Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Om du verkligen inte bryr dig om grafiken så ser jag inte varför du blir så upprörd. Visst kan det vara snyggt med tecknad stil, men för vissa spel så funkar det bättre med realistisk stil som t.ex. Call of Duty 3. Det har ju inte Wii nån möjlighet att göra särskilt bra med tanke på hårdvaran.

blir inte upprörd pga grafiken utan av folket som säger att de är de enda som finns..

jao COD3 gör sig bättre men då är frågan om man inte hellre lirar sånna spel på PC istället för X360 lr PS3, jjo vet att COD3 är konsoll exlusivt så kom inte med det..

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av styris
blir inte upprörd pga grafiken utan av folket som säger att de är de enda som finns..

jao COD3 gör sig bättre men då är frågan om man inte hellre lirar sånna spel på PC istället för X360 lr PS3, jjo vet att COD3 är konsoll exlusivt så kom inte med det..

Du befinner dig i en tråd som heter "Wii Grafik", vad hade du förväntat dig att man ska diskutera här?

Det är ju min poäng, att Wii passar mycket bättre för spel som har låga krav på att det ska se realistiskt ut.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Du befinner dig i en tråd som heter "Wii Grafik", vad hade du förväntat dig att man ska diskutera här?

Det är ju min poäng, att Wii passar mycket bättre för spel som har låga krav på att det ska se realistiskt ut.

'

jo jag vet mycket väl vad jag är inne på för tråd ^^

nej men jag förstår inte mig på grafik nojjan och dom som inte vill ha Wii därför den itne presterar så bra grafik mässig t, och att priset är för dyrt..
priset är 250 dollar i amerika ca 1700 SEK anser itne jag vara dyrt, sen att sverige är ett lans som sätter på skatter på skatter osv avgifter osv..

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem

Call of Duty 3 - Wii

Call of Duty 3 - PS3

Säga vad det vill, men en av anledningarna att jag skippar Wii och väntar på PS3 är just den tunna grafiken.

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk

Hmm jaa, Wii klarar av spel som zelda bra men inte en chans att man ska spela "realistiska" spel som Cod3 på den.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som gillar mer vektoriserad grafik i spel typ Hero som är på G till Wii?
PS3 i all ära men jag är inte lika attraherad av den grafiken i spel även om det är fint å se på, men vill jag se verkligheten dra jag upp en gardin eller två

Permalänk
Avstängd

enligt de tekniska specifikationerna är Wii prestandamässigt likvärdig Xbox orginal. Sen sedan är det just hur man tar vara på prestandan på ett bra sätt.

Permalänk

den call of duty screenen såg ju helt bedrövlig ut....så jävla illa tycker jag inte det sett när man tittat på andra spel som wii sports och Zelda (gamecube grafik till och med det ser mycket bättre ut).

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk

jo, så illa är det. 3:e partstillverkade spel till Wii lär vara lite knasiga

Permalänk
Medlem

Speciellt multiplattformspel som inte kommer vara optimerade alls

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Jag tycker att grafiken på Wii är rätt nice...
Den är inte så fin så jag utbrister "WOW!", men den är inte heller så ful att jag irriterar mig på det. Jag lirar Zelda och njuter av spelet utan att irritera mig på grafiken.

Sen kommer jag aldrig heller köpa CoD3, för om screenshotet tidigare i tråden verkligen är en in game-bild så kan jag säga att det är nästan lika fult som Day of Defeat (det gamla, inte source) i mina ögon...
Sen finns det klart andra anledningar till varför jag inte köper CoD3 till Wii, jag anser att shooters bara är spelbara på PC.

Men jämför liksom CoD3 med Zelda, Zelda är ju mycket snyggare.

Jag tror att allt eftersom tiden går så kommer Wii-spelen bli snyggare grafikmässigt, det handlar ju om utveckling, precis som med PS2 o.s.v.

