Permalänk
Medlem

Zalman CNPS9700 med eller utan kylpasta?

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101604
funderar på att beställa den där men undrar om det redan är kylpasta på fläkten och om det var det på den tidigare (stock intel kylare) har den kladdat av sej på processorn så man måste göra rent den eller är det lugnt

Permalänk

Re: Zalman CNPS9700 med eller utan kylpasta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 91deis09
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101604
funderar på att beställa den där men undrar om det redan är kylpasta på fläkten och om det var det på den tidigare (stock intel kylare) har den kladdat av sej på processorn så man måste göra rent den eller är det lugnt

Ja det följer med någon form av kylpasta och att rengöra processorn vid byte av kylare är att rekommendera.

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem

ok vad ska man ha för att rengöra? länka gärna till en guide hur man gör:P

Permalänk
Medlem

ta en liten papperstuss och rengör med kemiskt ren bensin, aceton eller liknande...

klicka sedan dit en liten (ta inte för mycket för det är ett "beginners mistake") dutt med kylpasta... det är lite delade meningar om man ska smeta ut det men det tycker jag du ska göra

Permalänk
Medlem

på nordichardware.se har du en datorbyggarskola där du kan få bra info. Kemisk bensin funkar men papperstuss är inte det bästa. ta hellre något som inte kan lämna något efter sig.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

där står det en klutt i mitten den taktiken tycker jag verkar bäst för kylpastan ska göra de tätt mellan processor och kylare och om de då pressas ut så borde de bli bra. Men säg att jag köper Arctic Silver 5 till och rengör processorn med aceton eller dylikt med någonting om ska jag göra likadant på kylaren? alltså ta bort för applicerad kylpasta

edit:
beginners mistake låter som nåt jag skulle göra för de e första gången:P

Permalänk
Medlem

ja precis

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk

Kolla bara så att det inte är "Aceton med olja" .. xD