Bergsala myglar till det med Wii...

Permalänk
Medlem

Bergsala myglar till det med Wii...

Jag och min bror har förhandsbokat ett Wii på game i Skövde. Idag fick vi ett sms från Game där det stod att vi hade bokat ett och att det bara gick att köpas för 3448 :- bundlat med Zelda. Vi bokade det för 2598 :- i slutet av oktober, då var det bara basenhet plus Wii sports.

Om man tar 2598+499 kr som zelda kostar blir det 3097.

3448-3097= 351 kr

Alltså har Bergsala ökat priset på paketet med ca 350 spänn, bara med en sms från återsäljaren! Säg att man inte pengarna att köpa hela paketet för och vill ha det nu innan jul? Det blir till att panikköa utanför El-giganten på fredag bara för chansens skull.

Dåligt...

Permalänk
Medlem

Bara basenhet bundlat med Zelda? de skicka inte med en extra kontrolluppsättning med det priset? en extra kontrolluppsättning med nunchuck o mote tillsammans med zelda för en 1000:- hade ju annars varit en okej affär eftersom nunchuk + mote annars kostar ~800:-. Rätt kasst, dessutom har man förbokat en sak för 2500:- är det ju det man skall ha och inget annat!

Permalänk
Medlem

Skicka en handgranat med posten till Bergsala!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jo jag jobbar på GAME och det är de instruktioner vi fått, pga Bergsala har allt blivit dyrare än väntat.
Men att du skulle ha bokat det för 2598 kr tycker jag låter konstigt då det inte funnits nå spikat pris. I så fall har det varit butikspersonalen som höftat.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Karpo:

Om man förbokat och lämnat deposition men inte vill ha den p.g.a priset får man tillbaks stålarna då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Karpo:

Om man förbokat och lämnat deposition men inte vill ha den p.g.a priset får man tillbaks stålarna då?

Om de på game jävlats och sagt att priset var fastsatt: Ja, enligt lag.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Man fick väl med ett kvitto, så om du visar det så kan nog det lösas... Tror jag

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Karpo:

Om man förbokat och lämnat deposition men inte vill ha den p.g.a priset får man tillbaks stålarna då?

Jodå det är bara att säga till, om du bokade med bonuskort är det ännu lättare. Vi har ju listor med alla namn på folk som bokat, och om du inte vill ha finns det ju mängder med människor som är intresserade så det är nog inga problem att få depositionen tillbaka.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Men priset står inte på kvittot

Permalänk
Medlem

Det är ingen nyhet att Bergsala trissat upp priserna för alla Nintendoprodukter i Sverige hur många år som helst. Det finns bara en enda sak som är det rätta för nintendoprodukter: Importera eller köp när du är utomlands.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Bojkotta Bergsala!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Hehe, fick också SMS:et från GAME här i Skövde. Svärde hela vägen hem :). Hatar när de bundlar ihop det med spelet för att ta ut lite extra på priset (Jag tror inte att det enbart är bergsalas pris... GAME tar nog chansen när de kan).

Aha, Zelda ska man ju köpa ändå, men det är principen.

Btw, Saeros, vilken plats har du i kön? Jag har 20 och de sa att det var över 100 pers som stod på listan

Permalänk
Medlem

Grejen är att Bergsala säljer maskinen dyrt till oss och med bristen på maskiner som råder atm så är många rädda att det kommer bli ebay hysteri även på Wii i europa. Därför bundlas maskinen med Zelda för det endå är ett spel som 90%+ vill ha

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

En kille som arbetar på GAME butiken brevid jobbet blev allt bra purken när han fick läsa mailet och vägrar sälja spelet bundlat med konsolen. Att det däremot bara skulle kosta 2500 är lite konstigt, då det inte har funnits några officiella svenska riktpriser förren rätt nyligen. Det billigaste jag har hittat Wii för är för 2699 på Toy´s R Us.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jo jag jobbar på GAME och det är de instruktioner vi fått, pga Bergsala har allt blivit dyrare än väntat.
Men att du skulle ha bokat det för 2598 kr tycker jag låter konstigt då det inte funnits nå spikat pris. I så fall har det varit butikspersonalen som höftat.

Karpo, vet du om Game kommer att få in testex av Wii innan realese?
Kom förövrigt ihåg en rolig anekdot som utspelade sig strax innan psp skulle släppas. Var inne på tvspelsbörsen i örebro då o snackade med ägaren när butikschefen från game i örebro klampade in i butiken och började skälla ut börsens ägare efter noter eftersom han hade ett testexemplar av psp 1mån innan sverigereales. Gamesnubben anklagade honom för alla möjliga dumheter och påstod att tvspelbörsen stal Games kunder på ett oschysst sätt
Det är en sjuk värld...