Ps.
Det är onödigt att bråka om huruvida grafiken är snygg eller inte, för det finns inget universiellt svar på frågan... En fråga som handlar om åsikter har ju tusentals olika svar, allt handlar ju om vad man själv tycker.

Och nej, jag tänker i ta nån kritik överhuvudtaget för det jag skrivit, då det är baserat på mina egna åsikter. Om någon anser att jag har "fel" så lackar jag ur, för jag får tycka precis vad jag vill. Är trött på alla idioter på varenda forum som ska försöka "överbevisa" andra genom ändlöst fanboy-snack och vilda spekulationer.
Kan du inte ta att folk har andra åsikter än dig själv, leave the internet.
Ds.

Nu gick jag jävligt offtopic och började själv härja, men jag är lite småsur idag, så ni får ursäkta.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Just CoD3 är ruskigt fult, ja, men frågan är varför man ens skulle få för sig att spela fps på konsol med "vanlig" kontroll. Däremot verkar Wii-versionen ganska kul (men som sagt fult).

http://www.callofduty.se/index.php?section=2&nid=650# (lite text och där kan man kolla in trailern)

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem

Om man säger det så här, jag spelar spel för att de skiljer sig från, och är ibland mer underhållande än verkligheten. Så hur realistiskt ett spel är betyder inte så himla mycket. När jag spelar vill ja ha kul.
Jag säger inte att jag inte uppskattar fin grafik när jag spelar. Men det i sig är inte särskilt underhållande. Man tänker på den ett tag och sen hjälper det inte om spelet är trist. När jag skaffade min nuvarande dator så tänke jag att det skulle var kul att spela spelen "maxat". Jo visst är det underhållande, men jag tröttnar lika fort iaf. Har man spelat spel i 16år krävs det mer än ögongodis för att hålla intresset vid liv.
Jag spelar för tillfället mer på min DS än jag gör på PS2/GC/PC. Och man kan säga mycket om DS'en, men den levererar ingen monstergrafik.

Av det jag sett är grafiken som Wii'n klarar av (i dagsläget) tillräckligt snygg för att inte jag ska titta bort iaf.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Idag köpte jag min wii. Jag har inte ägt en konsol sen snes. Jag kommer med största sannolikhet aldrig köpa ps3 eller 360. Nintendo är underlägsen de andra grafiskt men de vågade nå nytt vilket resulterade i mitt intresse och köp.

Efter en kväll med intensivt spelande med några polare verkar det gott och väl fylla sin funktion iaf. Att ett spel som wiiplay som fått typ 1 i betyg i recensioner leverar mer underhållningen än något xbox360 vi kört under en spelkväll förrut tyder på att något är fel i spelvärlden för tillfället.

Jag tror och hoppas Wii blir ett perfekt komplement för mig som i botten föredrar att lira fps och strategi på PC.

Permalänk

Vissa spel såsom Zelda är väldigt snyggt på Wii och konsolen kanske blir den som jag har roligast att spela på.

Men grafikmässigt är konsolen wii ingen höjdare. Speltyper där man vill leva sig in i och känna att nästan man är där och springer och skjuter, så är grafiken något som kan förstärka ens upplevelse. Nu låter jag kanske som en psykopat, men det handlar ju om att leva sig in till en viss grad.
I bilspel syns detta lättare där man ofta vill känna som att man faktiskt styr en bil, och inte känna att man styr några pixlar som skall föreställa en bil. Handkontrollen kan mycket väl vara något som förbättrar denna upplevelse, det återstår att se till jag själv får spela.

Den där Wii Sensor Bar är något de har snott från bl.a. industrirobotarna. Vissa industrirobotar har använt liknande i minst 10år tillsammans med machine vision, för att kalibrera handens "exakta" position i baskoordinatsystemet. Så något större revolutionerande med den är det inte enligt mig.

Ang priset så sa Nintendo att Wii konsolen skulle bli så mycket billigare än de andra, men det tycker jag inte då den kostar lika mycket som Xbox360 core. Visst det ingår ett spel i Wii.

