Permalänk
Avstängd

Svart i vlc

när jag ska spela upp en film i VLC så hörs ljudet men det kommer ingen bild, utan det är bara svart. vad kan problemet vara och hur kan det åtgärdas?

Permalänk
Medlem

Samma problem här, ingen aning hur man ska lösa det dock. Fel drivisar kanske?
När jag installerade drivrutinerna från nvidia (7900 GTX) så fick jag meddelandet om att vista inte kännde igen och litade på dem... Känns inte rätt när de kommer från nvidia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whoop
Samma problem här, ingen aning hur man ska lösa det dock. Fel drivisar kanske?
När jag installerade drivrutinerna från nvidia (7900 GTX) så fick jag meddelandet om att vista inte kännde igen och litade på dem... Känns inte rätt när de kommer från nvidia.

Använd sökfunktionen är en bra start

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Använd sökfunktionen är en bra start

Ja absolut, det håller jag med om. O kan men ändå inte hitta svaret kan man ju prova att ställa en fråga i forumet för att där få hjälp av någon vänlig själ..

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt, det verkar som att trådarna från vista underformet har försvunnit eller något:

inställningar-->inställningar-->[kryssa i avancerade alternativ] -->video-->utmatningsmoduler-->
och ändra utmatningsmodul. När jag använde vista så använde jag opengl output, men för all del testa runt bland de andra alternativet.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag ber också om ursäkt, efter att jag fortsatte o söka på forumet ( ja, sökfunktionen e inte helt o k för tillfället ) så hittade jag precis det svaret du skrev. Tack så mycket för hjälpen!

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, satt och slet av mig håret igår emd VLC.

Kan väl passa på och be om ursäkt också.

Permalänk
Medlem

Det funkar bra för mig också.

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk

just testat det ni skrivit här och min VLC skärm är fortfarande svart. har testat med OpenGL, DirectX och Bildfil men ingen fungerar =(

Permalänk
Medlem

Testa med senaste versionen av vlc, buggen är nämligen tillfixad.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

oki ska testa det... har för mej att jag tankade 5.5 tror jag. tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamer1337
oki ska testa det... har för mej att jag tankade 5.5 tror jag. tack

5.5? senaste versionen är 0.8.6c och det är den du ska ha.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Fixade 0.8.6c och det funkade, av någon anledning ändrades det iallafall om så att filmen jag vill se öppnas i Windows mediaplayer istället för VLC och när jag ska in på Anpassa och ändra till VLC blir den kvar på WMP ändå... någon som vet vad som är felet?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du menar med "in på Anpassa" men högerklicka på filen --> öppna med --> välj program --> leta upp VLC och bocka i använda alltid detta program eller vad det nu står

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B