Permalänk

det är ju för jäkligt gjort av Bergsala ytterligare en orsak att se om man får det billigare från nåt annat ställe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det är ingen nyhet att Bergsala trissat upp priserna för alla Nintendoprodukter i Sverige hur många år som helst. Det finns bara en enda sak som är det rätta för nintendoprodukter: Importera eller köp när du är utomlands.

så sant som det är sagt. ytterst trist, egentligen, men det blir väl till att importera, ja.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det billigaste jag har hittat Wii för är för 2699 på Toy´s R Us.

2590 på elgiganten enligt bladet jag fick i brevlådan idag.

Permalänk
Inaktiv

Ballistic max ett per kund

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Ballistic max ett per kund

Ja, jag hade ju inte tänkt att köpa mer än 1 konsol så jag ser inte problemet.

Permalänk
Medlem

Personligen måste jag gnälla på priset, har inte kollat hur det är med 360 och PS3 men ett Wii kostar 249 USD i USA, vilket motsvarar ca 1700 SEK, men ändå ska vi betala mycket mer. Varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olaa
Personligen måste jag gnälla på priset, har inte kollat hur det är med 360 och PS3 men ett Wii kostar 249 USD i USA, vilket motsvarar ca 1700 SEK, men ändå ska vi betala mycket mer. Varför?

Enkelt svar.. Sverige, moms på skatten, och skatt på momsen.
Frakt också

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olaa
Personligen måste jag gnälla på priset, har inte kollat hur det är med 360 och PS3 men ett Wii kostar 249 USD i USA, vilket motsvarar ca 1700 SEK, men ändå ska vi betala mycket mer. Varför?

Bergsala, moms och tullavgifter.
Speciellt Bergsala.
Wii hade ju varit ett säkert köp för 2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Karpo, vet du om Game kommer att få in testex av Wii innan realese?
Kom förövrigt ihåg en rolig anekdot som utspelade sig strax innan psp skulle släppas. Var inne på tvspelsbörsen i örebro då o snackade med ägaren när butikschefen från game i örebro klampade in i butiken och började skälla ut börsens ägare efter noter eftersom han hade ett testexemplar av psp 1mån innan sverigereales. Gamesnubben anklagade honom för alla möjliga dumheter och påstod att tvspelbörsen stal Games kunder på ett oschysst sätt
Det är en sjuk värld...

Det var inte om testexemplaret utan att Tv-spelsbörsen i Örebro sålde importmaskiner långt innan europareleasen vilket inte är schysst. De fick sluta med det och vad jag kommer ihåg var Nordisk Film inte nöjda med deras fiffel.

Anledningen att jag vet detta var för att det var mycke snack om det just då då man inte får sälja varor som inte haft release i europa hursomhelst. Vi hade även vi testmaskiner från USA lång tinnan releasen här så det kan inte ha varit om det.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Skicka en handgranat med posten till Bergsala!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Bojkotta Bergsala!

Håll en högre nivå och skapa inlägg som tillför tråden någonting, eller låt bli att posta.
Läs §1 i reglerna -> http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Det var inte om testexemplaret utan att Tv-spelsbörsen i Örebro sålde importmaskiner långt innan europareleasen vilket inte är schysst. De fick sluta med det och vad jag kommer ihåg var Nordisk Film inte nöjda med deras fiffel.

Anledningen att jag vet detta var för att det var mycke snack om det just då då man inte får sälja varor som inte haft release i europa hursomhelst. Vi hade även vi testmaskiner från USA lång tinnan releasen här så det kan inte ha varit om det.

vet inte hurvida de sålde importmaskiner men fiffel kan man inte kalla det utan service. de var knappast ensamma om att sälja importerade psp men att nordisk film inte var nöjda är väl inte så svårt att förstå. de vill väl att alla maskiner som säljs i sverige går via dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Var i Europa är det billigast att importera ifrån?

utan att veta säkert skulle jag nog säga att tyskland är en het kandidat.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

dyrt som faaan ju.. det är ju typ en barnkonsoll egentligen man ska ha kul med den, grafiken är inte det främsta som ligger i fokus ändå kostar den skjortan tycker jag, nä det skulle vara i pris med nåt liknande som i usa och inte såna här överpriser..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
dyrt som faaan ju.. det är ju typ en barnkonsoll egentligen man ska ha kul med den, grafiken är inte det främsta som ligger i fokus ändå kostar den skjortan tycker jag, nä det skulle vara i pris med nåt liknande som i usa och inte såna här överpriser..

allt inom spel-industrin är i regel dyrare här än andra ställen... Ex. PS3 (60gb-version) i JAP 3600 SEK, här 6000 SEK... 20gb-ver för 3000 SEK där, här 5000 SEK.

Wii i US 1700 SEK, här 2700 SEK.

Ett nytt PC-spel i UK ~350 SEK, här 550 SEK... (jämfört hos bla. EBgames)

Har alltid varit så...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Jag kan ju passa på att slå ett slag för namninsamlingen:
http://www.namninsamling.com/nintendo

Känns som att de flesta är trötta på Bergsalas monopol och hur de utnyttjar det.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.