Permalänk
Medlem

Datorn går inte att sätta på!

Datorn har pajjat helt. Gick ifrån datorn igår (påslagen), när jag kommer tillbaka ca. 2 timmar senare så var den avstängd och den går inte och sätta på.
Ser på mitt moderkort att den får ström (en liten grön lampa som lyser) och den har ingen sån där "extra avstägning", så det behöver ni inte nämna =P.

Nån som har en idé om vad som är fel eller vet hur jag ska felsöka. Vill helst inte lämna in den för dyr reparation. Snälla hjälp!

Visa signatur

En jävel på att låtsas vara upptagen.

Permalänk

Du kan ju kolla så alla sladdar sitter ordentligt från nätaggregatet, eller testa med andra nätdelar/moderkort. Kan va flera orsaker, cpu tex.

Annars kan du ju skaffa brud, brukar vara enklare att sätta på

Permalänk
Medlem

hehe blev glad när jag läste topic

testa att reseta cmos och kolla sladdarna...

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Avstängd

Ja jag vet inte om datorer är så lämpliga att sätta på.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk

haha rolig topic men kolla sladdar osv om dom sitter där dom sk, har du glömt nått ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeandersson
Du kan ju kolla så alla sladdar sitter ordentligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
kolla sladdarna...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
men kolla sladdar osv om dom sitter där dom ska

Håller med. Kolla sladdarna!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem

Kan de va GPU'n som pajjat?
Prova att dra ur grafikkortet och testa polarens. När sånt händer blir det ganska mörkt..

Visa signatur

AMD athlon thunderbird 1Ghz*Asus A7V socket A 4xAGP*640 sdram*IBM deskstar 46GB*Gforce 4000MX 128 mb*

Permalänk
Medlem

Eftersom datorn inte går igång alls så är det ganska troligt att felet ligger på moderkortet, om nu nätagget funkar som det skall!
Som sagt --> kolla sladdar --> clear CMOS --> testa med ett annat moderkort/nätagg

Är GPUn sönder brukar datorn, diskar mm gå igång men man får ingen bild.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER

Permalänk

Bra folk, fortsätt läsa ovanstående post innan ni postar själva..