Men som sagt Wii kan säkert bli den som jag har roligast att spela på, men imponerad på hårdvaran är jag inte. Och jag skiljer på snygga spel eller att hårdvaran kan leverera bra grafik.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

För spel med "BRA" grafik. dvs högupplöst spela på en pc.
för spel med känsla spela på en Wii.

finns ingen anledning ha en p-ass3 och xbåx 360

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Men grafikmässigt är konsolen wii ingen höjdare. Speltyper där man vill leva sig in i och känna att nästan man är där och springer och skjuter, så är grafiken något som kan förstärka ens upplevelse.

Den där Wii Sensor Bar är något de har snott från bl.a. industrirobotarna. Vissa industrirobotar har använt liknande i minst 10år tillsammans med machine vision, för att kalibrera handens "exakta" position i baskoordinatsystemet. Så något större revolutionerande med den är det inte enligt mig.

Enligt mig är det lättare att leva sig in i t.ex. CoD3 om man faktiskt håller händerna som ett vapen och gör samma handrörelser när man spelar som i själva spelet. Att trycka på lite knappar och att sikta etc. genom att trycka lite på två joystickar däremot känns inte som att man riktigt kan leva sig in i.

Och sälvklart har de inte uppfunnit all teknik handkontrollen använder sig av. Då hade ju kontrollerna kostat åtskilliga tusen kronor styck. Men de är först att kunna använda det på ett vettigt sätt i spel.

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
För spel med "BRA" grafik. dvs högupplöst spela på en pc.
för spel med känsla spela på en Wii.

finns ingen anledning ha en p-ass3 och xbåx 360

amen to that

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
För spel med "BRA" grafik. dvs högupplöst spela på en pc.
för spel med känsla spela på en Wii.

finns ingen anledning ha en p-ass3 och xbåx 360

Historiskt sett kommer det många spel på playstation som inte släpps på pc, så den teorin är inget vidare.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Wii har en grafik som fyller ändamålen. Som flera andra påpekat så måste man ju skilja på tekniskt bra grafik och estetiskt bra grafik... Rent tekniskt så är det ju inget snack om saken, där hamnar Wii löjligt långt efter, så för de som vill ha en massa shaders, avancerad mapping och hög upplösning är Wii inte något bra alternativ... Däremot så visar ju exempelvis Zelda att det kan göras estetiskt tilltalande spel till Wii. Tycker att Zelda är vackrare än de flesta spel till 360, däremot är den knappast "bättre".

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Zelda måste ju vara det bästa spelet till en spelkonsol just nu.
Men det är ju bara wii som har Zelda av next gen konsolerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Den där Wii Sensor Bar är något de har snott från bl.a. industrirobotarna. Vissa industrirobotar har använt liknande i minst 10år tillsammans med machine vision, för att kalibrera handens "exakta" position i baskoordinatsystemet. Så något större revolutionerande med den är det inte enligt mig.

Du har rätt. Sensorbaren är inget speciellt, det är ju trots allt bara några IR-dioder i en låda. Hade Nintendo uppfunnit dioder så hade de i princip varit nobelpris-kandidater.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Hedersmedlem

Kasst tycks vara det som gäller...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Precis, håller helt med.

Se följande jämförelse:

Crash bandicoot som släptes till PS2 i början:

http://membres.lycos.fr/crashtheworld/Crash%20Bandicoot%202%2...
http://www.juegomania.org/Crash+Bandicoot+2%3A+Cortex+Strikes...

Zelda Twilight Princess till Wii:

http://www.n-planet.com.br/downloads/The%20Legend%20of%20Zeld...
http://cache.kotaku.com/gaming/legend-zelda-twilight-princess...

Alltså att visa crash 2 till playstation 1 och påstå att det är ett ps2 realese spel är väl inte direkt rättvist?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Alltså att visa crash 2 till playstation 1 och påstå att det är ett ps2 realese spel är väl inte direkt rättvist?

oj... wtf var nog trött när jag postade detdär...

