort det kom hehe .. nåja ...

Mvh Tommy

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

ok, så det finns ingen uppdatering eller nåt att göra för att bli av med det?
någonting borde man ju kunna göra åt saken.

Permalänk
Medlem

Ja, du kan stänga av den då slipper du meddelandet.

MEN .. då kommer inte din DVDbrännare inte heller att funka ...så det är på ett ut och vadå, det visas ju bara i 2sek lixom .. live with it!

Mvh Tommy

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem

rtfm

Visa signatur

5800x3D . 6900 XT . 16gb ddr4 . NR200p