Permalänk

problem med grafiken.

halloj..
har ett 6600 GT TOP kort och när ja spelar det senaste battlefeld så får ja gröna fläckar i grafiken. tillbörjan inget alls men så mer ja spelar så fler fläckar kommer det.
tillslut så stannar spelet.
har även problem med NFS den senaste.. lika dant på det spelet.

kör en 3,6 p4 me 1gb ddr2 minne

/jonas

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad 3.0 GHz Video: LG 42" on nVidia GeForce 8800GTX

Permalänk

Har du katt, eller dammigt av andra orsaker?
Låter som överhettning, ta ur och gör rent.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

har du överklockat ditt grafikkort ? låter som sagt att det går för varmt ! har du inte överklockat så kolla att din fläkt på grafikkortet fungerar och inte har stannat ! "detta kollar du medans du kör datorn ! öppna chassiet och kolla om det är det !

blir det mindre strul om du kör med chassiet öppet ?

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

ok.. kör med öppet chassi. ska prova blåsa rent senare idag eller i morgon.

från det ena till det andra.. funderar på ett nytt grafikkort och kolla lite på 8800GTX någon som kör med det kortet som skulle rekomendera det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeoPHreak
ok.. kör med öppet chassi. ska prova blåsa rent senare idag eller i morgon.

från det ena till det andra.. funderar på ett nytt grafikkort och kolla lite på 8800GTX någon som kör med det kortet som skulle rekomendera det?

Blir inte det flaskhals för din cpu eller va de heter?

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Här är en bra artickel jag tycker du ska läsa först !

Citat "En sak är dock säker: det behövs toppmoderna hästkrafter för att maximalt utnyttja DX10-maskinvara. Om du ska köpa ett sprillans nytt exklusivt grafikkort gör du bäst att köpa ett helt nytt system."

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20061211/index.html

handlar om att detta graffe behöver sin dator processor och ddr2 minne !..... vilket betyder om du inte har den absolut senaste tekniken för övrigt så är det ganska bortkastade pengar eftersom du inte kan utnyttja kraften i kortet !

Vad du ska köpa beror ju på vad du har för system och krav !
ett populärt och relativt billigt och bra kort är Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4 finns för runt 3500 spänn vilket jag tror skulle passa ditt system väldigt bra !
finns trådar här på forumet som diskuterar dessa kort !

bara att läsa !

Mvh.

Ps. såg att du har 350w strömkälla ! kanske borde uppgradera det med isåfall ! dom senaste korten drar mycket sröm ! ..... och ett råd är när du köper aggregat ! fläska på ordentligt ! om du vill behålla det till nästa dator ! jag har ett 600w till mitt x1800xt för att jag skulle kunna skaffa ett till ... vilket aldrig skedde ! nu ifall jag ska köra crossfire med dom nya korten så är det redan för klent ds.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Här är en bra artickel jag tycker du ska läsa först !

Citat "En sak är dock säker: det behövs toppmoderna hästkrafter för att maximalt utnyttja DX10-maskinvara. Om du ska köpa ett sprillans nytt exklusivt grafikkort gör du bäst att köpa ett helt nytt system."

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20061211/index.html

handlar om att detta graffe behöver sin dator processor och ddr2 minne !..... vilket betyder om du inte har den absolut senaste tekniken för övrigt så är det ganska bortkastade pengar eftersom du inte kan utnyttja kraften i kortet !

Vad du ska köpa beror ju på vad du har för system och krav !
ett populärt och relativt billigt och bra kort är Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4 finns för runt 3500 spänn vilket jag tror skulle passa ditt system väldigt bra !
finns trådar här på forumet som diskuterar dessa kort !

bara att läsa !

Mvh.

Ps. såg att du har 350w strömkälla ! kanske borde uppgradera det med isåfall ! dom senaste korten drar mycket sröm ! ..... och ett råd är när du köper aggregat ! fläska på ordentligt ! om du vill behålla det till nästa dator ! jag har ett 600w till mitt x1800xt för att jag skulle kunna skaffa ett till ... vilket aldrig skedde ! nu ifall jag ska köra crossfire med dom nya korten så är det redan för klent ds.

ok.. för jag hade tänkt uppgradera till 3,6 dual core med något moderkort som är bättre än det skitet ja har nu..(Asus)
och 8800 gtx kort..
men ja har upgraderat nätagget till ett 550w sedan en tid sedan. (glömt uppgradera info)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej ! ska du ha ett sli moderkort eller en singel pcie ? om du vill köra sli så har du en bra sida här som du kan kolla vad det krävs för nätagg!

http://www.slizone.com/object/slizone_build_psu.html

känns kanske som lite overkill med sli 8800 idag .... men när directx10 spelen kommer i framtiden så kanske man vill ha lite mer kräm

ett tips !

om du har tålamod så tycker jag du ska vänta och se vad ati kommer med ! dom ska släppa sitt kort nu första kvartalet "enligt rykten"
då kan du ju titta på lite tester vilket kort som är bäst/lämpligast till just dom spelen du spelar ! .... är ju så enligt det förflutna att dom har varit bra och sämre på olika spel !...... samtidigt som nvidia har lite problem med PCI-E specifikationerna samt att det inte funkar med en del moderkort tydligen? .... påstås att det ligger ett hårdvarufel bakom detta ! men det är väl rykten än så länge ! .... får väl man hoppas ! för dom är ju väldigt dyra korten !

Och när ati släpper sina kort så blir nog directx10 korten lite billigare än dom är nu !

Mvh.

Visa signatur