Är väl inte mer än rätt av mig att posta nya bilder för jämförelse.

Ändrat!

Se denna post för jämförelse på grafik mellan release-spel till PS2 & Wii

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad det är för hårdvara i Wii. Har hittat här:
http://www.cnet.com.au/games/hardware/0,239029706,240054900,0...
men det står dock inte detaljerat. Vet någon här?

Permalänk
Medlem

729 MHz IBM PowerPC "Broadway" CPU
243 MHz ATI "Hollywood" GPU
24MBs "main" 1T-SRAM
64MBs other 1T-SRAM
512MBs internal flash memory
3MBs texture memory on GPU
Built-in 802.11b/g Wi-Fi capability
One SD memory card bay
AV multi-port: S-video, composite, component Analog (left/right) audio / DPLII
Four GameCube controller ports
Two GameCube Memory Pak slots
Two USB 2.0 ports
Compatible with up to four wireless Wii-motes
Self-loading media drive
Accepts 12cm Wii and 8cm GCN discs; no DVD movies

http://wii.ign.com/launchguide/hardware1.html

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=8802

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
729 MHz IBM PowerPC "Broadway" CPU
243 MHz ATI "Hollywood" GPU
24MBs "main" 1T-SRAM
64MBs other 1T-SRAM
512MBs internal flash memory
3MBs texture memory on GPU
Built-in 802.11b/g Wi-Fi capability
One SD memory card bay
AV multi-port: S-video, composite, component Analog (left/right) audio / DPLII
Four GameCube controller ports
Two GameCube Memory Pak slots
Two USB 2.0 ports
Compatible with up to four wireless Wii-motes
Self-loading media drive
Accepts 12cm Wii and 8cm GCN discs; no DVD movies

http://wii.ign.com/launchguide/hardware1.html

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=8802

hmm. 729MHz IBM PowerPC låter väldigt lite. Även 512MBs internal flash memory.
Om detta skulle komponenter man har i datorn, vad skulle processorn, grafikkortet och minnet motsvara isf?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
hmm. 729MHz IBM PowerPC låter väldigt lite. Även 512MBs internal flash memory.
Om detta skulle komponenter man har i datorn, vad skulle processorn, grafikkortet och minnet motsvara isf?

Det går inte att jämföra så då man måste ta i beaktande att det är lite annorlunda arkitektur på själva moderkortet också.

Sen har du inget riktigt OS som du har på en dator. På en dator snor XP massa resurser.

Nintendo Wii är ingen superkonsoll. Det är därför den är så billig.
De har vidareutvecklat gamecubedelarna.

Den tävlar inte mot PS3 eller xbox360. Inte mer än PS2 eller xbox gör.

Det den har är däremot ett revolutionerade interaktionssystem med nya innovativa handkontroller.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
hmm. 729MHz IBM PowerPC låter väldigt lite. Även 512MBs internal flash memory.
Om detta skulle komponenter man har i datorn, vad skulle processorn, grafikkortet och minnet motsvara isf?

Det skulle nog motsvara precis vad det står med tanke på att det faktiskt är delar som skulle kunna sitta i en dator. Skillnaderna mellan konsoll och dator ligger inte så mycket i hårdvaran numera utan i hur den används. Det ser man mest av när man jämför hur spelen blir bättre och bättre efter några år, när utvecklarna kommer in i systemen och verkligen vet hur de fungerar. Givetvis är det skräddarsydda system där det mesta troligen är specialanpassat på ett sätt eller annat men grundkomponenterna har ju ändå sina rötter på samma ställen som mycket av delarna i en dator. Men då en konsoll inte är en multifunktionsmaskin med miljoner av möjliga hårdvarukonfigurationer så blir sättet de kan användas på väldigt annorlunda sätt, eller iallafall har potential att göra det.

Dock är det ju inte en jämförelse man bör göra i vilket fall, eftersom det precis som mortifer666 säger skiljer så mycket i hur systemen i praktiken arbetar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.