Permalänk

HJÄLP ! Grafik problem!

Då jag inte fått det att funka och testat flera ggr så skriver jag det här.

Jag köpte ett billigt grafikkort (Radeon 9550 256mb). Då det inte ens gick att spela cs med det inbyggda. Installerade det och det funkade tills jag startade ett spel. Först låste sig allt sen dog skärmen och datorn sattes i nå vänteläge så jag var tvungen att stänga av den med knappen.

En kompis var förbi och löste problemet. Så efter några månader var jag tvungen att installera om datorn. Såklart funkar det inte igen. Han som fixade det kommer ej ihåg hur han gjorde.

Har testar med att byta nätagg. Det är inte för varmt i datorn heller.
I bios är det ändrat till 4xAGP och det funkar att spela 1 minut sen dör datorn. med 8xAGP som det står på förpackningen hinner jag inte ens logga in. Den dör direkt när jag rör användarikonen.

Är det någon som vet vad det kan vara?

MVH/Daniel

Permalänk
Medlem

Skriv den tråden på grafikforumet. Där kommer du nog få mer hjälp än i det här forumet

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk

Hehe, har du testat att leta efter dom senaste drivrutinerna till kortet?? Ibland så kan grafikkort bara ge upp untan anledning. För mej så brukar det gå bra med att bara uppdatera den.

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!