Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
Troligtvis att den mäter antalet dB som går ut genom högtalarna och anpassar sig efter det....

Nej, det är inte vad en normalizer gör

Men jag förstår vad ni menar, dock kommer det aldrig att hända. Det är helt enkelt inte tekniskt görbart att "lyssna" på andra programs output och hålla på att fladdra med volymen för att kompensera. Dessutom är det dålig programdesign. Användaren ställer in sin volym, punkt.

hunden: ligger tre minuter nya loopar och väntar i nästa version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Det är helt enkelt inte tekniskt görbart att "lyssna" på andra programs output och hålla på att fladdra med volymen för att kompensera.

Hm, jo, det borde gå..
Det är knappast praktiskt eller vettigt, men gå borde det göra..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
..ligger tre minuter nya loopar och väntar i nästa version

När kommer den?!
vill ha

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Hm, jo, det borde gå..
Det är knappast praktiskt eller vettigt, men gå borde det göra..

Måste du inte i praktiken skriva en drivrutin för att åstadkomma det? Det är iaf så Virtual Audio Cable funkar, och det är en av de få lösningarna jag har sett för att kunna hi-jacka ljudoutput - i Windows, that is. MacOS X är som vanligt en annan femma...

Hur som helst; ain't gonna happen. Möjligtvis en Winamp-remote, men det är bloatware redan det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Måste du inte i praktiken skriva en drivrutin för att åstadkomma det?

Nja, att hooka in på en redan existerande drivrutin går väl?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Nja, att hooka in på en redan existerande drivrutin går väl?

You tell me, I just work here

Nä, men som sagt. "Möjligt", "görbart" och "en bra idé" är ju tre helt olika saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Nä, men som sagt. "Möjligt", "görbart" och "en bra idé" är ju tre helt olika saker

De två första är tämligen likartade

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
De två första är tämligen likartade

Njaaa, finns en liten gradskillnad. Att något är görbart ("doable") implicerar att det kan bli lite bökigt, men inte alltför jobbigt. Är det däremot bara möjligt (=men inte görbart) är det antagligen jävligt knöligt.

Permalänk
Testpilot

Hmm, testade nu ikväll igen, jag tycker det kommer aldeles för mycket stenar hela tiden, liksom fyra stenar för en vanlig chain, det är väldigt mycket. Jag tycker det vore roligare om det kom färre stenar, spelrundorna blir längre och roligare då.

Edit: man kanske kunde ha en inställning i rummet för chain/sten-ratio

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Njaaa, finns en liten gradskillnad. Att något är görbart ("doable") implicerar att det kan bli lite bökigt, men inte alltför jobbigt. Är det däremot bara möjligt (=men inte görbart) är det antagligen jävligt knöligt.

Jo, precis.. tämligen likartad betyder knappast identisk

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

skulle va kul om det var lite mer liv i teepop forumet
http://fholle.4.forumer.com/

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det här spelet helt dött nu?

Kan man tanka ner servermjukvaran någonstans? Den verkar inte vara uppe...

/Johan

Permalänk
Medlem

Jag vill ju spela Teepop!

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Ursäkta om det är en gammal tråd, men jag vill hemskt gärna spela spelet och den kan inte connecta mot servern för det verkar inte finnas någon... ??

Är det så att servern inte är uppe, eller råkar det vara så att jag har min brandvägg fel inställt (vilka portar som släpps igenom)?

Permalänk
Medlem

Borde vara uppe nu. Kan inte kolla pga dns-cache.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Hmm, kan dock inte connecta får bara Time-Out... vilken port är det den går genom?

EDIT:
Detta står i corelog (Skippade det första som rablar en massa GL_):

WGL_EXT_swap_control m_pDSDevice=3b2108 m_pBuffer=3b7be8 LOGIN: user=Skogga pw= SlotClient: Connecting... Socket: bind=0.0.0.0:0 ok Connection: Closing connection, ip=83.226.86.247:8303 reason=Timeout

och om jag pingar IPn här ovanför får jag dess svar:

Svar från 83.226.86.247: byte=32 tid=372ms TTL=118 Begäran gjorde timeout. Begäran gjorde timeout. Svar från 83.226.86.247: byte=32 tid=231ms TTL=118 --- Svar från 83.226.86.247: byte=32 tid=392ms TTL=118 Svar från 83.226.86.247: byte=32 tid=293ms TTL=118 Svar från 83.226.86.247: byte=32 tid=377ms TTL=118 Svar från 83.226.86.247: byte=32 tid=414ms TTL=118

väldigt slö alltså...

Permalänk
Medlem

ursäkta om det här står i tråden, men hur bra dator behöver man? Jag har nämligen en gammal 233:a med 2 MB grafikminne, klarar den det? (har inte ens sett spelet så jag kan inte bedömma)

Permalänk
Medlem

Risken är stor att det inte gör det då spelet kör open-GL och grejer, men du kan ju alltid pröva...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på att spela lite så här på kvällskvisten?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Ahh härligt nu funkade det =D

Permalänk
Medlem

Så. Uppgraderat servern lite också så vi slipper lite jobbiga buggar.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

finns det en linux version ännu? *har inte sökt igenom tråden*

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
finns det en linux version ännu? *har inte sökt igenom tråden*

*håller med* nu när man äntligen vågat sig på att försöka switcha helt så händer detta..

Windowsspel går det 13 på dussinet och 22 på grosset, och jag är trött på Frozen bubble, Linux-ver nu!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ingen som kan åta sig att ordna en vettig multiplayerfunktion? =/ Är drygt när man inte kan spela när som helst... Försökte precis och då gick det självklart inte.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Kan ni inte fixa en server så man kan spela, är grymt sugen på det spelet

Permalänk
Medlem

Det finns en server.
När du kommer till loginrutan, tryck på F1-knappen och skriver "server teepop.pumba.nu", därefter skriver du nickname och loggar in. voila!

Kanalen #teepop på quakenet är bra för att styra upp lite matcher.. ses där

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

granis.. var det inte du som tokägde mig hela tiden?

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk

Finns det en mac version av detta ute?
Har heller inte pillat igenom tråden, förlåt om jag har missat nått..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Jag har 0-tid att spendera på privata projekt just nu. Håller på att renovera hela lägenheten + att jag har jobb etc. Jag ser gärna att någon fortsätter på teepop ifall dom har lust. Jag har funderat på att ta upp det och fixa till multiplayern lite anorlunda men jag få aldrig tid till detta. Och nej. Det finns ingen Mac version. Fanns en i beta men inget mer än så.

#teepop på quakenet finns fortfarande kvar.

Sourcen: http://teewars.com/~kma/teepop_src.tgz

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Programmet låser sig och vägrar stängas ned! inte ens med TASKMAN (program som ger Taskmanager större befogenheter att stänga ned program)

Dett har hänt flera gånger på senare tid, kan det bero på att jag har dual core processor nu?

Visa signatur