Permalänk
Avstängd

styra musen via gamepad

tjenaare

Finns det nåt program/sätt att göra så man kan styra musrörelserna & musknapparna med en USB-gamepad?
Detta är för en möjlig tilltänkt hemmabygge/htpc-grej
tack i förhand

Permalänk

jag hade ett program förut, kommer inte ihåg var jag hittade det men det hette nåt i stil med Joy2Mouse, testa google...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd

jag kodade ett eget sådant program

Download

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain

Download

Tack, det ska man testa sen

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Joystick 2 mouse heter det, finns på tucows

http://www.tucows.com/preview/292788

Installerade, fungerade fint, blir perfekt till konsol-emulatorburken!

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

thx!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain

Download

bra program, exakt det jag sökte efter...
KOmmer testa det andra programmet också för skoj skull också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
bra program, exakt det jag sökte efter...
KOmmer testa det andra programmet också för skoj skull också

glad att du gillade det

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En grej till som skulle vara fett nice är om man skulle kunna styra tbordet med gamepaden också, typ att man med en knapptryckning kan få upp ett virtuellt T-bord, likt en PDA som man kan trycka på knapparna med att föra pilen över dem.. en grej man vanligtvis kan dölja, men få upp enkelt när det behövs, så man slipper tbordet också...
Har som sagt funderingar kring ett hemmabygga, där jag tänkt bygga en dator tillägnat emulatorspelande, och det vorre nice om man typ kunde styra hela datorn med bara gamepaden, då jag samtidigt vill kunna lätt dra med datorn lite överallt likt en spelkonsoll..
Tänkte mig att datorn kommer likna en kompakt htpc/desktop-låda med usbportar i fronten för flera gamepads.. Kopplad till tvn, där man huvudsakligen lirar Emulatorspel ( psx, nes, snes, n64 osv..) och ser på film å musik..
Skönt att slippa dra med tbord å så när man ska iväg till tjejen över helgen..

Permalänk
Medlem
Citat:

En grej till som skulle vara fett nice är om man skulle kunna styra tbordet med gamepaden också, typ att man med en knapptryckning kan få upp ett virtuellt T-bord, likt en PDA som man kan trycka på knapparna med att föra pilen över dem.. en grej man vanligtvis kan dölja, men få upp enkelt när det behövs, så man slipper tbordet också...
Har som sagt funderingar kring ett hemmabygga, där jag tänkt bygga en dator tillägnat emulatorspelande, och det vorre nice om man typ kunde styra hela datorn med bara gamepaden, då jag samtidigt vill kunna lätt dra med datorn lite överallt likt en spelkonsoll..
Tänkte mig att datorn kommer likna en kompakt htpc/desktop-låda med usbportar i fronten för flera gamepads.. Kopplad till tvn, där man huvudsakligen lirar Emulatorspel ( psx, nes, snes, n64 osv..) och ser på film å musik..

Finns inbyggt skärmtangentbord i Win.
Start>program>tillbehör>hjälpmedel

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter väl inte helt omöjligt, hört talats om "on screen keyboard" funktionen i windows? tillbehör>hjälpredor>fjärrtangentbord... något sånt, har bara kört engelska versionen av winxp så jag kan inte riktigt översättningarna

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Låter väl inte helt omöjligt, hört talats om "on screen keyboard" funktionen i windows? tillbehör>hjälpredor>fjärrtangentbord... något sånt, har bara kört engelska versionen av winxp så jag kan inte riktigt översättningarna

hittade det, funkar fint.. Sådär ja, nu är det bara för mig att rota från lite krafs under sängen å börja trycka ner alltsammans i en så liten som möjligt-låda...

Permalänk
Avstängd

du har väll sätt att du med mitt program även kan difeniera olika knappuppsättningar för olika progam?

Visa signatur
Permalänk

Hur är det med gamepads som har den gamla kontakten? Fungerar det med dom också?

Permalänk
Avstängd

fungera den med directx fungerar den med mitt program

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag kör en USB-psxclone-logitech-gamepad, 200spänn, en bra köp tycker jag..
Så släng ur de gamla oldschool-padsen,lol.....

Permalänk
Medlem

Bästa är ju att köpa ett paket med trådlöst tangentbord och mus om man vill sitta i soffan o surfa. Annars om man har en logitech gamepad så finns ju den funktionen med att styra musen med gamepaden inbyggd i deras program.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter joytokey som klarar av att simulera både tgb och mus för en gamepad.

http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyToKey%20English%20Ver...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Finns ett program som heter joytokey som klarar av att simulera både tgb och mus för en gamepad.

http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyToKey%20English%20Ver...

Detta program verkar inte automatiskt byta config beroende på vilket program som är i fokus?

Det gör mitt, bara ett tips...

Visa signatur